بلاگ

ایزولاسیون حوضچه های گل و حفاری با ورق ژئوممبران
85 / 100

بررسی کلی کاربرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری

در سایر مقاله ها به صورت کامل با ژئوممبران آشنا شدید در این مقاله قصد داریم تا کابرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری مورد بررسی قرار دهیم. یکی از روش های رایج تصفیه فاضلاب شامل ذخیره آن در حوضچه های تبخیر یا حوضچه های ذخیره سازی است. همانند سایر کاربردهای پوشش، هدف مهندسی از بین بردن هرگونه نشت در خارج از حوضچه ها است. لاینر ژئوممبران این هدف را در 30 سال گذشته محقق کرده است.

ما در گروه آرین خاک ایرانیان آخرین تکنولوژی ساخت کارخانه و نصب میدانی را داریم تا یک پروژه با کیفیت اول را تضمین کنیم.

برخی از کاربرد های ژئوممبران

ژئوممبران در صنایع زیادی کاربرد دارد. در ادامه به بخشی از کاربرد های ژئوممبران می پردازیم. اما هدف اصلی این مقاله بررسی کاربرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری می باشد اما برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا با برخی از کاربرد های دیگر این محصول آشنا شویم.

انواع حوضچه های حفاری

برای درک بهتر کاربرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری بهتر است ابتدا انوع حوضچه های خفاری را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی از ژئوممبران برای حوضچه های نفت و گاز و فاضلاب استفاده می شود.

پوشش مخازن

برای بررسی کاربرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری بهتر است ابتدا یک مقدار راجب ژئوممبران اطلاعات داشته باشید.

لاینر ژئوممبران یک غشای نگهدارنده موثر است که در مخازن برای نگهداری طیف گسترده ای از مایعات – آب، فاضلاب، لجن تصفیه شده، سوخت، بنزین و غیره استفاده می شود.

ما می‌توانیم روکش‌های مخزن را برای پروژه‌های کوچکتر بسازیم تا هزینه‌های نصب را حذف کنیم. ما در آرین خاک ایرانیان طیف گسترده ای از پلیمرها را تولید می کنیم تا بتوانیم مواد مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنیم.

ژئوممبران در حوضچه های حفاری
ژئوممبران در حوضچه های حفاری

تالاب های فاضلاب

بسیاری از شهرداری ها یا تأسیسات صنعتی برای تصفیه، کاهش یا حذف فاضلاب به هوادهی متکی هستند. این هوادهی معمولاً در یک یا یک سیستم از حوضچه ها انجام می شود.

لاینر ژئوممبران محفظه ای را برای محافظت از خاک و آب های زیرزمینی زیر این حوضچه ها فراهم می کند. پلی پروپیلن یک ماده نوظهور است که به دلیل عمر طولانی و خواص فیزیکی عالی در این برنامه استفاده می شود.

مخازن

مخازن آب آشامیدنی یک عنصر حیاتی در سیستم تصفیه بسیاری از شهرداری ها در سراسر جهان است. بسیاری از مخازن قدیمی‌تر با کف‌های بتنی یا آسفالتی ساخته شده‌اند که حجم قابل‌توجهی از آب به هزینه میلیون‌ها دلار نشت کرده است.

ما بیش از 30 سال است که راه حلی برای این مشکل ارائه کرده ایم. مهم نیست چقدر کوچک یا بزرگ، آسان یا پیچیده، ما می توانیم یک پوشش برای مخزن شما نصب کنیم.

حوضچه های زمین گلف

آسترهای ژئوممبران تطبیق پذیری طراحی را ارائه می دهند و به راحتی با خطوط و اشکال حوضچه های شما سازگار می شوند. آنها از نفوذ آب و کود به داخل زمین جلوگیری می کنند. مواد انعطاف پذیر به راحتی و سریع نصب می شوند. و پس از نصب، عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

هنگامی که زمان آن است که یک چالش اضافه به دوره خود را زیبا کنید، راه حل اغلب «فقط آب اضافه کردن» است. در ادامه مقاله کاربرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

استخرهای آبزی پروری­­­­­­­

روش های پیچیده پرورش ماهی امروزی نیازمند محیطی قابل کنترل و کنترل شده است که می تواند توسط یک حوضچه در کف گلی غیرقابل پیش بینی به دست آید. از آنجا که جوجه کشی های ماهی به افزایش تقاضا برای ماهی های خوراکی پاسخ می دهند، از آسترهای ژئوممبران مصنوعی برای استخرها برای کنترل بهتر، افزایش تولید و کاهش نگهداری استفاده می شود. با پوشیده نشدن کف استخر با خاک، اپراتور استخر می تواند شرایط شیمیایی و بیولوژیکی استخر را کنترل کند و در نتیجه احتمال بیماری و سایر عدم تعادل در محیط پرورش آبزی پروری را کاهش دهد.

این ها تنها 4 مورد از کاربرد ژئوممبران در حوضچه های حفاری بودند.

ژئوممبران در حوضچه های حفاری
ژئوممبران در حوضچه های حفاری

علت استفاده از ژئوممبران در حوضچه های حفاری

آستر ژئوممبران پلاستیکی نفوذناپذیر در بسیاری از کاربردها برای جلوگیری از نشت که منجر به آلودگی می شود استفاده شده است. آن ها در حال حاضر در زیر مخازن ذخیره نفت و در مناطق ذخیره نفت خاکریز استفاده می شوند.

  • فرموله شده برای ارائه عمر مفید 20 ساله به عنوان یک غشاء در معرض
  • خواص عالی مقاومت کششی/پارگی استحکام مورد نیاز در حوضچه های شیب دار با زاویه شیب 3:1 یا تندتر را فراهم می کند.
  • درز و تعویض آسان. بدون نیاز به تجهیزات تخصصی
  • مانند برخی از پوشش های HDPE در معرض ترک خوردگی استرس محیطی نیست
  • مقاومت شیمیایی عالی
  • مهار ثانویه

بسیاری از شهر های ایران نیاز دارند که در صورت پارگی کشتی حاوی روغن ها و هیدروکربن ها، مقرراتی در نظر گرفته شود. لاینر ژئوممبران پلاستیکی که در زیر مخازن بالای زمینی قرار می‌گیرد یا محل های ذخیره‌سازی دایک شده را پوشش می‌دهد این ویژگی ایمنی را فراهم می‌کند.

ما در آرین خاک ایرانیان می توانیم یک سیستم مهار را طراحی کنیم، بسازیم و نصب کنیم تا در صورت نیاز و در عین حال فراتر از الزامات قانونی، مهار را فراهم کنیم.

چه پروژه شما شامل سوخت، گاز یا هر هیدروکربن دیگری باشد. ما می توانیم بهترین مواد را برای پروژه شما انتخاب کنیم زیرا با بسیاری از مواد پلیمری مختلف کار می کنیم.

علاوه بر این، آسترهای ژئوممبران مصنوعی باعث کاهش یا حذف چمن زنی در شیب های جانبی حوضچه می شوند، رطوبت خاک ناشی از نوسانات سطح آب را تثبیت می کنند، و مشکلات ناپایداری انقباض/متورم شدن خاک ناشی از خیس یا خشک شدن خاک را کاهش می دهند.

مقاله بررسی کاربرد ژئوممبران در حوضچه های خفاری به پایان رسید امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشند.

شرکت آرین خاک ایرانیان با بیش از ده ها سال تجربه و فعالیت در زمینه ایزولاسیون با ورق های پلیمری از بهترین ها در راه اندازی و نصب انواع سیستم های ژئوسنتتیک به خصوص ژئوممبران در سراسر ایران و چندین کشور حارج از ایران می باشد.

شما عزیزان می توانید با خیال راحت صفر تا صد پروژه های خود را به ما واگذار کنید.

https://arkatechnic.com/en/geomembrane/

http://ecapplications.com/oil-gas-containment/

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما