بلاگ

شیب اکولوژیکی ژئوسل
90 / 100

فرآیند حفاظت از شیب اکولوژیکی ژئوسل

فرآیند حفاظت از شیب اکولوژیکی ژئوسل

  فرآیند حفاظت از شیب اکولوژیکی ژئوسل عبارت است از: تسطیح شیب ← ساخت تاسیسات زهکشی ← ساخت ژئوسل ← پرکردن خاک بیرونی← ساخت و ساز پاشش ← پوشش با پارچه نبافته ← پیش نگهداری.

شیب اکولوژیکی ژئوسل
شیب اکولوژیکی ژئوسل

  (1) تسطیح شیب

تسطیح شیب به موفقیت یا شکست پروژه حفاظت از شیب اکولوژیکی ژئوسل مربوط می شود. شیب ناهموار ژئوسل به راحتی باعث ایجاد تمرکز تنش می شود که باعث ترک خوردگیداجزای کوچک جوش در ژئوسل می شود و باعث می شود اجزای ژئوسل از هم جدا شوند. بنابراین لازم است شیب را با نیازهای طراحی تراز کرد و از تعمیر شیب دستی استفاده کرد.

  (2) ساخت تاسیسات زهکشی

  اینکه آیا تنظیم سیستم زهکشی شیب معقول و کامل است یا نه مستقیماً بر محیط رشد چمن در شیب تأثیر می گذارد. و اینکه آیا برای راه اندازی خندق زهکشی شیب باید با توجه به اندازه جریان آب شیب در نظر گرفته شود. به طور کلی فاصله جانبی گودال های زهکشی شیب 50-40 متر است.

  (3) ساخت ژئوسل

  ① از نوع پلاگین برای اتصال واحد ژئوسل استفاده می شود. هنگام اتصال، اجزای ژئوسل مستقر نشده را تراز کنید، قطعات پلاستیکی متصل مربوطه را تراز کنید، پین های گرد مخصوص را وارد کنید و سپس باز کنید. هنگام اتصال، از ترکیب واحدهای مختلف با توجه به شیب های درجه های مختلف استفاده می شود.

  ② با توجه به موقعیت تکیه گاه طراحی شده روی شیب، از لوله مته φ38 ~ 42 برای سوراخ کردن سوراخ استفاده کنید، قطر سوراخ اساساً می تواند به φ50 برسد، سوراخ را در صورت لزوم سوراخ کنید و ملات 30# را در سوراخ مته بریزید.

  ③ میله تکیه گاه را مطابق با الزامات طراحی خم کنید و زنگ زدگی را از بین ببرید و رنگ ضد زنگ بزنید. میله لنگر آویزان در خارج از شیب باید با لوله پلاستیکی نرم پلی اتیلن یا پروپیلن با قطر داخلی φ25 پوشانده شود. تمام فضاهای لوله باید با گریس پر شود و انتهای آن مهر و موم شود.

  ④هنگام گذاشتن سازه ژئوسل ابتدا با میخ های ثابت یا لنگر در بالای شیب ثابت کنید، مطابق با الزامات نقشه های طراحی انجام دهید، با میخ های ثابت یا لنگر در پای شیب اکولوژیکی ژئوسل ثابت کنید، و با لنگرها مطابق با آن ثابت کنید. الزامات نقشه ها ژئوسل ها باید از قبل با طناب های ژئوتکنیکی به منظور آماده سازی برای اتصال و اتصال با شبکه سه بعدی بسته شوند. ⑤ پلت فرم شیب ساخت و پر کردن سکو برای رفع شیب ژئوسل است.

  (4) پر کردن خاک بیرونی

  پس از تثبیت ژئوسل، خاک اصلاح شده را می توان داخل سلول های ژئوسل پر کرد، باید از صفحه ارتعاشی برای متراکم شدن آن در هنگام پرکردن استفاده کرد، زمانی که به سطح نزدیک است، باید با خاک رس مرطوب پشت پر شود و باید 1 باشد. -2 سانتی متر بالاتر از سطح سلول طناب ژئوتکنیکی در شیب قرار دارد.

 پس از اتمام تخمگذار یک بخش، ژئوسل بخش دوم را می توان تا پایان انجام داد. پرکردن خاک در ژئوسل باید به صورت برش هایی از لایه بالایی انجام شود.در مرحله اولیه باید انتهای بالایی به خوبی لنگر انداخته شود.به طور کلی باید حداقل یک لنگر میله یا لنگر در هر فاصله سلولی دیگر در قسمت فوقانی ترتیب داده شود. پس از آن، لنگرهای اضافی را می توان برداشت.

  (5) اسپری ساخت و ساز بذر

  مخلوط بذر علف، الیاف چوب، نگهدارنده آب، چسب، کود، ماده رنگرزی و آب را به نسبت طراحی شده با هم مخلوط کرده و از طریق دستگاه سمپاش به طور یکنواخت روی سطح شیب اسپری کنید.

  (6) پارچه غیر بافته را بپوشانید

  در فصل بارندگی برای جلوگیری از شسته شدن بذر چمن در اثر باران و حفظ حرارت و حفظ رطوبت، پارچه‌های نبافته باید برای جوانه‌زنی و رشد بذر چمن و کاه و کاه بافته شود. از تشک ها نیز می توان برای پوشش استفاده کرد.

  (7) پیش از نگهداری

  نگهداری آبپاشی: با یک سمپاش فشار بالا اسپری کنید تا آب نگهداری مه آلود شود و شیب به طور یکنواخت خیس شود. به کنترل فاصله و سرعت حرکت نازل و سطح شیب اکولوژیکی ژئوسل توجه کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ جت آب پرفشاری روی سطح شیب اکولوژیکی ژئوسل برای ایجاد رواناب تأثیر نمی گذارد. دوره به شرایط رشد شیب بستگی دارد، معمولاً کمتر از 45 روز نیست.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما