بلاگ

V Grip Geomembrane
88 / 100

ویژگی‌های ژئوممبران وی گریپ

ژئوممبران های گیره دار  (Griped geomembrane) وی گریپ یکی دیگر از انواع ژئوسینتتیک ها هستند که به طور معمول برای حفاظت از سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرند.

هدف اصلی استفاده از ورق های ژئوممبران گیره دار، افزایش طول عمر سطوح بتنی در اثر محافظت از آنها در مقابل محیط های مهاجم و یا خورنده می باشد. این ورق های همانند ورق های ژئوممبران به روش های مختلفی نظیر کوره داغ، هوای داغ و اکستروژن به یکدیگر متصل شده و باعث ایجاد یک سطح یک نواخت و نفوذ ناپذیر می شود.


 این ورق ها در مواردی که سازه بتنی خواص عمومی ( اعم از مقاومت سایشی و مقاومت مکانیکی ) بهتری نیاز داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این ورق ها باعث دستیابی به خواص پلاستیک ها ( انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی) و خواص مربوط به بتن ها ( مقاومت مکانیکی و سفتی بالا ) می شود. در نتیجه ضمن محافظت از سطح بتنی، طول عمر مفید سازه نهایی بهبود می یابد.

بهبود خواص مکانیکی و جلوگیری از افزایش ترک های ایجاد شده در بتن در کنار بهبود خواص برشی و مقاومت ضربه لایه پلیمری برخی از مزایای استفاده از این ورق ها می باشد. افزایش اصطکاک به سطح زیرین و جلوگیری از سر خوردن ورق در شیب های تند، کاهش رشد جلبک و همچینین میزان رسوب در سطوح در تماس با آب، بهبود جریان آب در لوله ها و محافظت کامل از لایه زیری در مقابل نفوذ مواد شیمیایی از مهم ترین مزایای این گونه ورق ها می باشد.  

ژئوممبران گیره دار
ژئوممبران وی گیریپ

کاربرد ژئوممبران وی گریپ

  1.  پوشش دهی تونل های بتونی انتقال آب و فاضلاب
  2. پوشش دهی لوله های بتونی و فلزی آب، فاضلاب، نفت و گاز
  3. پوشش دهی تونل های قطار بین شهری(مترو)
  4. پوشش دهی تونل های عبور و مرور وسایل نقلیه
  5. پوشش دهی سازه های بتونی در معرض خوردگی
  6. پوشش دهی لاگونهای تصفیه آب ، فاضلاب و پس آبهای صنعتی
  7. سد های بتونی که نیاز به جلوگیری از عبور آب می باشد
  8. سد های خاکی به عنوان لایه آب بند
  9. مخازن نگهدارنده مواد شیمیایی
  10. برج ها و راکتور های شیمیایی
  11. یروگاه ها جهت پوشش دهی سیستم های انتقال حرارت
  12. امکان استفاده جهت هر گونه ایزولاسیون در برابر آب و سایر مواد شیمیایی
  13. پوشش دهی سازه های دریایی (اسکله ها، پل ها، لوله های انتقال زیر آب و …)
  14. پوشش دهی مخازن ذخیره مواد نفتی
  15. پوشش دهی استخر های تفریحی و صنعتی

 

فوائد ژئوممبران وی گریپ

نیروی وارده حداقل 1800 نیوتن بر وی گریپ در جهات طولی و افقی

90% کاهش جذب تشعشع در هنگام استفاده از HDPE سفید در سمت وی گریپ

مقاومت کششی بالا تا 42 تن بر متر مربع و 1000 نیوتن در هر وی گریپ

اتصال مکانیکی مقاوم با مهر و موم طولانی مدت

انواع مختلفی دارد، از جمله اشکال مختلف گل میخ، ضخامت
آستر و رنگ

ژئوممبران وی گریپ در استفاده طولانی مدت ، محافظت بسیار خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. طیف وسیعی از وی گریپ با کارایی بالا، که به‌ویژه برای استفاده در کاربردهایی مانند مهار آب آشامیدنی، محفظه دفن زباله و پوشش تونل ضد آب طراحی شده‌اند، می‌توانند عمر ژئوممبران‌های تولید شده از طیف وسیعی از پلیمرها را افزایش دهند. آنها همچنین پراکندگی بسیار خوبی را ارائه می دهند و با استانداردهای شناخته شده بین المللی مطابقت دارند. کربن سیاه با کیفیت بالا که ما استفاده می‌کنیم عملکرد فوق‌العاده‌ای را در UV ارائه می‌کند، در حالی که بسته تثبیت‌کننده پیشرفته ما پایداری حرارتی و پیش‌بینی عمر عالی طولانی‌مدت را ارائه می‌دهد.
 

ماندگاری ژئوممبران وی گریپ

انتخاب صحیح آنتی اکسیدان ها و افزودنی های UV برای حفظ خواص مکانیکی ژئوسنتتیک ها حیاتی است. ما تخصص گسترده‌ای در بسته‌های افزودنی و ترکیب آن‌ها در پلیمرها برای تولید محلول‌های بسیار فنی برای ژئوسنتتیک‌ها داریم، بنابراین محلول‌های افزودنی ما مطابق با استانداردهای بین‌المللی در مورد هوازدگی و پیری هستند و به تنظیم‌کننده‌ها و مهندسان اطمینان خاطر در مورد دوام و یکپارچگی طولانی‌مدت محصولات ژئوسنتتیک می‌دهند. 

مقاومت شیمیایی ژئوممبران وی گریپ

دوام نهایی ترکیبات ژئوسنتتیک مورد استفاده در دفن زباله های جامد شهری، بسته بندی و جداسازی شیمیایی تابعی از مقاومت در برابر عواملی چون ترک خوردگی، اثر بخشی افزودنی های آنتی اکسیدانی آن، تنش های ایجاد شده در کاربردهای ژئوسنتتیک در طول عملیات نصب و اجرا  است. شرکت آرین خاک با دانش گسترده خود در مورد پلیمرها و افزودنی ها، راه حل های صحیحی را برای کاربردهای ژئوسنتتیکی که در آن مقاومت شیمیایی مورد نیاز است، ایجاد می کند.

قابلیت جوشکاری ژئوممبران وی گریپ

اطمینان از جوش پذیری خوب، با حذف  جابه جایی مواد افزودنی که می تواند باعث مشکلات جوشکاری فیوژن شود، مستلزم انتخاب دقیق سیستم حامل و بسته افزودنی است. ما دانش، تخصص و آزمایش گسترده ای برای اطمینان از رعایت تمام پارامترهای حیاتی داریم.

خواص مکانیکی برتر ژئوممبران وی گریپ

صرف نظر از پلیمر مورد استفاده، ترکیبات و مستربچ های ما می توانند به گونه ای فرموله شوند تا تعادل بهینه خواص مکانیکی از جمله ترک خوردگی در تنش محیطی، استحکام کششی، مقاومت خمشی، ضربه، سختی، مقاومت در برابر خزش، دمای انحراف حرارتی، پسماند و عملکرد مکانیکی حرارتی را فراهم کنند. ، تا گسترده ترین انتخاب مواد مناسب برای کاربرد شما را در اختیار شما قرار دهد.

خلاصه

ژئوممبران های گیره دار V-Gripاز جنس پلی اتیلن سنگین می باشند و عمده مصرف این محصولات در پوشش سازه های بتنی جهت محافظت از خوردگی سطح بتون می باشد. این محصول مانند ژئوممبران از خواص مقاومت شیمیایی بالایی به لحاظ ساختار مولکولی و نفوذناپذیری برخوردار می¬باشد و به این ترتیب، طول عمر ساختار بتونی را چند برابر افزایش می دهد.

مزایای این پوشش ها نسبت به پوشش های چند جزئی:
• مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالاتر
• معایب پوشش هایی نظیر اپوکسی شامل شکنندگی و مقاومت پایین آن را نیز مرتفع نموده است.
• ورق های پلی اتیلنی به دلیل قابلیت افزایش طول چند برابری در صورت حرکت بتن، مقاومت پارگی بالایی را ازخود نشان می دهند.

مزایای ورق گیره دار
• نصب آسان و مطمئن
• مقاومت ضربه و مقاومت برشی بالا
• مقاومت شیمیایی و طول عمر بالا
• مقاومت pull out مطلوب
• مقاومت تا دمای °C100
• مقاومت در برابر اشعه uv آفتاب

 

شرکت آرین خاک ایرانیان با ده ها سال تجربه در زمینه تولید محصولات ژئوسنتتیک از جمله ژئوممبران گیره دار یا وی گریپ آماده ی همکاری با شما عزیزان است.

برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان ما در این زمینه تماس بگیرید.

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما