بلاگ

oil tank with geomembrane
88 / 100

 

ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران
ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران

 

مخزن نفتی با ژئوممبران چیست؟

مخزن ذخیره نفت که به مخزن نفت یا مخزن ذخیره گفته می شود ، ظرفی بزرگ با شکل نسبتاً منظمی است که برای نگهداری فرآورده های نفتی استفاده می شود

و با توجه به مصالح ساختمانی مختلف می توان آن را به مخازن فلزی نفت و مخازن نفت غیرفلزی تقسیم کرد. بیشتر مخازن نفت فلزی مخازن نفت فولادی هستند که معمولاً در انبارهای نفت مورد استفاده قرار می گیرند ؛ مخازن نفت غیرفلزی که به عنوان مخازن نفت زمین نیز شناخته می شوند،

ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران باید مطابق با طراحی دقیق قاب فلزی و برنامه اجرای کار انجام شود. طرح اجرای عملیات، اساسی ترین سند فنی در فرآیند نصب مخزن نفتی با ژئوممبران است. مشاهده تمام نتایج برای این سوال مخزن پالایشگاه چیست؟ 

مخازن ذخیره سازی اغلب برای ذخیره مواد خام و محصولات اضافی حاصل از فرآوری نفت خام استفاده می شوند و به پالایشگاه ها اجازه می دهند بدون مزاحمت کار کنند. 

همچنین می تواند به یک شبکه مدار متصل شود و محتویات سیال را به عنوان سیگنال به شبکه ارسال کند. مشاهده تمام نتایج برای این سوال ظروف فولادی چه چیزهایی را می توانند ذخیره کنند؟ مخازن ملاقه ما برای ذخیره سایر هیدروکربن ها مانند چربی های حیوانی، نفت انتخابی، مواد شوینده، گازوئیل، روغن پالم، نفت سفید و پیه ایده آل هستند.

 

مخزن نفتی با ژئوممبران یک ظرف مهر و موم شده فولادی برای ذخیره مایع یا گاز است. مهندسی مخزن ذخیره سازی به طور گسترده در صنایع نفت، شیمیایی، غلات و نفت، مواد غذایی، حفاظت از آتش، حمل و نقل، متالورژی، پزشکی و سایر صنایع استفاده می شود. الزامات نیز بسیار سختگیرانه است.

 

لایه خاک فونداسیون باید الزامات ارزش طراحی ظرفیت باربری را برآورده کند و باید عملیات ضد نشت و ضد رطوبت انجام شود، در غیر این صورت نشت باعث آلودگی جدی محیط می شود؛ بخار آب زیرزمینی نیز مخزن فولاد را دچار زنگزدگی می کند و بر عملکرد واقعی تأثیر می گذارد.

مزایای ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران


از نظر حفاظت از محیط زیست و ضد نشت در صنایع پتروشیمی و معدنی، ژئوممبران، غشای ضد نشت hdpe، ژئوممبران کامپوزیت و ژئوممبران ضد نشت به تدریج جایگزین ظروف بتنی، پلاستیکی و فلزی سنتی شده است.


ظروف سنتی بتنی، پلاستیکی و فلزی دارای هزینه بالا، عمر کوتاه و اثر ضد نشت ضعیف است، در برابر اسید و قلیایی، نمک، روغن سنگین مقاوم است و پایداری مولکولی خوبی دارد و محصول خوبی برای ضد نشتی و ضد رطوبت در زمینه های شیمیایی و صنایع معدنی به ویژه در محل های انباشته سازی و ذخیره سازی می باشد.


ژئوممبران با نام تجاری آرین خاک ایرانیان، غشای ضد نشت hdpe، ژئوممبران کامپوزیت و ژئوممبران ضد نشت به طور گسترده ای در مخازن ذخیره، مخازن فاضلاب، مخازن انحلال، مخازن رسوب، محوطه های ذخیره سازی و مخازن ذخیره سازی در مناطق معدنی استفاده می شود. اداره حفاظت به شدت در حال ترویج فرآیند جدید بهبود روند ضد نشت است.

 

کیفیت ژئوممبران HDPE برای ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران

ظاهر، پس از رسیدن ژئوممبران HDPE به محل ساخت و ساز، بررسی کنید که آیا بسته بندی بیرونی آسیب دیده است یا خیر. در صورت وجود سوراخ یا خراش شدید آن را دور بریزید. 

اگر جدی نیست، از دستگاه جوش برای جوش استفاده کنید. منطقه جوش را در آینده به حداقل برسانید. سطح ژئوممبران ضد نشت صاف است. هنگام همپوشانی، سعی کنید از ژئوممبران با ضخامت یکسان استفاده کنید، ضخامت آن برابر یا بیشتر از کیفیت کالا باشد، بدون برآمدگی، ترک و ضخامت ناهموار.

 

آزمون شاخص عملکرد، داده های ژئوممبران HDPE را فقط می توان از طریق ابزارهای آزمایش به دست آورد. پس از رسیدن حجم زیادی از کالاها به محل ساخت و ساز، کارکنان به صورت تصادفی از کالاها نمونه برداری کرده و به اتاق تست یا بخش بازرسی ارسال می کنند. در صورتی که نمونه قابل دریافت نباشد، باید شاخص های فیزیکی و شیمیایی نمونه بررسی و مجددا آزمایش شود. 

پس از گذراندن آزمون و بازرسی، ساخت و ساز می تواند آغاز شود.

 

از آنجایی که قضاوت در مورد اینکه آیا ژئوممبران HDPE از نظر ظاهری واجد شرایط است یا خیر برای مردم مشکل است، اتاق بررسی بسیار مهم است. محل های دفن زباله معمولی با ژئوممبران ساخت و ساز شهری طراحی می شوند. از نظر ظاهری، روشنایی ژئوممبران ساخت و ساز شهری به اندازه ژئوممبران استاندارد روشن نیست. 

 

از آنجایی که فرآیند تولید ژئوممبران ساخت و ساز شهری به صورت فیلم دمنده و قالب گیری دمشی است، معمولاً سطح این ژئوممبران روشن نیست بلکه تیره است؛ ژئوممبران HDPE تولید شده در فرآیند کلندرینگ دارای رنگ روشن است که معمولاً به آن “آینه” می گویند، اما نشانگرهای آن خیر. ارتفاع ژئوممبران شهری با پیشرفت جامعه و ارتقای سطح، کاربرد ژئوممبران HDPE بیشتر و بیشتر می شود.


ویژگی های ژئوممبران HDPE برای ساخت مخزن نفتی چگونه است؟
اول از همه ژئوممبران HDPE شکل پذیری خوبی دارد در حین ساخت و استفاده حتی اگر کشش خاصی وجود داشته باشد باز هم می تواند راحتی و یکپارچگی استفاده را تضمین کند و به دلیل تغییرات محیطی در طول سال باعث آسیب ژئوممبران HDPE نمی شود. .

.
ثانیاً خاصیت ضد چروک خوبی دارد، حتی اگر در معرض محیط قرار گیرد، مدت زیادی چروک نمی شود، بنابراین محصولی با تأثیر خوب است.
ثالثاً مقاومت خوبی در برابر گرما و سرما دارد، مهم نیست در چه محیطی می توان از ژئوممبران HDPE به خوبی استفاده کرد، اما مردم هنگام خرید باید محدوده استفاده از آن را درک کنند.در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که ژئوممبران HDPE از پایداری شیمیایی خوبی برخوردار است، بنابراین می توان از آن در انواع خوردگی، محیط های اسیدی و قلیایی به خوبی استفاده کرد.

 

  1. مراحل اجرای ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران

(1)ژئوممبران ضد نشت یک فرآیند مهم تر در کل سیستم ضد نشت در ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران است. کیفیت ظاهری ژئوممبران ضد نشت را قبل از گذاشتن فیلم بررسی کنید، آسیب های مکانیکی پیدا شده و زخم های تولید، سوراخ ها، شکستگی ها و سایر عیوب را ثبت و تعمیر کنید.


(2) قبل از برش ژئوممبران ضد تراوش، ابعاد مربوطه آن را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به وضعیت واقعی آن را برش دهید، در هنگام چیدمان غشا، عرض لپ اتصال بین غشا و غشاء کمتر از 100 میلی متر نباشد. ، به طوری که جهت آرایش مفصل موازی با شیب زیاد باشد خط انتها در امتداد جهت شیب چیده شده باشد.


(3) هنگام گذاشتن ژئوممبران ضد نشت باید به دنبال جوش کمتری بود و تا حد امکان مواد خام را با فرض کیفیت ذخیره کرد. همچنین کیفیت آسان. معمولاً در قسمتی که گوشه تغییر شکل داده است، طول درز باید تا حد امکان کوتاه باشد. به جز موارد خاص، در شیب هایی با شیب بیشتر از 1:6، در فاصله 1.5 متری از شیب بالا یا ناحیه تمرکز تنش، سعی کنید درزهای جوشکاری ایجاد نکنید.


(4) در هنگام گذاشتن ژئوممبران ضد نشت در مخزن نفتی باید از چین های مصنوعی خودداری شود و در صورت پایین بودن دما باید تا حد امکان سفت و صاف شود.


(5) پس از گذاشتن ژئوممبران ضد نشت، راه رفتن روی سطح غشاء، ابزارهای متحرک و غیره باید به حداقل برسد. هر گونه اجسامی که می تواند به ژئوممبران ضد نشت آسیب برساند، نباید روی غشاء قرار داده شود یا بر روی آن حمل شود. غشایی برای راه رفتن ایجاد کنید ، به طوری که از آسیب تصادفی به غشاء جلوگیری شود.


(6) ژئوممبران ضد نشت یک ماده انعطاف پذیر است که می تواند با توجه به هر ساختار تیر حلقه مخزن و منطقه مخزن شکل بگیرد. تمام گوشه ها و قسمت های با زاویه قائم باید گرد یا پخ شوند تا در هنگام پرکردن شن و ماسه به ژئوممبران ضد نشت آسیب نرسد.

 

 

الزامات برای ساخت مخزن نفتی با ژئوممبرای برای پیشگیری از نشت :


(1) هیچ استانداردی برای الزامات ژئوممبران ضد نشت مخزن نفت وجود ندارد که عمدتاً بر اساس دستورالعمل های ضد نشت سازنده است. اولین مورد این است که اطمینان حاصل کنید که ژئوممبران ضد نشت مخزن نفتی ظاهری خوب و بدون آسیب دارد؛ سپس آن را به آرامی باز کرده و در موقعیت تعیین شده قرار دهید.


(2) پس از قرار گرفتن ژئوممبران ضد نشت مخزن نفتی ، هنگام تنظیم موقعیت، باید مراقب محافظت از غشای ضد نشت نصب شده باشد و عرض درز همپوشانی باید الزامات مشخصات را برآورده کند.


جوشکاری مخزن نفتی با ژئوممبران ضد نشت HDPE:


(1) ژئوممبران ضد نشت HDPE با استفاده از دستگاه جوش گوه ای و جوشکاری مذاب داغ دو مسیره جوش داده می شود. برای قطعاتی که توسط دستگاه جوش گوه ای قابل جوش نیستند، باید از دستگاه جوش گرم اکستروژن استفاده شود و از میله جوشی با کیفیت مواد اولیه استفاده شود تا یک درز جوش واحد برای جوشکاری سطحی تشکیل شود.


(2) فرآیند جوشکاری دستگاه جوش گوه داغ به موارد زیر تقسیم می شود: تنظیم فشار، تنظیم دما، تنظیم سرعت، بررسی دور درز جوشکاری، بارگیری فیلم در دستگاه و راه اندازی موتور.


(3) نباید هیچ لکه روغن و گرد و غبار در اتصالات وجود داشته باشد، همچنین نباید رسوب، تراکم، رطوبت و سایر مواد زائد بر روی سطح لبه ژئوممبران ضد نشت HDPE وجود داشته باشد. هنگامی که زباله وجود دارد، باید قبل از تمیز کردن جوشکاری


(4) در ابتدای جوشکاری هر روز، معمولاً باید ابتدا یک نمونه 0.9mm × 0.3mm در محل جوش داده شود و عرض لبه نباید کمتر از 10 سانتی متر باشد و آزمایش های لایه برداری و برش باید در محل انجام شود. نمونه واجد شرایط است، در آن زمان می توان از آن استفاده کرد. سرعت، فشار و دما را برای جوشکاری معمولی تنظیم کنید. در حین فرآیند جوشکاری دستگاه جوش گرم، باید در هر زمان به عملکرد دستگاه جوش توجه کرد و سرعت و دما را با توجه به وضعیت واقعی در محل تنظیم دقیق کرد.


(5) درز جوش باید مرتب و زیبا باشد و نباید جوش لغزشی و پدیده پرش وجود داشته باشد.


(6) زمانی که طول ژئوممبران ضد تراوش کافی نباشد نیاز به اتصال در جهت طولانی دارد، ابتدا باید جوش های عرضی و سپس درزهای طولی جوش داده شود.جوش های عرضی باید جوش داده شوند. به شکل T زمانی که فاصله بین جوش های عرضی بیشتر از 50 سانتی متر باشد و نباید از یکدیگر عبور کنند.


(7) هنگام جوشکاری فیلم، فشار دادن شکسته مرده مجاز نیست. هنگام گذاشتن ژئوممبران ضد نشت hdpe، با توجه به محدوده تغییر دمای محلی و الزامات عملکرد انبساط و انقباض ناشی از تغییر دما ژئوممبران ضد نشت hdpe، مقدار راثبت کنید.


(8) جوشکاری نباید در دوره های بارانی یا زمانی که اتصالات دارای رطوبت، شبنم یا ماسه بزرگ است (به جز برای انجام اقدامات حفاظتی) انجام نشود.


(9) هنگامی که درجه حرارت کمتر از 5 درجه سانتیگراد است، ساخت و ساز نباید مطابق با الزامات مشخصات انجام شود. در صورت لزوم، دستگاه جوش باید قبل از جوشکاری گرم شود.


(10) هنگامی که ژئوممبرین ضد نشت جوش داده می شود، خواه توسط منبع تغذیه محلی یا ژنراتور تغذیه شود، ولتاژ باید ثابت نگه داشته شود و در صورت لزوم باید از تثبیت کننده ولتاژ استفاده شود.

 

ساخت مخزن نفتی با ژئوممبران با شرکت آرین خاک ایرانیان

ورق ژئوممبران برای عایق فونداسیون مخازن نفت – گاز – پالایشگاه – نیروگاه و … با مقاومت بالا در برابر انواع مواد خورنده و شیمیایی

قیمت بسیار مناسب و گروه اجرایی با سابقه بسیار عالی

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما