بلاگ

هزینه ساختن بام سبز
90 / 100

آیا میتوان در هزینه ساختن بام سبز صرفه جویی کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال «بله» است. پاسخ طولانی می تواند کمی پیچیده باشد. هزینه ساختن بام سبز در ابتدا بام سبز بسیار گران تر از هزینه های سایر روش های بام سبز است . برای ساخت سقفی که بتواند پوشش گیاهی زنده را حفظ کند و در عین حال خانه شما را در برابر عوامل محیطی محافظت کند، کارهای زیادی باید انجام شود. با این حال، با گذشت زمان، مزایای بام سبز می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه ساختن بام سبز و کمک به محافظت از محیط زیست کمک کند. و بنابراین، بسیاری از مردم به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می کنند.

یک بام سبز می تواند در هزینه قبض برق شما صرفه جویی کند. نه، گیاهان بالای خانه شما انرژی تولید نخواهند کرد – یا حداقل، نه آن گونه که برای راه اندازی مایکروویو خود نیاز دارید – اما کاری که آنها انجام خواهند داد کمک به کاهش هزینه های خنک کننده در طول ماه های گرم تابستان استگیاهان و فضای سبز به جذب اشعه های خورشید کمک می کنند و یک لایه حفاظتی اضافی بین اشعه های UV خشن و غشای سقف شما اضافه می کنند. این به خنک‌تر نگه داشتن خانه‌تان کمک می‌کند تا کولر گازی مجبور نباشد آنقدرها کار کند.

جنبه پس انداز پول بعدی ممکن است کمی غافلگیر کننده باشد. سقف های معمولی خراب می شوند و در نهایت نیاز به تعویض دارند. بام های سبز نیز خراب می شوند، اما بسیار کندتر. همان اصل که پوشش سقف را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، آن را در برابر سایر عناصر نیز محافظت می کند.

یک بام سبز همچنین می تواند در هزینه های شما در مدیریت روان آب طوفان صرفه جویی کند. مردم برای نصب سیستم های زهکشی در امتداد پشت بام خود تلاش زیادی می کنند. آب بارانی که از پشت بام شما می ریزد این توانایی را دارد که آسیب زیادی وارد کند. این می تواند باعث فرسایش اطراف پایه خانه شما شود و به راحتی محوطه سازی پرهزینه را تخریب کند. یک بام سبز می تواند مقدار زیادی از آن باران را جذب کند. برخی حتی قادرند 100 درصد از آن را در بر گیرند

هنگام در نظر گرفتن هزینه ساختن بام سبز ، بهتر است به مزایای بلند مدت آن فکر کنید. با صرف پول بیشتر از قبل، ممکن است بعداً در پول خود صرفه جویی کنید. همانطور که بام های سبز محبوب تر می شوند، این احتمال وجود دارد که مشوق های دولتی و معافیت های مالیاتی نیز ارائه شود.

برای آشنایی بیشتر با مزایای بام سبز به ادامه مطلب مراجعه کنید.

هزینه ساختن بام سبز
هزینه ساختن بام سبز

مزایای بام سبز در هزینه ساختن بام سبز

جدای از مزایای صرفه جویی در هزینه ساختن بام سبز که قبلاً ذکر شد، بام های سبز تعدادی مزیت دیگر را نیز به همراه دارند. بارزترین آنها تأثیر مثبت آنها بر محیط زیست است. وقتی خانه می سازیم، مقداری از زمین و پوشش گیاهی جابجا می شود، از بین می رود یا با هم حذف می شود. بدیهی است که ما نمی‌توانیم برای جبران این ضرر در بالای خانه‌های خود درخت بکاریم، اما سقف سبز ممکن است دور از ذهن نباشد.

اگر در شهری زندگی می کنید، ممکن است با اثر جزیره گرمایی شهری آشنا باشید. شهرها پر از ساختمان های بزرگ، فلز، بتون و آسفالت هستند. همه این چیزها مقدار زیادی گرما را جذب می کنند. در نتیجه دمای یک شهر می تواند بسیار بیشتر از دمای حومه اطراف باشد. بام های سبز در واقع می توانند دما را کاهش دهند و محیط راحت تری را در محدوده شهر ایجاد کنند

یکی دیگر از محصولات جانبی بام سبز کاهش نویز است درست است. بام‌های سبز در واقع می‌توانند به کاهش صدای بیرون از خانه کمک کنند و صدای داخل خانه را از بیرون نگیرند. شما قادر خواهید بود موسیقی خود را با صدای بلندتر بدون آزار همسایگان خود پخش کنید. این ممکن است در یک محیط روستایی تر غیر ضروری به نظر برسد، اما در یک شهر، می تواند بسیار سودمند باشد و صدای ترافیک و آژیر را مسدود کند.

بام های سبز نیز می توانند به بهبود کیفیت هوا کمک کنند. گیاهان به معنای واقعی کلمه هوای اطراف را از طریق فرآیندهای طبیعی خود تصفیه می کنند. به آن مانند یک سیستم تصفیه آب فکر کنید. در واقع، وقتی از آب صحبت می کنیم، بام های سبز آن را نیز فیلتر می کنند. پوشش گیاهی روی بام سبز به جذب آلاینده ها از آب باران قبل از تبخیر مجدد به جو کمک می کند.

مزایای بام سبز هم از نظر مالی و هم از نظر سود بسیار زیاد است. در حالی که بیشتر اروپا مسحور پشت بام های سرسبز است، سایر نقاط جهان تازه شروع به پذیرش این ایده کرده اند.در کل هزینه ساختن بام سبز به تمامی مزایای آن می ارزد.

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما