بلاگ

ساخت ژئوتکستایل
88 / 100

چرا نصب ژئوتکستایل زیر ژئوممبران است؟

ژئوممبران غیرقابل نفوذ سیاه نیز غشای HDPE است. این ماده ژئوممبران تنها دارای یک لایه پلاستیکی است که در هنگام استفاده مستعد چروک و خط و خش است. 

بنابراین، قرار دادن یک لایه ژئوتکستایل بر روی سطح می تواند این مشکل را حل کند. بنابراین برای محافظت از ژئوممبران، ژئوتکستایل سطحی چقدر باید ضخامت گذاشته شود؟ در نصب ژئوتکستایل ضخامت ژئوتکستایل از 110 تا 600 گرم یک نوع رایج است.

 هرچه ژئوتکستایل ضخیم تر باشد، اثر محافظتی آن بهتر و بیشتر است. به عنوان مثال، ضخامت ژئوتکستایل مورد استفاده در کارخانه های دفن زباله 600 گرم است و نیازی به ضخامت مخزن خود ساخته نیست. در نصب ژئوتکستایل تا زمانی که ضخامت ژئوتکستایل 200 گرم وجود داشته باشد ، می تواند از مواد ژئوممبران محافظت کند.

ژئوتکستایل ها در کاربردهای مهندسی به انواع مختلفی از جمله نگهداری راه، لایه گودال کور سنگریزه ای و … تقسیم می شوند، اما ضخامت های مورد استفاده در این پروژه های مهندسی متفاوت است. 

این امر برای جلوگیری از استفاده بیش از حد ضخیم یا خیلی نازک است که می تواند مقرون به صرفه باشد کاهش نسبی وجود دارد.

ژئوممبران HDPE
ژئوممبران

به طور کلی، ساخت یک ژئوممبران HDPE نیاز به استفاده از ژئوتکستایل برای حفاظت دارد. لایه محافظ به دو لایه بالا و پایین تقسیم می شود. یعنی یک لایه باید در کف ژئوممبران و یک لایه روی سطح گذاشته شود. لایه زیرین برای جلوگیری از شن یا اجسام تیز و لایه سطحی برای جلوگیری از پیری است.

از آنجا که ژئوتکستایل دارای ویژگی های عملکردی نفوذپذیر است، بنابراین همه به آن ژئوتکستایل نفوذپذیر می گویند. 

ژئوتکستایل رشته کوتاه پس از باز کردن بسته بندی، باز کردن، توری کردن و سوراخ کردن سوزن و یکپارچه سازی از فیبر منگنه پلی استر یا پلی پروپیلن ساخته می شود، در حالی که ژئوتکستایل رشته ای از رزین پلی اتیلن به عنوان ماده اولیه پس از ذوب در دمای بالا، سوراخ کردن و سوراخ کردن در توری، سوراخ کردن سوزن ساخته می شود. قالب گیری تحکیم. 

از آنجایی که ژئوتکستایل های ابریشمی بلند و کوتاه همه فرآیندهای تولید غیر بافته هستند، مرسوم است که آنها را پارچه های نبافته می نامند.

ژئوممبران مرکب
نصب ژئوتکستایل زیر ژئوممبران مرکب

با توسعه سریع اقتصاد کشور من و بهبود استانداردهای زندگی مردم، ژئوتکستایل ها و ژئوممبران های غیرقابل نفوذ دیگر به محل های دفن زباله سنتی و محل دفن زباله و سایر پروژه های حفاظت از محیط زیست محدود نمی شود. افزایش ساخت و ساز تاسیسات پارک شهری منجر به افزایش تدریجی مهندسی منظر شده است.

 سپس استفاده از ژئوتکستایل های نفوذپذیر و ژئوممبران های ضد نشت به عنوان سیستم های ضد نشت تبدیل به یک گرایش شده است.

ژئوممبران و ژئوتکستایل
ژئوممبران در مقابل ژئوممبران

مزایای نصب ژئوتکستایل

به طور کلی، ژئوممبران نفوذ ناپذیر دارای ویژگی های ضد نشت و ایزوله است. 

دارای انعطاف پذیری کششی خوب، مقاومت در برابر اکسیداسیون ضد اشعه ماوراء بنفش و مقاومت عالی در برابر ترک خوردگی استرس محیطی است. 

به عنوان لایه ضد نشت و از ژئوتکستایل ها به عنوان لایه ضد نشت استفاده می شود. ژئوممبران غیر قابل نفوذ HDPE را در برابر سوراخ شدن و آسیب دیدن توسط اجسام تیز تقویت و محافظت کنید. 

ژئوتکستایل نفوذپذیر و ژئوممبران نفوذ ناپذیر همراه با “قدرت غیر قابل مقایسه” استفاده می شوند. به عنوان مثال، پارک ها، جوامع، زمین های گلف، و استراحتگاه های اسکی همگی نیاز به ساخت دریاچه ها یا مخازن مصنوعی دارند. دریاچه های مصنوعی در پارک ها و جوامع برای بهبود ظاهر شهر و افزایش زیبایی برای بازی و لذت مردم استفاده می شود. 

در زمین های گلف، ضربات باید دورتر و دقیق تر باشد. که به مساحت وسیعی نیاز دارد و باید رودخانه های مصنوعی در نزدیکی آن ساخته شود. یا آبنما می تواند زیبایی خود را افزایش دهد و در عین حال باید مخزنی برای ذخیره آب باران احداث کرد تا از آبیاری کل فضای سبز ورزشگاه اطمینان حاصل شود. 

در حالی که در پیست اسکی، لازم است یک دریاچه مصنوعی برای ذخیره آب باران برای برف سازی مصنوعی ساخته شود. کاربرد ژئوتکستایل و ژئوممبران به عنوان لاینر لایه غیرقابل نفوذ دو لایه یا چند لایه و لاینر لایه محافظ در دریاچه ها و مخازن مصنوعی استفاده می شود. 

دوره ساخت آن کوتاه است، حمل و نقل راحت است، ساخت و ساز راحت است، صرفه جویی در زمان و کار می کند و هزینه پروژه کاهش می یابد. هزینه و مقاومت خوب در برابر خوردگی و مقاومت در برابر پیری دوام و ایمنی و پایداری پروژه را تضمین می کند.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما