بلاگ

آب بندی روف گاردن با ژئوممبران

به چه عللی آب بندی روف گاردن با ژئوممبران (Geomembrane)  مناسب است؟

روف گاردن و ژئوممبران (Geomembrane)

روف گاردن بخشی از در پشت بام ساختمان و پوشیده شده از گیاهان و فضای سبز است. روف گاردن راهی ایده آل برای یک باغبان شهری برای گسترش فضای خود است. روف گاردن نیز استفاده خوبی از فضای غالباً بی استفاده و هدر رفته است. با این حال، در هنگام ایجاد یک روف گاردن چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

آب بندی روف گاردن با ژئوممبران

آبرسانی به روف گاردن

یک روف گاردن فشار بیشتری را برای تأمین آب ساختمان ایجاد می کند. آب باغ اراضی سنتی می تواند آزادانه تخلیه شود؛ اما یک روف گاردن به سیستم زهکشی ویژه نیاز دارد. این سیستم اطمینان حاصل خواهد کرد که هیچ گونه آب از روف گاردن از طریق ترک های دیواره ای یا شکاف داخل ساختمان نشت نمی کند.

علاوه بر این، سیستم زهکشی باید اطمینان حاصل کند که آب از باغ در حال بیرون آمدن در قسمت بیرونی ساختمان نیست. آب بندی روف گاردن با ژئوممبران (Geomembrane) به بهترین نحو از نشت آب جلوگیری می کند.

همچنین اگر یک باغ بام دارای تخت خاک باشد، باید یک غشاء محافظ بین خاک و سقف ساختمان نصب شود. نصب این غشاء یک کار تخصصی است که ژئوممبران به خوبی عمل می کند.

سیستم غشایی ژئوممبران به اندازه کافی بادوام هست که در برابر آسیب مکانیکی ابزار باغبانی و نفوذ ریشه های گیاه مقاومت کند و بدون تعمیر یا جایگزینی دوام آورد.

از سوی دیگر مواد غشایی بام دائماً در معرض عناصر هوازدگی – آفتاب، باد، باران، برف، یخ و غیره قرار می گیرند. در بیشتر موارد، آب در طی 48 تا 72 ساعت با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در ماه های سرد زمستان، از این مناطق خارج می شود. در آب بندی روف گاردن با ژئوممبران (Geomembrane) به خوبی از آن محافظت می شود. ژئوممبران در معرض عناصر هوازدگی قرار ندارد.

آب بندی روف گاردن با ژئوممبران

در آب بندی روف گاردن با ژئوممبران (Geomembrane) مشخصات زیر را برآورده می شود:

  • در برابر نفوذ ریشه مقاومت می کند.
  • در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت می کند.
  • می تواند در برابر تغییرات شدید درجه حرارت و شرایط جوی مقاومت کند.
  • برای برابر اتصالات ساختمانی و تقاطع ها با عناصر عمودی انعطاف پذیر است.
  • در هنگام ساخت و ساز در برابر سایش سطحی مقاومت می کند.
  • می تواند در برابر حملات حشرات و میکروارگانیسم ها، حیوانات زیر خاک و مواد شیمیایی خاک مقاومت کند.
  • می تواند در مدت زمان نامعلوم زندگی و بدون خراب شدن در محل خود بماند.
  • از نفوذ آب جلوگیری می کند.
  • می تواند برای مدت زمان قابل توجهی در شرایط مرطوب فرو رود.

 

بنابراین عایق کاری روف گاردن یک عامل مهم در آب بندی روف گاردن با ژئوممبران(Geomembrane) است. ژئوممبران یک ماده عایق است که با تحولات فناوری به بشریت ارائه می شود، حتی به دلیل داشتن لایه پوشش پلی استر، عایق بسیار خوبی حتی در دمای بین 30 تا 85 درجه سانتیگراد نیز فراهم می کند. برای استفاده بدون مشکل از روف گاردن خود برای سال های طولانی ممکن است ژئوممبران را ترجیح دهید.

دلیل نیاز به آب بندی روف گاردن با ژئوممبران (Geomembrane)

برای جلوگیری از این نفوذ آب می توان غشاء ضد آب ژئوممبران را روی سقف نصب کرد. این محصول دارای خاصیت الاستومری است که به دلیل تغییر دما می تواند قابلیت انعطاف و انقباض سازه بتونی را داشته باشد.

آب بندی روف گاردن با ژئوممبران (Geomembrane) به علت سیستم کاشت کم عمق (2.5 تا 4 “عمق) برای روف گاردن یا برای مناطقی که تعمیر و نگهداری کمتری دریافت می کنند، ایده آل و مناسب است. برای یک سیستم کاشت با عمق متوسط ​​(عمق خاک 4 “تا 8”) که محیط شامل رسوبات، گیاهان، چمنزارها و گیاهان دیگری است که می توانند در این عمق رسانه رشد کنند، نیز مناسب است.

آب بندی روف گاردن با ژئوممبران

ژئوممبران آب بندی و نفوذناپذیری بالایی دارد؛ به طوری که آزمایش های نفوذ طولانی مدت را پشت سر می گذارد. در برخی برنامه های کاربردی آب بندی روف گاردن، از مانع ریشه هورمونی مصنوعی در مناطق منتخب استفاده می شود. ژئوممبران از آسیب رساندن به غشاهای ضد آب به ویژه ریشه جلوگیری می کند.

چه چیزی را تهیه می کنیم؟

ژئوممبران نوعی ماده سازگار با محیط زیست است که عملکرد ضد آب بسیار خوبی دارد. این محصول در ساخت و سازهای مختلف ساختمان از جمله بهداشت محیط، حفاظت از روف گاردن، باغ، چشم انداز، کشاورزی، آبزی پروری و بسیاری از موارد دیگر کاربرد گسترده ای دارد. علاوه بر این، با داشتن خاصیت بدنی و مکانیکی خوب، عمر طولانی دارد که می تواند تا 50 سال یا بیشتر باشد.

با آب بندی روف گاردن با ژئوممبران، آسترهای این محصول نیز غشایی غیرقابل نفوذ نامیده می شوند. ضخامت آن 0.2 میلی متر – 3 میلی متر است که ضخامت 0.8 میلی متر در بالا نیز در ژئوممبران نامیده می شود. عملکرد غیرقابل نفوذ غشای ژئوتکنیک عمدتاً به عملکرد غیرقابل نفوذ فیلم پلاستیک بستگی دارد.

روند نورد، ذوب داغ و پوشش تولید آسترهای ژئوممبران نه تنها ویژگی های مکانیکی خوبی را حفظ می کنند، بلکه ضخامت فیلم محصول کامپوزیت را یکنواخت می کنند.

علاوه بر این، با استفاده از استحکام لایه برداری بالا، از سوراخ های روزنه یا ماسه که روی فیلم پلاستیکی تشکیل شده است، جلوگیری می کند و ضد نفوذپذیری فیلم را تا حد زیادی بهبود می بخشد. سطح فیلم فرآیند برجسته را اتخاذ می کند، ضریب اصطکاک فیلم را افزایش می دهد، پایداری پروژه کنترل آبگیری را بهبود می بخشد.

آب بندی روف گاردن با ژئوممبران

کاربرد انواع ژئوممبران در روف گاردن:

  • ساختار همگن، بدون لایه در داخل. ضد آب سقف مسطح
  • تقویت متوسط برای پایداری بعدی
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش. مقاوم در برابر پیری قابل بازیافت 100٪ مقاوم در برابر نفوذ ریشه
  • مقاوم در برابر جرقه ها
  • مقاوم در برابر تنش حرارتی می تواند در تماس مستقیم با آن باشد.
  • سازگار با مخازن آب قابل شرب
  • سازگار با محیط زیست، عاری از پلاستیک ساز، نرم کننده، کلر، فلزات سنگین: بدون گاز سمی در جوشکاری.
تماس با ما