بلاگ

ترموباندینگ
91 / 100
قبل از هر چیز نیاز است با واژه ژئوتکستایل آشنا شوید. ژئوتکستایل ها منسوجاتی هستند که از پلی استر ساخته می شوند. کاربرد ژئوتکستایل ها علاوه بر صنعت نساجی، در سازه ها و خاک نیز کارآمدند. به وسیله آن ها می توان جداسازی، فیلتر، تقویت، محافظت و زهکشی خاک را انجام داد. در ادامه با آرین خاک ایرانیان همراه باشید تا با انواع ژئوتکستایل، ژئوتکستایل ترموباندینگ، ویژگی و کاربردها بیشتر آشنا شوید.

ژئوتکستایل چیست؟

ژئوتکستایل ها پارچه های نفوذپذیری هستند که از پلی پروپیلن یا پلی استر ساخته می شوند. از خاصیت فیلتراسیون، زهکشی و جداسازی ژئوتکستایل در چندین سال گذشته استفاده شده و رضایت مصرف کنندگان را در پی داشته است. ارائه خدمات در سازه ها برای موارد مهندسی، حمل و نقل ها و فعالیت های زیر ساختی، از جمله وظایف ژئوتکستایل ها است. مواد ژئوتکستایل، زمانی که به طور مناسب انتخاب شوند، امکان جایگزینی فیلترهای دانه‌دار سنتی و لایه‌های زهکشی را فراهم می‌کنند و مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی قابل توجهی را ارائه می‌دهند. ژئوتکستایل ها محصول نسبتاً ارزانی هستند که در صورت طراحی و نصب صحیح می توانند جایگزین روش های سنتی شوند، به علاوه بودجه کمتری نیز مصرف می کنند. محصولات ژئوتکستایل محصولات ژئوتکستایل دارای مواد پیشرفته ای هستند. استفاده از طیف وسیعی از پلیمرها از جمله پلی پروپیلن و پلی استر، اطمینان خاطر را به دنبال دارد که از بادوام ترین مواد در ساخت آن به کار رفته است. در موارد مصرف این محصولات، استفاده از آخرین تکنولوژی به همراه مواد پیشرفته گواه مطمئنی برای اعتماد به کیفیت آن هاست.  

انواع ژئوتکستایل

ژئوتکستایل های بافته شده: این نوع ژئوتکستایل با نوارهایی به هم متصل شده اند. استحکام بالایی دارد اما برای زهکشی مناسب نیست. در مواردی که نیاز به استحکام و مقاومت است و همین طور تمایل دارید هزینه پایین تری را پرداخت کنید. این نوع ژئوتکستایل پیشنهاد می شود. مناسب برای پارکینگ، مسیرهای عبور و مرور و… . جهت پرژه های تقویت بسیار مناسب است. ژئوتکستایل بافته نشده: این نوع ژئوتکستایل از چسباندن به یکدیگر ساخته می شود و برای انجام امور تقویت و استحکام مناسب نیست. نفوذ پذیری این ژئوتکستایل ها موجب شده تا برای مصارف زهکشی، جداسازی و فیلتر کردن کاملا مناسب باشد.

ویژگی ژئوتکستایل ترموباندینگ

منسوجات یکی از صنایع بزرگ این روزهاست که امر مهمی در جامعه تلقی می شود. کاربردهای این صنعت برای پوشش، مد، استفاده در گرما و سرما و همین طور مصارف دارویی و پزشکی و مقابله با بیماری ها از کسی پنهان نیست. پارچه ها امروزه یکی از نیازهای بسیار ضروری در جامعه به شمار می روند. نوع خاصی از منسوجات که به صورت بدون بافت تولید می شوند، به عنوان ترموباندینگ یا بافته نشده شناخته می شوند. کاربرد ترموباندینگ در صنایع مختلف باعث شده است تا بیشتر از ۳۰ درصد منسوجاتی که امروزه تولید می شوند، از این روش تولید پیروی کنند. ژئوتکستایل ترموباندینگ ژئوتکستایل ترموباندیگ از چسباندن مواد پلیمری همراه با چسب و طی گرمادهی به دست می آید. ژئوتکستایل ترموباندیگ یک منسوجات نفوذپذیر با قابلیت و کاربردهای زیاد است. در اصل ویژگی نفوذپذیری آن موجب شده تا در پروژه های بیشتری کارایی داشته باشد. این سری از منسوجات را می توان در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت صندلی ماشین مشاهده کرد. وزن سبک و مقرون به صرفه بودن این نوع ژئوتکستایل کاربردهای زیادی در عایق کاری، روکش و ایزولاسسیون دارد. به علاوه ژئوتکستایل ترموباندینگ نسبت به نفوذ سرما و گرما مقاوم است و به سختی آن را عبور می دهد. ژئوتکستایل ترموباندینگ دارای بافت منسجم است که برای فیلتر در تاسیسات صنعتی مناسب می باشد. پروژه های عمرانی و ساختمانی زیادی را با ژئوتکستایل ترموباندینگ انجام می دهند. کابینت ها، روکش ها، زهکشی ها و… در سازه ها با ترموباندینگ انجام می شوند.  

کاربرد ژئوتکستایل ترموباندینگ

استفاده از ژئوتکستایل ترموباندینگ در نظافت و لوازم پزشکی روز به روز در حال افزایش است. برای مثال دستمال کاغذی که روزانه استفاده می کنیم از ترموباندینگ ساخته شده است. به علاوه روکش های تخت در بیمارستان ها نیز از این نوع ژئوتکستایل تهیه می شوند. در این موارد رعایت بهداشت و جلوگیری از ورود هر گونه آلودگی در اولویت قرار دارد. لذا استفاده از روکش های ترموباندینگ یک بار مصرف برای این مراکز عرضه می شود. ژئوتکستایل ترموباندینگ

خرید ژئوتکستایل ترموباندینگ

از آن جا که ژئوتکستایل ها از پرکاربردترین منسوجات هستند، طرفداران آن هم در حال افزایش اند. کارفرمایان و مدیران از این تکنولوژی برای پروژه های خود بهره می برند. ترموباندینگ را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا از ضمانت کیفیت آن بهره مند شوید. گروه آرین خاک ایرانیان با چندین سال سابقه درخشان در انجام پروژه های زهکشی، ایزولاسیون، فوندانسیون و گودهای عمیق در خدمت شماست. کافیست درخواست خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما