بلاگ

دیوارهای حائل با ژئوگرید
88 / 100
طراحی ژئوگرید
طراحی ژئوگرید

اگر خراب نیست … آن را تعمیر نکنید بلکه طراحی ژئوگرید را بهبود ببخشید

ژئوگریدها بیش از 40 سال است که وجود دارند: گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و همه آنها کار می کنند. پس آیا واقعاً به دیگری نیاز داریم؟ خوب، همه آنها ممکن است کار کنند، اما همه آنها یکسان کار نمی کنند. عملکرد طراحی ژئوگرید در جاده ها و مناطق تردد شده تابعی از ساختار ژئوگرید و ویژگی های آن است. با بهبود درک خود از رابطه بین ساختار، خواص و عملکرد، می‌توانیم ژئوگرید را دوباره طراحی کنیم تا عملکرد را افزایش دهیم. 

 

طراحی برای بهبود عملکرد

اگر بخواهیم برای بهبود عملکرد طراحی کنیم، ابتدا باید منظورمان از عملکرد را تعریف کنیم. ما مدت‌هاست که از این موضوع حمایت کرده ایم که تنها عملکردی که واقعاً برای مهندسان اهمیت دارد، عملکرد درجا ژئوگرید است، که منظور ما از آن، عملکرد لایه تثبیت‌شده است، نه ژئوگرید به صورت مجزا. 

این معمولاً با مقاومت لایه در برابر تغییر شکل یا شیار شدن در اثر ترافیک اندازه گیری می شود. این را می توان به طور موثر در دکل های قاچاق یا تاسیسات تست روسازی تسریع شده (APT) اندازه گیری کرد.

در این قسمت از «از اندرو بپرس»، اندرو لیز در مورد طراحی ژئوگریدها برای تثبیت به ما می گوید.

طراحی برای اینترلاک و محصور کردن کارآمد

شرکت آرین خاک تصمیم به طراحی مجدد ژئوگرید با یک هدف برای دستیابی به حداکثر بازده عملکردی داشت. بر اساس درک بهبود یافته از مکانیسم تثبیت – ناشی از سالها تحقیقات آزمایشگاهی و میدانی با پشتیبانی از مدلسازی عددی – یک فرم و ساختار ژئوگرید کاملاً جدید ایجاد شد. ساختار جدید دارای یک هندسه انقلابی است و از فناوری مواد جدید برای ارائه بهتر قفل و محصور ذرات استفاده می کند.

جنبه های کلیدی طراحی که بر عملکرد تأثیر گذاشت

مواد، علم و کواکستروژن

ما یک هسته قوی و سفت را با سطح بیرونی انعطاف پذیرتر ترکیب کرده ایم. این با کنار هم قرار دادن دو جریان پلیمری با ویژگی‌های مختلف، با استفاده از تکنیک تولید کواکستروژن به دست آمده است. سطح بیرونی انعطاف پذیر می تواند تحت فشار تغییر شکل دهد و به ذرات سنگدانه اجازه می دهد تا در حین تراکم به عمق دهانه ها وارد شوند و توسط ژئوگرید گرفته شوند و محصور شدن را به حداکثر برسانند.

هندسه پیچیده تر

ساختار هندسی طراحی ژئوگرید جدید پیچیده تر از ژئوگریدهای قبلی تنسار است. مجموعه ای از دنده ها در سه جهت یک ساختار مثلثی ایجاد می کنند که سفتی درون صفحه را فراهم می کند. در ساختار مثلثی دو شش ضلعی متحدالمرکز وجود دارد که قفل و محصور شدن تقویت شده را ارائه می دهد. 

محصور شدن با نسبت ابعاد بالای پروفیل دنده بهینه شده است که اجازه می دهد درجه ای از خمش درون صفحه دنده ها باعث افزایش نفوذ سنگدانه ها و در هم تنیدگی شود در حالی که سفتی دنده بالا در کرنش کم حفظ می شود. شش ضلعی داخلی، که بالاتر از گره های اتصال قرار دارد، همچنین قابلیت خمشی اضافی را برای تقویت قفل و افزایش بیشتر محصور شدن فراهم می کند.

 

خوب در واقع سیاه و سفید است که با نگاه کردن به دو طرف دنده ها مشخص می شود. هسته داخلی سیاه است، در حالی که هسته بیرونی شکل پذیر سفید است. چرا طرح جدید سفید و همچنین مشکی است؟ ما به تکنیک ساخت کواکستروژن پیشرفته خود بسیار مفتخر ایم و این رنگ بهترین راه برای برجسته کردن این فناوری پیشرفته است.

اثبات عملکرد طراحی ژئوگرید

طراحی ژئوگرید کارآمدترین و بهترین ژئوگریدی است که تنسار تا کنون تولید کرده است. اثبات از آزمایشات و پروژه های تحقیقاتی متعددی که در طول و پس از توسعه محصول انجام شده است، اثبات شده است. برخی از این تحقیقات، از جمله آزمایش APT، قبلاً منتشر شده است – با موارد بیشتری که باید دنبال شود. صدها هزار متر مربع طراحی ژئوگرید قبلاً در چندین پروژه در سراسر قاره آسیا نصب شده است.

چگونه افزایش عملکرد طراحی ژئوگرید ارزش واقعی ایجاد می کند؟

افزایش عملکرد طراحی ژئوگرید به معنی استحکام و سفتی بیشتر لایه تثبیت شده است. برای جاده‌های آسفالت‌نشده و سکوهای کاری، افزایش استحکام لایه تثبیت‌شده می‌تواند باعث کاهش ضخامت لایه شود که باعث کاهش حجم سنگدانه‌های وارداتی با کاهش هزینه و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. برای جاده‌های آسفالت‌شده، سفتی افزایش یافته پایه راه تثبیت‌شده، پشتیبانی بیشتری از لایه‌های روسازی فراهم می‌کند، عمر روسازی را افزایش می‌دهد و تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد.

آیا می خواهید درباره ژئوگریدهای آرین خاک ایرانیان بیشتر بدانید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ، ژئوگرید ما با بهترین عملکرد که نسبت به ارزش و هزینه داریم آماده ی همکاری با شما عزیزان هستیم.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما