بلاگ

عایق بندی نمای ساختمان
30 / 100

عایق بندی چه معنایی دارد؟

عایق بندی به معنی بستن راه نفوذ آب یا نفوذ رطوبت است. از روش های عایق بندی نمای ساختمان این است که بتوانیم با حفظ هزینه بهترین مصالح را انتخاب کنیم و بتوانیم از ضعیف ترین نکات اجرایی در ساختمان جلوگیری کنیم و عایق بندی نمای ساختمان بدون اینکه زیبایی جلوه نمای بنا ساختمان را کم کند صورت گیرد.

نمای ساختمان یکی از مراحل ساخت بنا است که علاوه بر زیبایی سبب حفظ در برابر گرما، سرما، رطوبت و اثرات اشعه خورشید می شود.با اینکه امروزه مصالحی که جهت نماسازی استفاده می شود، افزایش چشمگیری داشته اما در بیشتر مناطق با توجه به شرایط جغرافیا و تاثیرات محیط استفاده از مصالحی مانند آجر، سنگ و غیره رواج یافته است.

نمای ساختمان باعث زیبایی می شود که باید در عوامل تخریبی که در محیط وجود دارد و به ساختمان آسیب می زند  مثل رطوبت و نم دادن نمای ساختمان مقاومت بالایی از خود نشان بدهد و جلوگیری کند. عایق بندی ساختمان برای این مفید است چون که نفوذ پذیری بسیار کم می شود، دوام افزایش می یابد، صرفه جویی در مصرف انرژی و تمیزی افزایش می یابد.

نمای ساختمان چون در معرض دید مردم قرار می گیرد  تاثیر زیادی بر روی جامعه و شهر میذارد و سلیقه ی افراد ساختمان را نشان می دهد. طراحی نما ساختمان جزء اولویت مهندسان معمار و پیمانکاران است.در ساخت نمای ساختمان فقط نباید به زیبایی توجه کرد و برای جلوگیری از آسیب دیدگی از انواع عایق کاری نمای ساختمان باید استفاده کرد. قبل از طراحی نمای ساختمان خودتان باید بودجه ای که دارید را در نظر بگیرید تا در هنگام اجرا به مشکل نخورید.

بام سبز نمای زیبایی به ساختمان می دهد برای اطلاعات نحوه ساخت آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

چه روش هایی برای آب بندی ساختمان مناسب است؟

روش های خاصی جهت جلوگیری از نشت آب از نمای ساختمان به کار می رود در ادامه به مهم ترین آب بندی نمای ساختمان سیمانی، کامپوزیتی، سنگی، آجری و شیشه ای می پردازیم.

 

  1.  عایق بندی نمای شیشه ای :نمای شیشه ای به معنای این است که 60 درصد نمای ساختمان شیشه باشد.انتخاب عایق بندی نمای شیشه ای یک عایق خوب در برابر بیشتر صداهای محیط است و در برابر موارد دیگر دور ریز کمی دارند.
  2. عایق بندی نمای سیمانی: نماهای سیمانی بر اثر انبساط و انقباضی که در فصل های مختلف انجام می شود دچار فرسایش می شوندو جذب آلودگی توسط نماهای سیمانی زیاد است وشست و شوی آن راحت نیست.عایق بندی نمای سیمانی مانع از فرسایش نمای ساختمان در فصل های مختلف می شود و عمر مصالحی که ساخته شده است افزایش پیدا می کند همچنین از هدر انرژی در فضای داخلی جلوگیری می شود و مثل یک عایق حرارتی مانع ورود سرما در زمستان و گرما در تابستان به فضای داخلی می شود.
  3. عایق بندی نمای کامپوزیت: نمای کامپوزیتی از دو ورق آلمینیوم و یک لایه پلاستیک پولی اورتان به روش اکستروژن تشکیل شده است استفاده از نمای کامپوزیتی در حال افزایش است و دلیل آن در مزایایی چون سبک بودن، آسانی در مونتاژ، عایق صدا بودن، تنوع رنگ بندی، مقاومت در برابر آتش، امکان عایق بندی نما، سرعت اجرا و عملکرد غیر وابسته در هنگام زلزله دانست.
  4. عایق بندی نمای سنگی: عایق بندی سازه ها با نمای سنگی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که اگر درست انجام نشود امکان شل شدن و افتادن سنگ روی افراد وجود دارد. از مزایای دیگر می توان به جلوگیری از به هدر رفتن انرژی، جلوگیری از خسارت های ناشی از رطوبت، تمیزی و زیبایی ظاهر ساختمان و پیشگیری از شوره زدن نام برد.
  5. عایق بندی نمای آجری: ویژگی اصلی آجر مانند سازگار بودن با محیط زیست، قیمت مناسب، اجرای آسان، مقاومت بالا ، نگهداری راحت و هم خوانی با معماری سنتی سبب شده است تا از گذشته نقش مهمی در ساختمان سازی ایفا کند.یکی از روش های عایق بندی نمای آجری به وسیله مواد نانو است. این روش راحت است و روی بیشتر آجر ها قابل انجام است.

بهترین روش های آب بندی ساختمانعایق بندی ساختمان با ورق های ژئوممبران چه کاربرد هایی دارد:؟

ورق ژئوممبران برای کاربرد های زیادی که دارد رو به افزایش است. چون که باعث کمتر شدن هزینه می شود و نصب آسانی دارد و مقاومت بالایی در برابر خوردگی حلال ها، مایعات شیمیایی خاص از خود نشان می دهند. از مزایای استفاده از ژئوممبران می توان به بیشتر شدن مقاومت ساختمان، جلوگیری از ورورد آب باران و نم رطوبت، جلوگیری از ورود آلودگی ها و جلوگیری از سرما و گرما اشاره کرد.

آب بندی ساختمان با ورق ژئوممبرانانواع چسب های ضد مخصوص برای عایق بندی نما که می توان از آن ها استفاده کرد شامل :

  • چسب Z90
  • چسب کاشی یا انتیک
  • چسب بتن
  • چسب آکوایوم
  • چسب تیوپی
  • چسب یک دو سه
  • رنگ اکرلیک مخصوص نقاشی نما

 

قبل از درز بندی باید چه کار هایی را رعایت کنیم ؟

اول ناحیه باز شده را با دستمال خیس تمیز کرده و بعد از این خشک که شد با قلمو یا کارتکی پوشاندن راه جلوگیری از نفوذ آب را انجام می دهیم.

اگر کثیفی زیادبود باید با واترجت تمیز کنیم.

 

قیمت عایق رطوبتی نمای ساختمان

استفاده از عایق نمای خارجی ساختمان به عنوان یکی از کارهای مهم در ساختمان سازی تبدیل شده است تا مقاومت نمای ساختمان را بالا ببرد. انواع عایق های رطوبتی متفاوت است برای اطلاع از قیمت ها و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سخن آخر :

عایق بندی نمای ساختمان در اهدافی مثل حفظ کردن کیفیت مصالح، افزایش ایمنی، جلوگیری از به هدر رفتن مصرف انرژی و کاهش هزینه انجام شود. هزینه های مربوط به عایق بندی نمای ساختمان در مقایسه با قیمت مصالح جدید و خسارت هایی که ممکن است اتفاق بی افتد بسیار کم است و مزایای بسیاری نیز به همراه دارد.

توجه به آب و هوایی که ساختمان در آن واقع شده است، جنس مصالح، نزدیک بودن به محیط های آبی، هزینه عایق بندی، تجهیزات در دسترس، نیروی متخصص از مهم ترین فاکتور هایی است که در انتخاب روش عایق بندی نمای ساختمان باید مد نظر قرار بگیرد.

تیم آرین خاک ایرانیان می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر به شما کمک کند.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما