بلاگ

خرید ژئوممبران
83 / 100

بررسی کلی خرید ژئوممبران مناسب

ژئوممبران ها از دسته‌ی محصولات ژئوسنتتیک هستند. پیش‌تر با این محصولات آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در خرید ژئوممبران را بررسی کنیم. ژئوممبران نوعی ماده مصنوعی (در واقع ژئوسنتتیک) است که از غشا های غیر قابل نفوذ تشکیل شده است.

آرین خاک ایرانیان با بیش از ده ها سال در تولید و فروش محصولات ژئوسنتتیک به خصوص ژئوممبران از معتبرترین ها در نصب و راه اندازی سیستم های ژئوسنتتیک نیز می باشد.

شما برای خرید ژئوممبران مناسب باید با انواع آن ها آشنایی لازم را داشته باشید. آن ها به طور کلی بر اساس رفتار تنش – کرنش به دو دسته انعطاف پذیر و غیر منعطف (یا نیمه بلوری) تقسیم می شوند.

کاربرد های ژئوممبران

شما برای خرید ژئوممبران مناسب لازم است با کاربرد های آن آشنایی داشته باشید. ژئوممبران ها غشا های غیرقابل نفوذ غول پیکری هستند که از مواد پلیمری تقویت شده ساخته شده اند. از آن ها برای تثبیت زمین و ایمن سازی محل های دفن زباله استفاده می شوند.

کاربرد های رایج ژئوممبران مهار زباله های خطرناک یا شهری می باشد. اما آن ها کاربرد های دیگری نیز دارند. برخی از کاربرد های ژئوممبران عبارت‌اند از:

  1. آسترهای پایه
  2. سیستم های درپوش
  3. تقویت لایه ها برای تقویت خاک
  4. لاینر های مهاری
  5. غشا های ضد آب

در بسیاری از این کاربرد ها، ژئوممبران ها را به کمک یک لایه زیرین از جنس ژئوگرید یا ژئوتکستایل از تماس مستقیم با سنگ ها، شن ها و سایر مواد آسیب رسان منع می کنیم.

خرید ژئوممبران
خرید ژئوممبران

در مورد محل های دفن زباله و سایر ذخیره سازی زباله، استفاده از ژئوتکستایل یا ژئوگرید علاوه بر محافظت از ژئوممبران، همچنین می تواند گاز ها و شیرابه های تولید شده توسط زباله های خاص را تخلیه کند.

ژئوممبران و ژئوتکستایل‌ های مرتبط نیز برای بازسازی کانال ها، تونل ها، مخازن و غیره استفاده می شوند که از نظر اقتصادی قابلیت اطمینان کامل برای ضد آب کردن و جلوگیری از تلفات مایعات را فراهم می‌کنند.

گروه آرین خاک ایرانیان یکی از پیشرو ها در نصب ژئوممبران در سراسر ایران است. سیستم های پوشش ژئوممبران بیش از 50 سال است که وجود دارد. با شیوع بیشتر نگرانی های زیست محیطی، این سیستم های پوشش وسیله ای عملی برای جلوگیری از آلودگی منابع آب توسط آلاینده ها هستند.

در واقع شما با خرید ژئوممبران ها نه تنها به راحتی می توانید به هدف خود برسید بلکه باعث حفاظت از محیط زیست نیز می شوید.

این سیستم ها را می توان برای جمع آوری محصولات جانبی زباله های خطرناک، کنترل بو ها، جمع آوری گاز، حفظ منابع آب آشامیدنی، رشد مواد غذایی در صنایع مربوط به آبزی پروری، سد های ضد آب و کنترل پساب ها مورد استفاده قرار داد.

چرا ژئوممبران بخریم؟

شما می توانید از مواد دیگری برای حل مشکلاتتان استفاده کنید اما با خرید ژئوممبران می توانید علاوه بر حفاظت از محیط زیست از مزایای زیر نیز بهره‌مند شوید.

مزایای استفاده از سیستم های پوششی ژئوممبران، بسیار زیاد است به خصوص اگر نیاز به منابع بهبود کیفیت آب در سراسر جهان را در نظر بگیریم.

البته، مانند هر محصول همه کاره، انواع مختلفی از مواد ژئوممبران وجود دارد که هر کدام مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. موارد زیر برخی از متداول ترین پوشش های ژئوممبران هستند:

  1. پلی اتیلن با چگالی کم خطی :LLDPEیک پلیمر خطی است که دارای استحکام کششی و مقاومت در برابر سوراخ شدن نسبت به پلی اتیلن کم چگالی (LDPE) است.

LLDP با فرآیند کوپلیمریزاسیون اتیلن (و سایر آلفا الفین ها مانند بوتان و یا اکتان) در فشار و دمای پایین تولید می شود. ژئوممبران های LLDPE به طور باورنکردنی انعطاف پذیر هستند و زمانی که تحت تنش قرار می گیرند، کشیده می شوند. قابل ذکر است که آن ها در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.

  1. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE): شاید متداول ترین پوشش ژئوممبران باشد. HDPE هم به طور گسترده در‌ دسترس مردم قرار دارد و هم به طور کلی می تواند نسبت به سایر ژئوممبران ها کم هزینه‌تر باشد.

لاینرهای HDPE مقاومت بسیار خوبی در برابر وزن، تشعشعات طیف ماوراء بنفش و همچنین مقاومت شیمیایی قابل توجهی دارند. به طور معمول، لاینرهای HDPE در محل دفن زباله و عملیات معدن استفاده می شود. برای کاربردهای بزرگ، HDPE کارآمدترین ابزار برای دستیابی به نتایج دلخواه است.

  1. پلی پروپیلن انعطاف پذیر (FPP): نصب ژئوممبران FPP نسبت به آستر های مبتنی بر پلی اتیلن هزینه بیشتری دارد، اما به دلیل انعطاف پذیری بیشتر، مقاومت بهتری از HDPE دارند.

این ماده رزینی است که با لاستیک اتیلن – پروپیلن و پلی پروپیلن هم پلیمریزه شده است.

  1. اتیل وینیل استات(EVA) : EVA سه برابر انعطاف پذیرتر از LDPE است و می تواند دمای 96 درجه سانتیگراد را تحمل کند. این ماده به عنوان یک مانع خوب شناخته شده است، و از آن ها می توان در موارد زیر استفاده کرد:

در برابر دما های پایین، مقاومت در برابر استرس، ضد آب و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش به کار گرفته شود.

این ماده بوی بسیار کمی دارد. EVA کوپلیمری از اتیلن و وینیل استات است.

4 کاربرد اصلی ژئوممبران

در بخش های قبل خلاصه ای از کاربرد های ژئوممبران را بررسی کردیم. اما در این بخش به بررسی اصولی کاربرد ژئوممبران می پردازیم. برای خرید ژئوممبران مناسب، شما باید ابتدا مشخص کنید برای کدام یک از صنایع زیر نیاز به ژئوممبران دارید.

ژئوممبران برای حفاظت از محیط زیست: مانند محل های دفن زباله و آب بندی محل دفن زباله برای ذخیره سازی و محصور سازی زباله های خانگی، صنعتی و معدنی.

ژئوممبران برای عایق‌سازی آب: در بخش آب که کاربرد های بسیار زیادی دارد. از آن ها می توان به حوضچه‌ های آب برای آبیاری، لوله ‌ها و تصفیه آب اشاره کرد.

ژئوممبران برای استفاده در معدن: به عنوان راه حلی برای تمام فعالیت های معدن  نیاز به مهار ایمن دارند مناسب است. مانند شستشوی پشته، سدهای باطله یا باطله و بسته شدن یا آب بندی معادن.

ژئوممبرین با عرض رول بیشتر بهتر است؟

محدودیت تکنولوژیکی برای ساخت ژئوممبران وجود دارد. در پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE این 7.5 متر است. درست است که عرض بیشتر هزینه‌ های نصب را در اندازه‌ های بزرگ تا حدودی کاهش می‌ دهد، اما به دلیل افزایش وزن رول ها هزینه حمل و نقل آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

https://www.exporthub.com/importers/geomembrane-cover/

https://www.alibaba.com/showroom/geomembrane.html

https://importer.tradekey.com/Geomembranes_lid3223.htm

https://www.sciencedirect.com/topics/materials-science/geomembrane

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما