بلاگ

الی
84 / 100

لاینینگ تونل با ورق ژئوممبران

در حال حاضر مشکل نشت آب در لاینینگ تونل به ویژه اتصالات ضعیف مانند درزهای ساختمانی، درزهای تونل و درزهای بین درزهای لوله جدی تر است. نحوه انجام یک کار خوب در طراحی عایق رطوبتی و زهکشی تونل و فناوری ضد آب ترک، شرط مهمی برای اطمینان از ایمنی رانندگی و اینکه آیا تونل برای مدت طولانی قابل استفاده است یا خیر .

  1. بهبود ضد آب و زهکشی قبل از ورود به سوراخ در لاینینگ تونل
    ابتدا باید قبل از ورود آب به داخل تونل، آب های سطحی در محدوده محور تونل را بررسی کرد، روش پر کردن و منبع آب سطحی را تجزیه و تحلیل کرد و کار روی آب های سطحی و زهکشی را به خوبی انجام داد: پس زدن چاله‌ها و گودال‌های اکتشافی با خاک رس لایه‌ای و فشرده؛ برای دره‌هایی که از بالای تونل عبور می‌کنند و شکاف‌های زیادی در سازند سنگی در پایین دارند، توصیه می‌شود کف گودال را با قلوه سنگ آسفالت کنند و اگر لازم است از ملات سیمان برای گچ کاری سطح استفاده کنید؛ فرورفتگی آب بسته را در نزدیکی تونل فرو کنید تا از تجمع آب جلوگیری شود؛ چشمه هایی روی سطح وجود دارد در محلی که آب فوران قرار دارد، مجرای برای زهکشی آب چشمه دفن شده است. ناودان در بالای دهانه تونل بر اساس الزامات طراحی ساخته می شود و بنایی از قلوه سنگ ساخته می شود تا آب سطحی را به خارج از سطحی که تونل از آن عبور می کند تخلیه کند تا از نفوذ و نشت آب سطحی جلوگیری شود. ورودی تونل باید شسته شود و به خندق کناری بستر جاده متصل شود تا یک سیستم زهکشی تشکیل شود؛ شیب ها و شیب های کناری حفر شده در بالای تونل را می توان با شاتکریت آب بندی کرد و تورها باید در بالای تونل آویزان شوند. ورودی و در دو طرف.وقتی استخر پرفشار در بالای غار قرار می گیرد، تاسیسات ضد نشت و سرریز باید به خوبی آماده شود و استخر دور از محور تونل قرار گیرد.
  2. عملیات ضد آب و زهکشی مناطق فوران آب در حین گودبرداری در لاینینگ تونل
    (1) اصول تصفیه ضد آب و زهکشی برای مناطق فوران آب. در فرآیند ساخت تونل، فوران آب بر روی سطح گودبرداری باید بررسی و تجزیه و تحلیل شود، علت آن شناسایی شود و اصل بهبودجامع «عمدتاً زهکشی، همراه با پیشگیری، زهکشی، رهگیری و انسداد» اتخاذ شود. و برنامه های تصفیه باید با توجه به شرایط محلی برای دستیابی به هدف زهکشی بدون مانع، عایق رطوبتی قابل اعتماد، منظقی از نظر قتصادی و بدون مشکل در آینده تدوین شود.
    (2) تجزیه و تحلیل دلایل منطقه سیل در لاینینگ تونل. پدیده فوران آب در تونل ها عموماً به دلیل توسعه آب های زیرزمینی و فوران محلی آب از دیواره تونل است؛ هنگام برخورد با ناحیه گسلی، سنگ شکسته شده، شکاف ایجاد می شود و آب فوران می کند؛ پوشش بالایی تونل نازک است، شکاف های سنگی ایجاد می شود و آب سطحی در حفاری نفوذ می کند و دلایل دیگر. در حین ساخت باید محل خروج آب، حجم آب، ورودی آب، قانون تغییر، منبع تامین و اجزای کیفیت آب در غار رعایت و ثبت شود و اقدامات ضد آب و زهکشی به طور مستمر بهبود یابد.
    (3) روش درمان منطقه سیل زده. برای بخش هایی با جریان آب ورودی یا سطح آب زیرزمینی بالا در غار، ساخت کمکی مانند زهکشی حفاری پیشرفته، زهکشی تونل کمکی، انسداد آب لوله کشی کوچک پیشرفته، مسدود کردن آب پیش از تزریق سنگ اطراف، آبگیری نقطه چاه و چاه عمیق. می توان از آبگیری استفاده کرد. هنگامی که جریان آب متمرکز است، می توان از یک پیچ اصطکاکی سوراخ دار یا شکافدار برای زهکشی قبل از لنگر تزریق استفاده کرد؛ زمانی که ناحیه هجوم آب زیاد باشد، می توان یک لوله نفوذپذیر نرم دندریتی را روی سطح سنگ اطراف قبل از تزریق قرار داد. لنگر برای منحرف کردن جریان آب، و سپس پاشیدن بتن؛ هنگامی که جریان آب جدی است، می توان یک حفره حوضه بر روی سطح سنگ اطراف ایجاد کرد و می توان آب را در حین تخلیه اسپری کرد.
  3. تصفیه و کنترل ضد آب و زهکشی در آستر ثانویه در لاینینگ تونل

    (1) نصب و کنترل لایه ضد آب ژئوممبران در لاینینگ تونل

  4. هنگام ورود به سایت لایه ضد آب ژئوممبران را بررسی کنید. سطح ژئوممبران ضد آب علاوه بر نمونه برداری و بازرسی طبق روال کاری لازم، از نظر تغییر رنگ، چین و چروک (ضخامت ناهموار)، لکه، پارگی، آثار چاقو، سوراخ های ریز و سایر عیوب نیز باید بررسی شود.در صورت وجود ایرادات کیفی. ، باید به موقع با آنها برخورد شود.
  5. بازرسی و بهبودحمایت اولیه قبل از گذاشتن لایه ژئوممبران ضد آب در لاینینگ تونل. قبل از گذاشتن لایه ژئوممبران ضدآب، باید شاتکریت تکیه گاه اولیه اندازه گیری شود، قسمت های زیر گودبرداری شده تراشیده شوند و قسمت های مقعر و برجسته سطح شاتکریت با پاشش لایه ای تراز شوند. سر پیچ و شبکه فولادی در معرض دید باید در همان ریشه بریده شود و با ملات سیمان صاف شود تا سطح بتن صاف شود.
  6. لایه ژئوممبران ضد آب را پس از چیدمان بررسی و رسیدگی کنید. پس از اتمام نصب لایه ژئوممبران ضد آب در لاینینگ تونل، مهندس ناظر باید کیفیت جوش و کیفیت لایه گذاری لایه ضد آب را بررسی کند. روش های بازرسی به شرح زیر است: (1) ژئوممبران ضد آب را با دست بالا نگه دارید تا ببینید آیا می توان آن را از نزدیک به شاتکریت متصل کرد یا خیر. (2) بررسی کنید که آیا سطح ژئوممبران ضد آب خراشیده، پاره یا سوراخ شده است. (3) بررسی کنید که آیا عرض جوش یا اتصال (هنگام جوشکاری، عرض لبه 10 سانتی‌متر است، عرض جوش در هر دو طرف نباید کمتر از 2.5 سانتی‌متر باشد؛ هنگام اتصال، عرض لپ 10 سانتی‌متر است و عرض اتصال باید باشد. کمتر از 5 سانتی متر) که آیا الزامات را برآورده می کند، و آیا نشت جوش، جوش کاذب، سوزش و سایر پدیده ها وجود دارد. (4) آیا نقاط لنگر در معرض (میخ) قوس و دیوار قوس با ورق های پلاستیکی پوشانده شده است. (5) برای هر ورق 20 تا 30 متری گسترده، 2 تا 3 جوش، هر کدام 0.5 متر برش دهید. ببینید آیا جوش کاذب وجود دارد یا جوشکاری وجود ندارد. (6) آزمایش آب (هوا) تحت فشار را انجام دهید تا ببینید آیا پدیده نشت آب (هوا) و غیره وجود دارد یا خیر و کیفیت ژئوممبران ضد آب را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه مشکل، علاوه بر سوابق دقیق، سریعا جهت تعمیر به واحد ساختمانی اطلاع داده شود و کسانی که موفق به انجام کار نشدند، قاطعانه موظف به انجام مجدد کار شوند.
    لاینینگ تونل با ژئوممبران
    لاینینگ تونل با ژئوممبران
  7. (2) نصب و کنترل واتراستاپ در لاینینگ تونل

    درزهای ساختمانی بتنی ضدآب ناشی از پوشش سازه پرکننده شکاف بتنی ضدآب است.برای عملیات ضدآب و زهکشی درزهای ساختمانی، در آسترهای کامپوزیت عموما از واتراستاپ های پلاستیکی یا واتراستاپ لاستیکی استفاده می شود.
  8. بازرسی و بهبود انتهای پوشش ثانویه. قبل از ریختن بتن پوشش ثانویه، از یک برس سیمی برای برس زدن پرزهای بتن بالایی استفاده کنید، یا در عرض 4 ساعت تا 12 ساعت پس از ریختن بتن آستر، سطح بتن را با آب پرفشار بشویید و بررسی کنید که آیا اتصالات واتراستاپ در شرایط خوبی هستند یا خیر. بررسی کنید که آیا بتن در طول فرآیند ریختن سوراخ شده است یا خیر، و آیا واتراستاپ آفست شده است یا خیر. در صورت مشاهده هرگونه بریدگی، ترک، اتصالات سست و انحراف، تعمیر و تصفیه باید به موقع انجام شود تا از عملکرد ضد آب واتراستاپ اطمینان حاصل شود.
  9. بازرسی و بهبود کیفیت نصب واتراستاپ. بررسی کنید که آیا تجهیزات کمکی برای تثبیت واتراستاپ و جلوگیری از انحراف وجود دارد یا خیر، آیا عرض اتصال واتراستاپ الزامات را برآورده می کند، آیا واتراستاپ قطع شده یا شکسته است، آیا واتراستاپ توسط یک حلقه محکم ثابت شده و در هر دو انتها به داخل بتن بیرون زده یا خیر. و غیره سوابق بازرسی دقیق را ثبت کنید در صورت وجود مشکل سریعاً به واحد ساختمانی جهت انجام تعمیرات اطلاع داده شود و از کسانی که موفق نشدند قاطعانه درخواست مجدد انجام دهند.
    (3) ریختن و کنترل بتن در لاینینگ تونل
    در حین ساخت بتن آستر، باید از واحد ساخت و ساز برای تقویت مدیریت انبار پشتی بتن تجاری و انجام بازرسی های منظم و نامنظم ترغیب شود. هنگام ارتعاش بتن، فرد خاصی باید مسئول باشد تا از پدیده لرزش، لرزش نشتی و ارتعاش بیش از حد جلوگیری کند. ارتعاش بتن پیوندهای ضعیف مانند درزهای ساختمانی و درزهای تغییر شکل را تقویت کنید، حباب‌های هوا و حفره‌های موجود در پایین واتراستاپ را حذف کنید و واتراستاپ و بتن را محکم با هم ترکیب کنید.
  10. بهبودو کنترل نشت پوشش ثانویه در لاینینگ تونل
    (1) زهکشی و مسدود کردن در لاینینگ تونل. برای نشت چکه و ترک، می توان از روش ساخت زهکشی اسکنه و پلاگین استفاده کرد. به عنوان مثال، یک شیار با عرض و عمق معین (مانند عرض 20 میلی متر و عمق 30 میلی متر) از بتن پوشش در امتداد جهت ترک در محل نشتی و یک شیلنگ لاستیکی نیمه دایره با قطر کمی بزرگتر خارج می شود. از عرض شیار یا عرض شیار برای وارد کردن آب به دیواره جانبی در گودال زهکشی، شیلنگ لاستیکی نیمه دایره ای را با پارچه نبافته بپوشانید یا با ماده ضد نشتی آب بندی کنید و سپس آب بندی کنید. یا سطح را با بتن ضد آب همرنگ گچ کاری کنید.
    (2) تزریق دوغاب در لاینینگ تونل. برای قطعات نشتی جدی می توان از روش ساخت دوغاب بندکشی استفاده کرد. به عنوان مثال، گودالی با عرض و عمق معین (مانند 80 میلی متر قطر و 40 میلی متر) در محل نشتی حفر کنید، سرباره بتن را تمیز کنید و فشردگی بتن سطحی را بررسی کنید. سوراخ هایی از محل نشتی ایجاد کنید. توصیه می شود آستر و عمق آن در ضخامت لاینینگ کنترل شود. پس از اتمام تزریق، می توان گودال ها را طبق روش 4.1 بالا ضد آب و وصل کرد.

    نتیجه گیری

    کیفیت ساخت هر فرآیند در اثر ضد آب و زهکشی تونل تاثیر زیادی دارد و هر سهل انگاری در ساخت ممکن است خطرات پنهان نشت آب را به همراه داشته باشد. بنابراین، کنترل کیفیت ساخت و ساز هر فرآیند باید تقویت شود، و ساخت و ساز باید مطابق با مشخصات انجام شود تا اطمینان حاصل شود که ساخت و ساز به اثر طراحی دست می یابد، به طوری که کیفیت عایق رطوبتی و زهکشی تونل تضمین می شود.شرکت آرین خاک آماده همکاری با شما عزیزان در زمینه ی لاینینگ تونل با ورق ژئوممبران می باشد برای دریافت مشاوره رایگان با تیم ما تماس بگیرید.

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبطین النفق بغشاء أرضی
84 / 100

لاینینگ تونل با ورق ژئوممبران

در حال حاضر مشکل نشت آب در لاینینگ تونل به ویژه اتصالات ضعیف مانند درزهای ساختمانی، درزهای تونل و درزهای بین درزهای لوله جدی تر است. نحوه انجام یک کار خوب در طراحی عایق رطوبتی و زهکشی تونل و فناوری ضد آب ترک، شرط مهمی برای اطمینان از ایمنی رانندگی و اینکه آیا تونل برای مدت طولانی قابل استفاده است یا خیر .

  1. بهبود ضد آب و زهکشی قبل از ورود به سوراخ در لاینینگ تونل
    ابتدا باید قبل از ورود آب به داخل تونل، آب های سطحی در محدوده محور تونل را بررسی کرد، روش پر کردن و منبع آب سطحی را تجزیه و تحلیل کرد و کار روی آب های سطحی و زهکشی را به خوبی انجام داد: پس زدن چاله‌ها و گودال‌های اکتشافی با خاک رس لایه‌ای و فشرده؛ برای دره‌هایی که از بالای تونل عبور می‌کنند و شکاف‌های زیادی در سازند سنگی در پایین دارند، توصیه می‌شود کف گودال را با قلوه سنگ آسفالت کنند و اگر لازم است از ملات سیمان برای گچ کاری سطح استفاده کنید؛ فرورفتگی آب بسته را در نزدیکی تونل فرو کنید تا از تجمع آب جلوگیری شود؛ چشمه هایی روی سطح وجود دارد در محلی که آب فوران قرار دارد، مجرای برای زهکشی آب چشمه دفن شده است. ناودان در بالای دهانه تونل بر اساس الزامات طراحی ساخته می شود و بنایی از قلوه سنگ ساخته می شود تا آب سطحی را به خارج از سطحی که تونل از آن عبور می کند تخلیه کند تا از نفوذ و نشت آب سطحی جلوگیری شود. ورودی تونل باید شسته شود و به خندق کناری بستر جاده متصل شود تا یک سیستم زهکشی تشکیل شود؛ شیب ها و شیب های کناری حفر شده در بالای تونل را می توان با شاتکریت آب بندی کرد و تورها باید در بالای تونل آویزان شوند. ورودی و در دو طرف.وقتی استخر پرفشار در بالای غار قرار می گیرد، تاسیسات ضد نشت و سرریز باید به خوبی آماده شود و استخر دور از محور تونل قرار گیرد.
  2. عملیات ضد آب و زهکشی مناطق فوران آب در حین گودبرداری در لاینینگ تونل
    (1) اصول تصفیه ضد آب و زهکشی برای مناطق فوران آب. در فرآیند ساخت تونل، فوران آب بر روی سطح گودبرداری باید بررسی و تجزیه و تحلیل شود، علت آن شناسایی شود و اصل بهبودجامع «عمدتاً زهکشی، همراه با پیشگیری، زهکشی، رهگیری و انسداد» اتخاذ شود. و برنامه های تصفیه باید با توجه به شرایط محلی برای دستیابی به هدف زهکشی بدون مانع، عایق رطوبتی قابل اعتماد، منظقی از نظر قتصادی و بدون مشکل در آینده تدوین شود.
    (2) تجزیه و تحلیل دلایل منطقه سیل در لاینینگ تونل. پدیده فوران آب در تونل ها عموماً به دلیل توسعه آب های زیرزمینی و فوران محلی آب از دیواره تونل است؛ هنگام برخورد با ناحیه گسلی، سنگ شکسته شده، شکاف ایجاد می شود و آب فوران می کند؛ پوشش بالایی تونل نازک است، شکاف های سنگی ایجاد می شود و آب سطحی در حفاری نفوذ می کند و دلایل دیگر. در حین ساخت باید محل خروج آب، حجم آب، ورودی آب، قانون تغییر، منبع تامین و اجزای کیفیت آب در غار رعایت و ثبت شود و اقدامات ضد آب و زهکشی به طور مستمر بهبود یابد.
    (3) روش درمان منطقه سیل زده. برای بخش هایی با جریان آب ورودی یا سطح آب زیرزمینی بالا در غار، ساخت کمکی مانند زهکشی حفاری پیشرفته، زهکشی تونل کمکی، انسداد آب لوله کشی کوچک پیشرفته، مسدود کردن آب پیش از تزریق سنگ اطراف، آبگیری نقطه چاه و چاه عمیق. می توان از آبگیری استفاده کرد. هنگامی که جریان آب متمرکز است، می توان از یک پیچ اصطکاکی سوراخ دار یا شکافدار برای زهکشی قبل از لنگر تزریق استفاده کرد؛ زمانی که ناحیه هجوم آب زیاد باشد، می توان یک لوله نفوذپذیر نرم دندریتی را روی سطح سنگ اطراف قبل از تزریق قرار داد. لنگر برای منحرف کردن جریان آب، و سپس پاشیدن بتن؛ هنگامی که جریان آب جدی است، می توان یک حفره حوضه بر روی سطح سنگ اطراف ایجاد کرد و می توان آب را در حین تخلیه اسپری کرد.
  3. تصفیه و کنترل ضد آب و زهکشی در آستر ثانویه در لاینینگ تونل

    (1) نصب و کنترل لایه ضد آب ژئوممبران در لاینینگ تونل

  4. هنگام ورود به سایت لایه ضد آب ژئوممبران را بررسی کنید. سطح ژئوممبران ضد آب علاوه بر نمونه برداری و بازرسی طبق روال کاری لازم، از نظر تغییر رنگ، چین و چروک (ضخامت ناهموار)، لکه، پارگی، آثار چاقو، سوراخ های ریز و سایر عیوب نیز باید بررسی شود.در صورت وجود ایرادات کیفی. ، باید به موقع با آنها برخورد شود.
  5. بازرسی و بهبودحمایت اولیه قبل از گذاشتن لایه ژئوممبران ضد آب در لاینینگ تونل. قبل از گذاشتن لایه ژئوممبران ضدآب، باید شاتکریت تکیه گاه اولیه اندازه گیری شود، قسمت های زیر گودبرداری شده تراشیده شوند و قسمت های مقعر و برجسته سطح شاتکریت با پاشش لایه ای تراز شوند. سر پیچ و شبکه فولادی در معرض دید باید در همان ریشه بریده شود و با ملات سیمان صاف شود تا سطح بتن صاف شود.
  6. لایه ژئوممبران ضد آب را پس از چیدمان بررسی و رسیدگی کنید. پس از اتمام نصب لایه ژئوممبران ضد آب در لاینینگ تونل، مهندس ناظر باید کیفیت جوش و کیفیت لایه گذاری لایه ضد آب را بررسی کند. روش های بازرسی به شرح زیر است: (1) ژئوممبران ضد آب را با دست بالا نگه دارید تا ببینید آیا می توان آن را از نزدیک به شاتکریت متصل کرد یا خیر. (2) بررسی کنید که آیا سطح ژئوممبران ضد آب خراشیده، پاره یا سوراخ شده است. (3) بررسی کنید که آیا عرض جوش یا اتصال (هنگام جوشکاری، عرض لبه 10 سانتی‌متر است، عرض جوش در هر دو طرف نباید کمتر از 2.5 سانتی‌متر باشد؛ هنگام اتصال، عرض لپ 10 سانتی‌متر است و عرض اتصال باید باشد. کمتر از 5 سانتی متر) که آیا الزامات را برآورده می کند، و آیا نشت جوش، جوش کاذب، سوزش و سایر پدیده ها وجود دارد. (4) آیا نقاط لنگر در معرض (میخ) قوس و دیوار قوس با ورق های پلاستیکی پوشانده شده است. (5) برای هر ورق 20 تا 30 متری گسترده، 2 تا 3 جوش، هر کدام 0.5 متر برش دهید. ببینید آیا جوش کاذب وجود دارد یا جوشکاری وجود ندارد. (6) آزمایش آب (هوا) تحت فشار را انجام دهید تا ببینید آیا پدیده نشت آب (هوا) و غیره وجود دارد یا خیر و کیفیت ژئوممبران ضد آب را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه مشکل، علاوه بر سوابق دقیق، سریعا جهت تعمیر به واحد ساختمانی اطلاع داده شود و کسانی که موفق به انجام کار نشدند، قاطعانه موظف به انجام مجدد کار شوند.
    لاینینگ تونل با ژئوممبران
    لاینینگ تونل با ژئوممبران
  7. (2) نصب و کنترل واتراستاپ در لاینینگ تونل

    درزهای ساختمانی بتنی ضدآب ناشی از پوشش سازه پرکننده شکاف بتنی ضدآب است.برای عملیات ضدآب و زهکشی درزهای ساختمانی، در آسترهای کامپوزیت عموما از واتراستاپ های پلاستیکی یا واتراستاپ لاستیکی استفاده می شود.
  8. بازرسی و بهبود انتهای پوشش ثانویه. قبل از ریختن بتن پوشش ثانویه، از یک برس سیمی برای برس زدن پرزهای بتن بالایی استفاده کنید، یا در عرض 4 ساعت تا 12 ساعت پس از ریختن بتن آستر، سطح بتن را با آب پرفشار بشویید و بررسی کنید که آیا اتصالات واتراستاپ در شرایط خوبی هستند یا خیر. بررسی کنید که آیا بتن در طول فرآیند ریختن سوراخ شده است یا خیر، و آیا واتراستاپ آفست شده است یا خیر. در صورت مشاهده هرگونه بریدگی، ترک، اتصالات سست و انحراف، تعمیر و تصفیه باید به موقع انجام شود تا از عملکرد ضد آب واتراستاپ اطمینان حاصل شود.
  9. بازرسی و بهبود کیفیت نصب واتراستاپ. بررسی کنید که آیا تجهیزات کمکی برای تثبیت واتراستاپ و جلوگیری از انحراف وجود دارد یا خیر، آیا عرض اتصال واتراستاپ الزامات را برآورده می کند، آیا واتراستاپ قطع شده یا شکسته است، آیا واتراستاپ توسط یک حلقه محکم ثابت شده و در هر دو انتها به داخل بتن بیرون زده یا خیر. و غیره سوابق بازرسی دقیق را ثبت کنید در صورت وجود مشکل سریعاً به واحد ساختمانی جهت انجام تعمیرات اطلاع داده شود و از کسانی که موفق نشدند قاطعانه درخواست مجدد انجام دهند.
    (3) ریختن و کنترل بتن در لاینینگ تونل
    در حین ساخت بتن آستر، باید از واحد ساخت و ساز برای تقویت مدیریت انبار پشتی بتن تجاری و انجام بازرسی های منظم و نامنظم ترغیب شود. هنگام ارتعاش بتن، فرد خاصی باید مسئول باشد تا از پدیده لرزش، لرزش نشتی و ارتعاش بیش از حد جلوگیری کند. ارتعاش بتن پیوندهای ضعیف مانند درزهای ساختمانی و درزهای تغییر شکل را تقویت کنید، حباب‌های هوا و حفره‌های موجود در پایین واتراستاپ را حذف کنید و واتراستاپ و بتن را محکم با هم ترکیب کنید.
  10. بهبودو کنترل نشت پوشش ثانویه در لاینینگ تونل
    (1) زهکشی و مسدود کردن در لاینینگ تونل. برای نشت چکه و ترک، می توان از روش ساخت زهکشی اسکنه و پلاگین استفاده کرد. به عنوان مثال، یک شیار با عرض و عمق معین (مانند عرض 20 میلی متر و عمق 30 میلی متر) از بتن پوشش در امتداد جهت ترک در محل نشتی و یک شیلنگ لاستیکی نیمه دایره با قطر کمی بزرگتر خارج می شود. از عرض شیار یا عرض شیار برای وارد کردن آب به دیواره جانبی در گودال زهکشی، شیلنگ لاستیکی نیمه دایره ای را با پارچه نبافته بپوشانید یا با ماده ضد نشتی آب بندی کنید و سپس آب بندی کنید. یا سطح را با بتن ضد آب همرنگ گچ کاری کنید.
    (2) تزریق دوغاب در لاینینگ تونل. برای قطعات نشتی جدی می توان از روش ساخت دوغاب بندکشی استفاده کرد. به عنوان مثال، گودالی با عرض و عمق معین (مانند 80 میلی متر قطر و 40 میلی متر) در محل نشتی حفر کنید، سرباره بتن را تمیز کنید و فشردگی بتن سطحی را بررسی کنید. سوراخ هایی از محل نشتی ایجاد کنید. توصیه می شود آستر و عمق آن در ضخامت لاینینگ کنترل شود. پس از اتمام تزریق، می توان گودال ها را طبق روش 4.1 بالا ضد آب و وصل کرد.

    نتیجه گیری

    کیفیت ساخت هر فرآیند در اثر ضد آب و زهکشی تونل تاثیر زیادی دارد و هر سهل انگاری در ساخت ممکن است خطرات پنهان نشت آب را به همراه داشته باشد. بنابراین، کنترل کیفیت ساخت و ساز هر فرآیند باید تقویت شود، و ساخت و ساز باید مطابق با مشخصات انجام شود تا اطمینان حاصل شود که ساخت و ساز به اثر طراحی دست می یابد، به طوری که کیفیت عایق رطوبتی و زهکشی تونل تضمین می شود.شرکت آرین خاک آماده همکاری با شما عزیزان در زمینه ی لاینینگ تونل با ورق ژئوممبران می باشد برای دریافت مشاوره رایگان با تیم ما تماس بگیرید.

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما