بلاگ

Heat guns
90 / 100

 

 

سشوارهای صنعتی ابزاری دستی هستند که از جریان هوای گرم استفاده می کنند که توسط یک عنصر داخلی در دمای بین 100 تا 550 درجه سانتی گراد گرم می شود. سشوار های صنعتی سنگین در دمای بالاتر از 700 درجه سانتیگراد کار می کنند. سشوارهای صنعتی به شما امکان می دهند گرما را روی یک منطقه یا سطح مورد نظر متمرکز کنید و همچنین با استفاده از ماشه روشن و خاموش کنترل را به شما می دهد. اگر در مورد نحوه استفاده از این ابزارها به مشاوره نیاز دارید، می توانید با ما مشورت کنید.

 

عملکرد سشوار صنعتی


عملکرد سشوار صنعتی همانند سشوار های معمولی و آرایشی است که در منزل موجود می باشد اما با این تفاوت که قدرت گرمادهی و در واقع درجه حرارتی که تولید می کند ده ها برابر بیشتر بوده و از دو بخش موتور و المنت تشکیل شده که تولید گرما به وسیله المنت و انتقال هوای گرم به بیرون توسط موتور دمنده انجام می پذیرد.
این دستگاه سیستم قابل تنظیم برای میزان باد و گرما دارد و لازم به ذکر است که در بازه حرارتی بین ۵۰ تا ۷۶۰ درجه سانتی گراد، گرما تولید می کند. کاربرد سشوار صنعتی بیشتر در صنایع نجاری، صنایع بسته بندی و لوله کشی و رنگ کاری است. 


مزیت سشوار صنعتی

 از مزیت های مهم این ابزار برقی، عدم تولید شعله آتش است و همین ویژگی سبب می شود تا سطح کار از آسیب مصون بماند. چرا که شعله آتش به سطح کار آسیب می رساند و سبب سوختن آن می شود.

 

انواع سشوار صنعتی


سشوار صنعتی در سه نوع گازی، مادون قرمز و الکتریکی تولید می‌ شود که رایج ‌ترین مدل آن میان صنعتگران مختلف، مدل الکتریکی محصول است.

 سشوار صنعتی گازی

این ابزار معمولا نسبت به دیگر مدل های سشوار قیمت پایین ‌تری داشته و بیشتر برای انجام کارهایی در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می‌ گیرد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید اطلاعات کامل در مورد نحوه استفاده از آن را داشته باشید، چرا که ناآگاهی در این مورد می ‌تواند بسیار خطرناک و عامل به وجود آمدن ضررهای جبران ناپذیری باشد.
این نوع سشوار از ذخیره گاز خود برای روشن شدن استفاده می ‌کند و پس از مدتی کپسول آن باید تعویض و یا پر شود و شاید به همین دلیل است که سشوار گازی نسبت به نوع برقی آن از محبوبیت کمتری در بین مشتریان و کاربران برخوردار است.

سشوار صنعتی مادون‌ قرمز

در صورتی ‌که قصد دارید یک ابزار برقی ارزان قیمت و کوچک خریداری کنید و تمایل دارید تا گرمای تولید شده به بیرون نفوذ پیدا نکند اما جسم را به خوبی گرم کند، این دستگاه انتخاب مناسبی برای شما است. این نوع از سشوار معمولاً زیاد گرم نمی ‌شود و حرارت آن در محدوده‌ ای بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتی‌ گراد قرار می ‌گیرد. در واقع این مدل سشوار را می‌ توان ایمن ‌تر از سایر مدل ‌ها در نظر گرفت.

سشوار صنعتی برقی

این نوع سشوار همان ‌طور که از نامش پیداست از برق به ‌عنوان منبع تغذیه استفاده می ‌کند. معمولاً محدوده حرارتی در این نوع سشوار در حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتی ‌گراد است و این دما می ‌تواند قابل تنظیم و متغیر باشد.
در برخی مواقع نیز به دلیل عدم دسترسی به برق و یا نیاز به حمل و جا به ‌جایی ابزار، کاربر نمی ‌تواند از نوع برقی این دستگاه استفاده کند. به همین علت از سشوار صنعتی شارژی که با کمک باتری روشن می ‌شود کمک می‌ گیرند. در واقع کاربرد سشوار صنعتی شارژی در صنعت به مراتب بیشتر از کاربرد سشوار صنعتی برقی است.

سشوار صنعتی چگونه کار می کند؟

گرمای استفاده شده در سشوارهای صنعتی توسط یک فن تعبیه شده در پشت سشوار در داخل سشوار تولید می شود که هوا را به داخل می کشد و سپس هوای سرد را از روی عناصر گرمایشی عبور می دهد که سپس جریان هوای گرم مورد نیاز را ایجاد می کند.

نحوه استفاده از سشوار صنعتی

سشوارهای صنعتی باید در زاویه 45 درجه نسبت به ناحیه مورد نظر نگه داشته شوند، اما هرگز جریان هوای گرم شده را در یک مکان بیش از چند ثانیه نگه ندارید. این می تواند به سطح کار شما آسیب برساند و بسوزاند.

هنگام جدا کردن رنگ از روی سطح، از تفنگ حرارتی استفاده کنید تا رنگ را نرم کنید تا حباب بزند و تاول بزند.سشوار را از روی سطح بردارید سپس با استفاده از یک ابزار خراش دادن رنگ را از روی سطح کار پاک کنید.

کاربرد سشوار های صنعتی

رخی از مهمترین روش های کاربرد سشوار صنعتی به شرح زیر است:

خم کردن لوله های پلاستیکی

حرارت دهی

وکیوم یا هواگیری

صیقل دادن در مدارهای الکتریکی

تمیز کردن سطوح فلزی زنگ زده

کاربرد در صنایع بسته بندی

پاک کردن چسب های صنعتی

 کندن روکش سطوح مختلف نظیر جدا کردن رنگ از دیوار و یا کفپوش

جدا کردن چسب و استیکر در صافکاری اتومبیل

 لحیم کردن

دودی کردن شیشه خودرو

 چسباندن ورقه ها و نوارهای پلاستیکی

یخ زدایی لوله های تجهیزات سرمایشی

به علاوه اگر بخواهید رنگ روی دیوار را جدا نمایید، یک سشوار حرارتی بسیار مفید خواهد بود. رنگ در اثر حرارت به شکل تاول روی سطح ور می آید و به راحتی با دست از سطح جدا می شود. برای جدا کردن بتونه همین روش قابل اجراست، با کمک حرارت سشوار حرارتی بتونه نرم می شود و به راحتی از سطح کار قابل جدا کردن است؛ در حالی که اگر این کار را با قلم و چکش انجام دهید احتمالا سطح کار آسیب خواهد دید.

همچنین برای نصب ورق های ژئوممبران نیز کاربرد دارد

جمع بندی

در انتخاب سشوار حرارتی به توان و ولتاژ دستگاه توجه کنید؛ بهتر است تفنگ حرارتی قابلیت تنظیم میزان حرارت و شدت جریان هوا را داشته باشد تا کاربرد سشوار صنعتی گسترده تر باشد. سشوار حرارتی هم مانند هر دستگاه برقی دیگر است؛ به طول کابل دستگاه توجه کنید و البته یک کیف مناسب برای جا به جایی دستگاه داشته باشید که سشوار صنعتی را در برابر ضربه محافظت نماید.

درباره ی ما

شرکت آرین خاک با سالها تجربه در این زمینه در عرضه ی مستقیم انواع سشوار های صنعتی بهترین و با کیفیت ترین سشوار های صنعتی را برای شما عزیزان فراهم نموده است
برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما