بلاگ

49
90 / 100

در این مقاله‌ در مورد روکش اسفالت، به بررسی جزئیات و روش‌های استفاده از اسفالت برای بهبود ظرفیت‌های مختلف مانند عملکرد، زمان نگهداری و امنیت، نگاه می‌شود. همچنین به بحث در مورد فرآیند تولید پوشش اسفالت، نوع‌های مختلف پوشش اسفالت، انواع مواد لازم برای ایجاد پوشش اسفالت و نرم افزارهای مورد نیاز برای درک بهتر از فرآیند تولید پوشش اسفالت، نگاه می‌کنیم. همچنین، ما نحوه استفاده از پوشش اسفالت، روش‌های نگهداری پوشش اسفالت و نحوه اطمینان از کیفیت آن را بررسی خواهیم کرد.

روکش آسفالتی یک پوشش مایع سطح آسفالت است که برای کمک به محافظت از آسفالت استفاده می شود. محافظت تقریباً به روشی مانند رنگ آمیزی چوب ایجاد می شود. روسازی آسفالت اساساً از سنگ، نفت و ماسه تشکیل شده است. روغن موجود در روسازی آسفالت به نگه داشتن سنگ و ماسه در کنار هم کمک می کند، اما زمانی که روغن شروع به از دست دادن توانایی خود در اتصال می کند، روسازی آسفالت شروع به باز شدن و خراب شدن می کند.

روسازی آسفالت چیست؟
روسازی آسفالت یک اصطلاح کلی است که برای توصیف استفاده از آسفالت داغ در سطح راهرو یا پارکینگ استفاده می شود. همچنین ممکن است این اصطلاح را بشنوید که برای توصیف فرآیند ایجاد یک راهرو جدید یا روشی برای تعمیر روسازی آسفالت موجود استفاده می شود.

روسازی آسفالت روشی رایج برای ترمیم سطوح آسفالتی با ترک ها و چاله های قابل توجه است. خدمات آسفالت می تواند از روکش های ساده تا روکش کامل باشد. یک روکش ساده یک لایه نازک از آسفالت داغ را به لایه‌های موجود اضافه می‌کند که می‌تواند عمر راهرو یا پارکینگ فعلی شما را افزایش دهد. یک روکش کامل شامل برداشتن و جایگزینی لایه های آسفالت قدیمی است.

روکش های آسفالت می توانند بسیاری از عیوب جزئی و عمده مانند ترک خوردگی یا چاله ها را برطرف کنند. لایه برداری مجدد اغلب برای مسائل جدی تری مانند جمع شدن آب، ترک خوردن لبه ها یا سایر علائم پیری توصیه می شود.

هزینه روکش آسفالت چقدر است؟
هزینه روکش آسفالت بسته به وسعت سطح زیرسازی شده و خدمات خاص مربوطه متفاوت است. به طور کلی، روکش آسفالت می تواند تا 10 برابر بیشتر از یک سرویس آب بندی متوسط هزینه داشته باشد. با این حال، اغلب برای راهروهای قدیمی یا راهروهایی با آسیب شدید ضروری است.

هنگام انتخاب روکش آسفالت ارزش سرمایه گذاری را دارد، زیرا راه های آسفالت حرفه ای نصب شده با تعمیر و نگهداری منظم می توانند 15 تا 20 سال دوام بیاورند.

روکش آسفالت
روکش آسفالت

اهداف آب بندی آسفالت

روکش آسفالتی برای کمک به کاهش روند زوال ناشی از خورشید (اشعه ماوراء بنفش)، باران، مواد شیمیایی و ترافیک کلی وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است. این پوشش محافظ به کند کردن روند زوال که به طور طبیعی در آسفالت رخ می دهد کمک می کند.

آب بندی آسفالت همچنین به زهکشی مناسب روسازی آسفالت کمک می کند. هنگامی که روسازی آسفالت شروع به خراب شدن می کند، اغلب ناهموار می شود و باعث می شود آب روی روسازی بنشیند. این آب اغلب به یافتن حفره ها و ورود به پیاده رو ختم می شود.

هنگامی که سطح آسفالت به درستی آب بندی شود، سیلر اساسا روسازی را ضد آب می کند. آب به راحتی از روسازی خارج می شود زیرا سطح صاف است و به روسازی وارد نمی شود و باعث آسیب بیشتر روسازی می شود.

یکی دیگر از اهداف درزگیری آسفالت ظاهری است. پوشش مهر و موم می تواند به هر روسازی قدیمی و خاکستری حالتی ببخشد و ظاهر تیره را بازیابی کند. آسفالتی که پارکینگ یا جاده شما را درزگیری می کند، ظاهری تازه و تازه به آن می بخشد که اغلب به اشتباه آسفالتی کاملاً جدید است.

دانستن اینکه زمان آب بندی آسفالت فرا رسیده است

آسفالت تازه سنگفرش شده و همچنین آسفالت تازه آب بندی شده ظاهری غنی و مشکی دارد. اگر پارکینگ شما کسل کننده و خاکستری است، وقت آن است که روکش مهر و موم کنید. همچنین، اگر پارکینگ شما پوشیده از شن و ماسه سست باشد یا در جلوی زهکشی شن و ماسه داشته باشید، این نیز نشان دهنده این است که روغن های موجود در آسفالت توانایی خود را برای چسباندن سنگ و ماسه به یکدیگر از دست می دهند. این ماسه در واقع پارکینگ شما است که جلوی چشمان شما خراب می شود.

بیایید نگاهی به 5 دلیل اصلی بیاندازیم که چرا درزگیری برای مسیر آسفالت شما ضروری است.

اکسیداسیون را کند می کند.
اکسیداسیون یک فرآیند طبیعی است که توسط اشعه های خورشید ایجاد می شود که می تواند قیر را خشک کند و مسیر شما را شکننده و در معرض ترک ها و آسیب قرار دهد. اگر این کافی نبود، اکسیداسیون مسیر شما را نیز به رنگ خاکستری فرسوده تبدیل می کند که می خواهید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید!

از ورود آب به شکاف ها جلوگیری می کند.
پوشش آب بندی هر شکاف تازه یا بزرگتری را در راهروی آسفالت شما پر می کند و از ورود آب به آنها و ایجاد خرابی از زیر سطح جلوگیری می کند. این امر به ویژه در فصل زمستان که آب ممکن است یخ بزند و در داخل آن شکاف ها منبسط شود، مشکل ساز است و آنها را مجبور می کند بسیار بزرگتر شوند.

روکش آسفالت
روکش آسفالت

از راهروی شما در برابر نشت سوخت محافظت می کند.
ترکیب شیمیایی مشابه آسفالت و بنزین در نهایت به این معنی است که نشت سوخت می تواند مسیر شما را نرم و ضعیف کند. پوشش آب بندی یک مانع محافظ برای جلوگیری از اتصال سوخت به سطح آسفالت ایجاد می کند.

از ترک خوردن آسفالت تحت فشار جلوگیری می کند.
یکی از بزرگترین ویژگی های آسفالت ماهیت انعطاف پذیر آن است. هنگامی که وسایل نقلیه از روی یک راهرو آسفالت حرکت می کنند، سطح آن کمی خم می شود تا وزن را بدون ترک خوردن تحمل کند. متأسفانه، روسازی هایی که به طور منظم درزبندی نشده اند و در اثر اکسید شدن شکننده شده اند، این خاصیت مفید را حفظ نمی کنند و باز هم مسیر را در معرض آسیب قرار می دهند.

صرفه جویی در زمان و پولت می شود.
یک راهروی آسفالتی جدید بدون شک یک سرمایه گذاری است و فقط نگهداری از آن به خوبی و در بهترین شرایط ممکن منطقی است. اجرای درزگیری ضروری می تواند عمر آن را به طور نامحدود افزایش دهد و شما را با یک راهروی بدون آسیب و جذاب برای دهه های آینده روبرو کند.

اگر این فواید باورنکردنی برای متقاعد کردن شما کافی نبود، پوشش مهر و موم زمانی که به درستی انجام شود یک کار نسبتاً ساده است و نیازی به انجام مکرر ندارد.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما