بلاگ

Untitled-1
82 / 100

ایجاد چین و چروک در ورق ژئوممبران

هنگام نصب یک ژئوممبران جدید، چین و چروک بسیار رایج است. چین و چروک های کوچک می‌توانند تحت فشار به ترک تبدیل شوند. این به نوبه خود، می تواند یکپارچگی کل یک نصب ژئوممبران را به خطر بیندازد و باعث آسیب پرهزینه شود. در این مقاله، نگاه دقیق تری به علت ایجاد چین و چروک های ژئوممبران می‌اندازیم و چگونه می‌توانید در وهله اول از آن‌ها جلوگیری کنید.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک ژئوممبران می شود؟

چین و چروک‌های ژئوممبران می‌توانند زمانی ایجاد شوند که هوا در هنگام نصب در زیر ژئوممبران شما محبوس شود. غشاء ممکن است در ابتدا صاف به نظر برسد. اما، هوای محبوس شده در نور خورشید گرم می‌شود و تا زمانی که ژئوممبران را به سمت بالا به سمت چین و چروک هل می‌دهد، منبسط می‌شود. دلیل دیگر این است که ژئوممبران‌ها از کارخانه با چین‌های ذاتی یا ویژگی‌های لایه لایه ضعیف وارد می شوند که در طول فرآیند نصب به شکل چین و چروک ظاهر می‌شوند.

ژئوممبران های HDPE

از آنجایی که ژئوممبران های HDPE نیمه کریستالی هستند، به خصوص در هوای سرد می‌توانند بسیار سفت باشند و نصب آن‌ها در گوشه‌های تنگ دشوار باشد. چین و چروک‌ها به دلیل ضریب انبساط بالا رایج هستند.

همچنین می‌تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت خورشیدی در حین نصب منبسط شود، که می‌تواند از عملیات درزگیری و قرار دادن مواد پوشش محافظ جلوگیری کند. ژئوممبران  HDPE  وقتی بدون پوشش باقی می‌مانند، عملکرد خوبی دارند. با این حال، اگر رزین مناسب نباشد، می‌توانند مستعد ترک خوردگی تنشی باشند.

درزهای ژئوممبران HDPE باید به صورت حرارتی جوش داده شوند.

پس از ایجاد چین و چروک چه کاری می توان انجام داد؟

هیچ راه ساده یا ارزانی برای از بین بردن چین و چروک پس از تشکیل وجود ندارد. بهترین گزینه در بسیاری از موارد برش و جوش مجدد پانل ها در مزرعه است. با این حال، این چالش های خاص خود را دارد و معمولاً بسیار گران است. شما همچنین نمی توانید یک چین و چروک را به سادگی با قرار دادن وزن روی آن صاف کنید. این فقط شانس تبدیل شدن چین و چروک به ترک کامل را افزایش می‌دهد.

علل ایجاد چین و چروک در ورق ژئوممبرانکیفیت کلید است

بنابراین، چگونه می توانید چین و چروک را قبل از شروع آن متوقف کنید؟ نکته کلیدی این است که یک ژئوممبرین با کیفیت بالا انتخاب کنید که به طور مداوم با lay flat و camber خوب تولید شود. ژئوممبران‌هایی که لایه لایه و کامبر خوب دارند نسبت به آنهایی که اینطور نیستند کمتر مستعد ایجاد چین و چروک هستند. حتی بهترین سیلر حرارتی نیز نمی‌تواند مانع از ایجاد چین و چروک در یک ژئوممبرین ضعیف شود.

دانستن جزئیات منبع ژئوممبران در ایجاد چین و چروک

بهترین راه برای اطمینان از داشتن یک محصول ژئوممبران با کیفیت، دانستن جزئیات منبع – سازنده ژئوممبران است. جزئیات در طول تولید ژئوممبران تفاوت زیادی در زمان ساخت و نصب ژئوممبران ایجاد می کند. به عنوان مثال، ژئوممبرینی که بدون کمبر تولید شده است در حین نصب بسیار کمتر از ژئوممبرینی با کمبر چروک می شود. حذف کمبر در نهایت به تراز و سیم پیچی ژئوممبران در طول فرآیند تولید در کارخانه بستگی دارد.

سیم پیچی ژئوممبران نهایی برای ذخیره سازی و حمل و نقل نیز تفاوت ایجاد می‌کند. اگر پارچه توسط سازنده شما به درستی پیچانده نشود، می تواند منجر به جمع شدگی شود.

اقدامات احتیاطی اضافی که می‌توانید انجام دهید برای پیشگیری از چین و چروک

ژئوممبران‌های تقویت نشده – تشکیل چین و چروک نیز تا حد زیادی به خواص ژئوممبران شما بستگی دارد. ژئوممبران‌های تقویت نشده بیشتر احتمال دارد که چین و چروک ایجاد کنند زیرا هیچ تقویت کننده پارچه‌ای برای ایجاد ساختار و پایداری در طول ساخت، ساخت و نصب ندارند.

شرایط محیطی در مزرعه – توصیه می‌شود اقدامات احتیاطی در زمینه انجام شود که می‌تواند به جلوگیری از چین و چروک کمک کند، مانند هدف قرار دادن زمان‌های بهینه از روز برای نصب پانل‌ها در زمانی که دما در شب یا صبح سردتر است. IAGI و سایر انجمن‌های صنعتی دستورالعمل‌هایی را ایجاد کرده اند که به این موضوع می پردازد.

دما – دما در حین ساخت و استقرار در مزرعه می‌تواند باعث انبساط حرارتی ژئوممبران شما حتی قبل از نصب پانل‌ها شود.

از ایجاد چین و چروک در تاسیسات ژئوممبران آینده خود اجتناب کنید.

از بین بردن چین و چروک ژئوممبران

بهترین راه برای از بین بردن چین و چروک در تاسیسات ژئوممبران شما با انتخاب سازنده با کیفیت‌ترین ژئوممبران برای پروژه شما شروع می‌شود. در پایان روز، ساخت و ساخت مناسب برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در ژئوممبران شما ضروری است.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما