بلاگ

معرفی ژئوممبران HDPE
30 / 100

اگر به دنبال روشی برای جلوگیری از به هدر رفتن آب – نفوذ و یا مهار مایعات مختلف هستید. یا این که نیازمند ایجاد یک عایق مقاوم در برابر مایعات و فرسایش های طبیعی هستید، استفاده از این ژئوممبران می تواند به شما کمک کند.

لازم به توضیح است که این روش کم هزینه و مدرن تر از روش های سنتی است. همچنین نسبت به دیگر مدل ها از قابلیت انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.

همچنین در کارهای اجرایی و در صنایع مختلف مانند راه و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل کاربرد های فراوانی دارد و با توجه به انواع مختلف آن می توان در شرایط دمایی و آب و هوایی مختلف از آن استفاده نمود. در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و همچنین تولید می شود .

 در ادامه این مطلب به بررسی کامل و جامع این محصول می‌پردازیم.

چرا باید از این نوع ژئوممبران استفاده کرد؟

ژئوممبران hdpe یکی از سبک ترین و در عین حال انعطاف پذیر ورقه های عایق می باشد که برای محیط هایی که زیر ساخت مناسبی ندارند می تواند بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این محصول در بخش های کشاورزی به دلیل مقاومت در برابر دمای بسیار بالا و پایین مقاومت بالای آن در برابر آب و همچنین موارد استفاده دیگر می تواند به عنوان یک انتقال دهنده بسیار حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد .

این محصول دارای مدل سفید و رسانا می باشد که هرکدام کاربرد مخصوص خود را دارند. درصورتی که تمایل دارید در خصوص طول عمر ژئوممبران اطلاعاتی کسب کنید پیشنهاد می‌شود که به این لینک مراجعه کنید.

 ژئوممبران HDPE سفید چه مزایایی دارد؟

ژئوممبران HDPE سفید ویژگی های بیشتری دارد و می تواند به دلیل منعکس کردن راحت تر نور میزان تشخیص مشکل را در این محصول بیشتر کند. همچنین تشخیص آسیب را تا حدود زیادی بهبود می بخشد.

 ژئوممبران HDPE رسانا چیست؟

این نوع محصول دارای یک لایه رسانای یکپارچه در سطح پایین ژئوممبران هستند. این نوع بیشتر در محیط هایی مثل صنعت و کشاورزی استفاده می شود که شما نیازمند اطمینان از سالم بودن آن دارید.

این نوع ورق هارا می توانید با استفاده از تجهیزاتی که توانایی انجام ازمایش جرقه دارند مورد ارزیابی قرار دهید و در محل هایی که احتمال ایجاد اتش سوزی و یا جرقه دارند استفاده کنید تا مانع از اتش سوزی در محیط شوند.

کاربردهای ورق ژئوممبران HDPE

  • زمانی که قصد احداث یک استخر بزرگ را دارید.

اگر میخواهید یه حوضچه یا استخر بزرگ احداث کنید نیاز به محصولی انعطاف پذیر دارید که در مقدار وسیع کاربردی و مقرون به صرفه باشد. ورق ژئوممبران hdpe برای عایق بندی استخر های بزرگ بسیار کاربرد دارد.

کاربرد ژئوممبران HDPE

  • این ورق در مقابل مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.

این ورق دارای مقاومت شیمیایی بالایی است و به شما اطمینان بیشتری در برابر الودگی های احتمالی که میتواند انواع دیگر عایق هارا تخریب کند می دهد.

مقاومت بالای این ورق ها در مقابل مواد شیمیایی سبب این شده است که محبوبیت زیادی برای برای محل های دفن زباله و محل های نگهداری مواد شیمیایی داشته باشد.

 پس به صورت خلاصه کاربرد این ورقه ها شامل موارد زیر میباشد:

  1. استخری با مواد شیمیایی
  2. نمک
  3. ذخیره آب
  4. کشاورزی

یا استخر هایی در این راستا برای جلوگیری از نشت یا الودگی محیط از این ورق استفاده کنید.

  • مقاومت در ابرابر اشعه فرابنفش

وقتی از عایق هایی مانند pvc استفاده می کنید ممکن است پس از قرار گرفتن در معرض اشعه UV شکننده شود. این منجر به خرابی آنها میشود.

ورق hdpe دارای مقاومت زیادی در برابر این اشعه است که آن را به عنوان عایق استخر نقاط افتابی ایده ال می کند.

  • سهولت نصب

این ورق هنگام نصب دارای مزایا و معایب زیادی است. این محصول یک عایق انعطاف پذیر است اما سفت و سخت ترین گزینه عایق انعطاف پذیر موجود است که می تواند نصب این محصول را در طول دهانه ی بزرگ دشوار کند.

blank

در تمام پروژه نصب، قراردادن ژئوممبران با بستر سازی لایه ژئوتکستایل انجام میشود.

در استخر های بزرگ خط جوش هابسیار مهم اند و شما به یک سیستم جوش نیاز دارید که هم آسان نصب شود هم خطر نشتی کمتری داشته باشد. این ورق به شما اطمینان خاطر این موضوع را می دهد.

  • ایمنی آبزیان و گیاهان

بسیاری از مواد عایق برای گیاهان و آبزیان بی خطر نیستند زیرا مشخص شده است که مواد سمی در آب ازاد می کنند.

به همین دلیل شما با استفاده از این عایق در استخر های کشاورزی که آب برای دام یا آبیاری استفاده می شود اجتناب می کنید. این ورق مسمومیتی به آب اضافه نمی کند. همین امر استفاده از آن را برای آبزی پروری و کشاورزی میسر می‌کند.

  • دوام بالای ژئوممبران hdpe

این محصول بسیار مقاوم در برابر سوراخ شدن است و از آنجایی که انعطاف پذیر است نسبت به مواد سخت ترک ها مقاوم است. هنگامی که استخر ها تحت پوشش این عایق قرار بگیرند طول عمر آنها بیش از ۳۰ سال خواهد بود.

شما می‌توانید مطالبی در خصوص مشکلات و راه حل های رایج در رابطه با ژئوممبران HDPE چیست را در این لینک بخوانید.

  • عملکرد دمای سرد در ژئوممبران HDPE

عایق های استخری نباید در سرما شکننده شوند و در صورت یخ زدگی و انبساط آب در استخر باید در مقابل ترک خوردگی مقاومت کند.

این ورق در آب و هوای سرد یک انتخاب عالی است زیرا در دمای سرد به خوبی مقاومت می کند.

  • ژئوممبران HDPE قابل بازیافت است

بسیاری دیگر از محصولات عایق استخر قابل بازیافت نیستند. این بدین معنی است که بسیار سمی هستند و یا بازیافت آنها کاری بسیار دشوار است.

اما این ورق از پلی اتیلن ساخته شده و به همین باعث بازیافت آن می شود و این باعث می شود که برای شما و محیط راحت تر باشد که زمان راحت شدن از شر استخر قدیمی به راحتی آن را به فروش برسانید.

  • مقرون به صرفه بودن

این محصول در مقابسه با دیگر ورق ها قیمت مناسبی دارد و شما یک بار هزینه می دهید و تا مدت طولانی نیاز به تعویض ندارید.

  • دوستدار محیط زیست

بسیاری از عوامل ذکر شده بالا باهم ترکیب می شوند تا این ورق بسیار فوق العاده سازگار با محیط زیست در بین عایق های استخر تبدیل شود که اگر می خواهید یک استخر سازگار با محیط زیست بسازید بسیار عالی است.

قیمت ژئوممبران HDPE

قیمت این ژئوممبران بنا به مواد سازنده نوع و کشور سازنده آن متغیر بوده است و این موارد در قیمت گذاری این محصول بسیار حائز اهمیت است. البته می‌توانید ژئوممبران HDPE پرکاربرد ترین ژئوممبران در بازار را در این لینک بخوانید.

همچنین قیمت ورق ژئوممبران به عرض و ضخامت آنها بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مشاوره تخصصصی و اطلاع از هزینه نصب ورق ژئوممبران با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما