بلاگ

مفتول جوش ژئوممبران

مفتول جوش ژئوممبران پلی اتیلن

 

میله ها و مفتول جوش پلی اتیلن

مفتول جوش ژئوممبران پلی اتیلن: پلی اتیلن یکی از انواع پلاستیک های کم مصرف است که بدون چسب مخصوص پلی اتیلن قابل اتصال نیست. بسته به کاربردی که پلی اتیلن دارد، این امکان وجود دارد که عمل جوشکاری انجام نشود، چون اغلب اوقات استفاده از چندین نوع چسب که برای این کار مناسب هستند، باعث تاثیر بر روی کاربری آنها می شود. برای مثال ممکن است استفاده از این چسب ها موجب شوند که ظروف تولید شده دیگر مجاز برای استفاده جهت مواد غذایی نباشند.

از سوی دیگر، با استفاده از مفتول جوش پلی اتیلن و یا مفتول جوش پلی پروپیلن، پلاستیک هایی که با نوعی مفتول پلاستیکی از نوع و جنس خودشان که اصطلاحا مفتول جوشکاری نامیده می شود، از طریق فرایند گرما و حرارت به هم وصل می شوند. این فرایند هیچ گونه تاثیری بر روی ویژگی های کلی پلاستیک نمی گذارد و باعث نمی شود که بر روی کاربری آنها محدودیتی به وجود بیاید.

 

مفتول جوش پلی اتیلن

میله جوشکاری یا مفتول جوش پلی اتیلن

تصمیم درباره اینکه از مفتول جوشکاری استفاده کنیم یا از میله جوشکاری، کاملا مربوط به روش جوشکاری است، چون بسته به روش به تجهیزات جوشکاری، این امکان وجود دارد که از مفتول جوشکاری استفاده کنیم تا از یکپارچه شدن مفتول جوشکاری به صورت دائمی و بدون شکاف، مطمئن شویم. به همین دلیل، بیشتر میله های جوشکاری بصورت گرد به صورت رول نیز ارائه می شوند و اشکال خاص تری مانند میله های جوشکاری بیضی شکل یا میله های جوشکاری در طرح مثلثی، معمولاً به صورت میله هایی به طول یک یا دو متر ارائه می شوند. بعلاوه، این بدان معنی است که انتخاب مفتول یا میله نیز به طرح، شکل، رنگ و / یا ضخامت آن بستگی دارد.

مشخصات فیزیکی میله ها و مفتول های جوشکاری پلی اتیلن

مفتول جوش پلی اتیلن و به طور کلی میله ها و مفتول های جوشکاری ما از جنس پلی اتیلن درجه یک ساخته شده اند و برای همین ویژگی های مشابهی با ورقه های پلاستیکی جامد پلی اتیلن دارند.

تراکم فیزیکی مفتول های جوشکاری PE-HD برابر با 0.96 گرم بر سانتی متر مکعب است. تراکم مفتول های جوشکاری برای PE-HMW یا پلی اتیلن 500 فقط 0.95 گرم در سانتی متر مکعب و تراکم مفتول های جوشکاری برای رسانای الکتریکی پلی اتیلن 0.99 گرم بر سانتی متر مکعب است که کمی بیشتر از چگالی PE-HD معمولی است. همانطور که برای پلی اتیلن معمول است، مفتول های جوشکاری پلی اتیلن قابل احتراق در نظر گرفته می شوند و از استاندارد حفاظت از آتش DIN4102 B2 برخوردار هستند.

 

مفتول جوش پلی اتیلن مناسب کدام است؟

به خصوص هنگام جوشکاری پلی اتیلن، انتخاب مفتول جوش پلی اتیلنی مناسب بسیار مهم است، زیرا یک مفتول جوشکاری PE-HD مناسب برای جوشکاری PE-HD مورد نیاز است. از طرف دیگر، برای جوشکاری PE-HMW(PE-500) باید از مفتول جوشکاری PE-HMW استفاده شود تا جوشکاری ایمن و با دوام باشد.

مفتول جوش ژئوممبران پلی اتیلن

دمای مناسب برای استفاده مفتول جوش پلی اتیلن چه دمایی است؟

موقع انتخاب دمای جوشکاری، تنظیمات خاصی در مورد انواع مختلف پلی اتیلن لازم به نظر نمی رسد، به همین دلیل است که در تمام مفتول های جوشکاری ساخته شده از پلی اتیلن بهترین نتیجه زمانی به دست می آید. و دمای جوشکاری برای ورقه های پلاستیکی ساخته شده از پلی اتیلن در محدوده دمایی بین +220 درجه سانتی گراد و +280 درجه سانتی گراد باشد.

اگر درجه حرارت خیلی پایین باشد، نه سطوح قابل جوشکاری و نه سیم جوشکاری به اندازه کافی گرم نمی شوند، بنابراین نمی توان همجوشی را تضمین کرد. از طرف دیگر اگر دما بیش از حد بالا باشد، باعث می شود که پلاستیک بسوزد که بر روی کیفیت درز جوش اثر می گذارد و در بدترین حالت به این معنا خواهد بود که قطعاتی که باید به هم جوش داده شوند، دیگر قابل استفاده نیستند، مگر اینکه مواد سوخته برداشته و حذف شوند.

چگونه مفتول جوش پلی اتیلن را آماده کنیم؟

مثل تمام انواع پلاستیک ها، قبل از اینکه جوشکاری انجام شود، سطح مورد نظر باید با یک شیء تیز مثل یک چاقوی برش یا هر نوع برش دهنده ای لخت شود تا لایه اکسیدی که می تواند به مرور زمان بر روی سطح شکل بگیرد، از بین برود. این کار باعث می شود مطمئن شویم که لایه اکسیده بر روی جوش تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

چگونه درز جوش را دوباره اصلاح کنیم؟

به محض اینکه درز جوش سرد شد، می توان با استفاده از یک درز جوش دیگر آن را تقویت کرد و یا اینکه آن را سنباده کشید تا نقطه اتصال به یکنواختی برسد. مخصوصا در مورد ظروف جوشکاری شده ای که قرار است گردها یا مایعات را درون خود نگه دارند، درز جوش باید از نظر بسته بودن و تنگی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر که لازم بود حتما در صورت بروز نشتی ترمیم شود. این کار را می توان با یک فرآیند جوشکاری مکرر انجام داد.

مفتول جوش پلی اتیلن 3

در چه مواردی می توان از مفتول جوش پلی اتیلن استفاده کرد؟

پلی اتیلن را نمی توان بدون چسب مخصوص مثل چسب S-Polybond PEprofi متصل کرد که به همین دلیل جوشکالی این نوع پلاستیک روشی معمول برای ایجاد نوعی اتصال ثابت و ایمن است. به صورت خاص ورقه های پلاستیکی ساخته شده از پلی اتیلن موقع تولید ظروفی برای صنایع غذایی یا ظروف مخصوص دفع ضایعات و یا حتی برای حمل و نقل ایمن مواد شیمیایی جوش داده می شوند. جوشکاری پلاستیک روشی است که به صورت گسترده ای برای ترمیم ترک ها و نشتی ها در ظروف و وان های پلی اتیلنی به کار گرفته می شود.

چگونه مفتول جوش پلی اتیلن و میله های جوشکاری پلی اتیلن را از بین ببریم؟

مفتول های جوشکاری معمولی و مفتول های جوشکاری پلی اتیلن را به راحتی می توان در کیسه های زباله یا سطل بازیافت ریخته و اینگونه آنها را دفع کرد.

از طرف دیگر این نوع پلاستیک را می توان دوباره به صورت فوق العاده خوبی گرد کرد. مشروط بر اینکه از نظر دسته بندی آن را جدا کنید. بنابراین بعدا می توان در فرایند بازیافت از آن برای تولید ورقه های پلاستیکی یا مفتول های جوش پلی اتیلن دوباره استفاده کرد.

تماس با ما