بلاگ

استاندارد ورق ژئوممبران
87 / 100

استاندارد ورق ژئوممبران

امروزه بسیاری از مشتریان ژئوتکستایل به کیفیت ژئوسنتتیکی که خریداری می کنند اهمیت زیادی می دهند. از این گذشته ، ژئوسنتتیک ها در مقادیر نسبتاً زیادی خریداری می شوند. نحوه کنترل دقیق و دقیق کیفیت ژئوسنتتیک به بیماری قلبی بسیاری از مشتریان ژئوتکستایل تبدیل شده است. شیائوبیان به امید کمک به شما روش های زیر را به شما معرفی می کند. به شما در قضاوت در مورد کیفیت مواد ژئوتکستایل کمک می کند.

استاندارد ورق ژئوممبران و ژئوسنتتیک

مواد ژئوسنتتیک از نظر بافت نرم، سبک وزن، تداوم خوب و در ساخت و ساز راحت است. آنها مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سایش و دوام الاستیک عالی دارند. آنها را می توان در کاربردهایی استفاده کرد که با یک ژئوتکستایل یا ژئوممبران قابل انجام نیستند.

کنترل کیفیت ژئوسنتتیک و استاندارد ورق ژئوممبران

  1. خواص فیزیکی ژئوسنتتیک ها باید قبل از ساخت بررسی شود. خواص فیزیکی ژئوسنتتیک ها کاربرد محصول و اثر مهندسی پس از ساخت را تعیین می کند. باید به دقت بررسی شود ژئوتکستایل ها را به عنوان مثال در نظر بگیرید: 5 درصد از هر دسته ژئوتکستایل باید در هر 100 متر مربع بازرسی شود و نباید از دست داده شود.
  2. در ساخت ژئوسنتتیک باید ضخامت و صافی نظافت و پرکردن فونداسیون بررسی شود و عرض همپوشانی ژئوسنتتیک ها و کیفیت اتصالات و اتصال بین ژئوسنتتیک ها و سازه های اطراف بررسی شود تا از ژئوسنتتیک ها جلوگیری شود. محکم گذاشته شده اند.
  3. پس از اتمام ساخت مواد ژئوسنتتیک، باید از تجهیزات ویژه برای آزمایش ظرفیت باربری مواد ژئوسنتتیک استفاده شود.

پذیرش کیفیت استاندارد ورق ژئوممبران کامپوزیت

  1. مواد و ساخت ژئوممبران کامپوزیت باید مطابق با استاندارد ورق ژئوممبران پلی اتیلن و ژئوممبران مرکب صادر شده توسط اداره نظارت بر کیفیت و فنی باشد.
  2. پذیرش کیفیت ساخت به بازرسی خود از واحد ساخت و بازرسی تصادفی پیمانکار تقسیم می شود.
  3. بازرسی کیفیت جوش “روش فشار بادی” را اتخاذ می کند، تعمیر آسیب “روش بازرسی بصری” را اتخاذ می کند و شاخص تشخیص فشار تورم 0.06 مگاپاسکال است.
  4. فرآیند پذیرش کیفیت شامل، فرآیند تحویل فرآیند، پذیرش تکمیل و غیره است.
  5. نشت طبیعی دریاچه مصنوعی: ≤15mm/24h (شامل تلفات تبخیر فصلی).

پیشنهاداتی در مورد فرآیند ساخت ژئوممبران مرکب طبق استاندار ورق ژئوممبران

  1. تقویت حفاظت و مدیریت محصولات نهایی ژئوممبران کامپوزیت، بهبود آگاهی ضد آب محصول مربوطه ساخت و ساز، و عملیات عادی در برنامه برای اطمینان از کیفیت پروژه. از اهمیت زیادی برخوردار است.
  2. توصیه می شود پیمانکار اعلام کند و نیروهای ویژه ای را برای نظارت تعیین کند.کارکنان ساختمانی مرتبط با مصالح ضد آب در صورت آسیب دیدن ژئوممبران کامپوزیت سریعاً به پرسنل ساختمانی ضد آب اطلاع دهند تا تعمیر کنند.
  3. باید از چسبیدن ژئوممبران کامپوزیت به روغن جلوگیری کرد، در غیر این صورت استحکام پیوند کاهش می یابد. ذخیره سازی و حفاظت “به مقدمه ای بر روش های ساخت ژئوممبران مراجعه کنید”.
    استاندارد ورق ژئوممبران
    استاندارد ورق ژئوممبران

①بعد از اینکه ژئوممبران کامپوزیت به محصول نهایی جوش داده شد، ابتدا باید لایه محافظ ملات کف دریاچه ساخته شود.

②پایه پل ضد آب است، از روش جوشکاری غشایی میله فولادی استفاده می کند و از یک لایه محافظ ملات برای جلوگیری از خطرات کیفی پنهان ناشی از جوش الکتریکی استفاده می کند.

③ چسباندن ژئوممبران مرکب و دیوار باید از بروز توخالی در مقیاس بزرگ جلوگیری کند.


روش کاربردی در تعیین استاندارد ورق ژئوممبران انجام می شود:


ژئوممبران HDPE در محل های دفن زباله، تصفیه خانه های فاضلاب، مخازن تهویه نیروگاه، زباله های جامد صنعتی، بیمارستانی و غیره استفاده می شود.
فیلم پلی اتیلن با چگالی بالا در کارخانه های شیمیایی، پالایشگاه ها، مخازن ذخیره نفت، جلوگیری از نشت، مخازن واکنش شیمیایی، پوشش مخازن ته نشینی و غیره استفاده می شود.
غشای ضد نشت LDPE برای کشاورزی مناسب است: ضد نشت مخازن، استخرهای آب آشامیدنی و حوضچه های ذخیره سازی.       
سپس به طور جامع از جنبه های تجربه کاربرد مهندسی، صرفه جویی، ویژگی های فرآیند ساخت و عملکرد مصالح در نظر گرفته شود.در ابتدا باید در نظر بگیریم که آیا نفوذپذیری و کیفیت مطابق با الزامات است یا خیر.

شکی نیست که هر چه ضخیم تر باشد بهتر است، اما در در عین حال هزینه کم است افزایش می یابد و هر چه نازکتر باشد اگرچه می تواند هزینه را کاهش دهد ممکن است جوابگوی نیاز پروژه نباشد اگر ژئوممبران با ضخامت مناسب انتخاب کنید فقط به این صورت می تواند نه تنها نیازهای پروژه را برآورده کند، بلکه به هدف کاهش هزینه ها نیز دست یابد.

 انتخاب ضخامت باید با احتیاط انجام شود، ضخامت ژئوممبران با توجه به مشخصات مربوطه آن نباید کمتر از 0.5 میلی متر باشد، برای برخی از پروژه های مهم با نیازهای نسبتاً بالا، باید ضخامت مناسبی داشته باشد؛ در طول عملیات واقعی پروژه، لازم است به مرکز آزمایش مربوطه اعتماد شود.

این ماده برای نشان دادن اینکه آیا کیفیت ژئوممبران تولید شده توسط سازنده قابل اعتماد است یا خیر، آزمایش می شود و مبنایی برای انتخاب مواد ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه فراهم می کند. 

محیط استفاده از ژئوممبران به این صورت است که در تمام طول سال در زیر زمین مدفون است، بنابراین لازم است که قابلیت ضد چروک و ضد تجزیه خوبی داشته باشد و همچنین باید بتواند به طور موثر در برابر سوراخ شدن ریشه گیاهان مقاومت کند.

ژئوممبران در زیر آب پیچیده کار می کند، همچنین باید مقاومت اسیدی و قلیایی خوبی در برابر خوردگی داشته باشد. در عین حال باید توجه داشت که در حین ساخت و ساز از ساخت و سازهای غیر متمدن پرهیز شود، در صورت استفاده در محیط های پیچیده می توان یک ژئوممبرین کامپوزیت با ژئوتکستایل در دو طرف انتخاب کرد تا از آسیب و آسیب اشیای تیز به مواد غشایی جلوگیری شود. 

ژئوممبران انواع مختلفی دارد تنها با انتخاب ژئوممبران مناسب می تواند اثر ضد نشت بهتری داشته باشد، عمر مفید ژئوممبران را افزایش دهد و هزینه ساخت و تعمیر و نگهداری مهندسی هیدرولیک را کاهش دهد.

 

استاندارد ورق ژئوممبران در شرکت آرین خاک ایرانیان

محصولات شروت آرین خاک ایرانییان در خودکارخانه ی آرین خاک تحت استاندار های بین المللی تولید میشود و بازدید برای عموم آزاد است . برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما