بلاگ

6 / 100

1. قبل از گذاشتن ژئوممبران ضد نشت، گواهی قبولی مهندسی عمران مربوطه ارائه شود. علاوه بر این، خواص فیزیکی و فنی اصلی سد خاکی ضد نشت خریداری شده باید قبل از ساخت به طور تصادفی بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که خواص فیزیکی و مکانیکی دیوار سنگی غیرقابل نفوذ برای ساخت و ساز مطابق با الزامات کیفی در واحد سطح است. ژئوممبران ضد نشت باید لایه به لایه به صورت بصری بررسی شود، رنگ ماده سیاه باشد و هیچ گونه اثر آب، ابر و خراش مکانیکی آشکاری روی سطح وجود نداشته باشد.

  2. هنگام گذاشتن ژئوممبران ضد نشت از چین خوردگی های مصنوعی خودداری شود و درجه حرارت پایین باشد و تا حد امکان کشیده و صاف شود.

  3. هنگام گذاشتن ژئوممبران ضد نشت باید به جوش کمتری نیاز باشد و با توجه به اطمینان از کیفیت تا حد امکان در مواد اولیه صرفه جویی شود. حفظ کیفیت نیز آسان است.

ژئوممبران ضد نشت

  4. عرض لبه اتصال بین فیلم و فیلم معمولاً کمتر از 10 سانتی متر نیست، بنابراین جهت آرایش جوش معمولاً موازی با شیب بزرگتر است، یعنی موازی با جهت شیب است.

  5. قبل از برش ژئوممبران ضد نشت باید اندازه مربوطه اندازه گیری شود و سپس بر اساس اندازه واقعی برش داده شود. به طور کلی برش با توجه به ابعاد نشان داده شده در شکل ها مناسب نیست.

  6. معمولاً در گوشه ها و مکان های غیرعادی طول مفصل باید تا حد امکان کوتاه باشد. به جز موارد خاص، در شیب هایی با شیب بیشتر از 1:6 در 1.5 متر از شیب بالا یا ناحیه تمرکز تنش، جوش ها نباید تا حد امکان تنظیم شوند.

  7. پس از گذاشتن ژئوممبران ضد نشت، راه رفتن روی سطح غشا و ابزار متحرک باید به حداقل برسد. هر چیزی که می تواند باعث آسیب به غشاء نفوذ ناپذیر شود، نباید روی غشا قرار داده یا حمل شود تا از آسیب تصادفی به غشا جلوگیری شود.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما