بلاگ

ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف
86 / 100
ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف
ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف

ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف

ژئوممبران به ورقهایی گفته می شود که بدون نیاز به زیر ساخت می توانند به عنوان عایق عمل کنند. از ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف استفاده می شود. این نوع ورق ها یک پوشش یا عایق مصنوعی با نفوذ پذیری بسیار کم می باشند که با تولید و طراحی نوین به عنوان کنترل نفوذ سیال در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق ژئوممبران با توجه به استاندارد های ملی و بین المللی نظیر استاندار GRI-GM13 در ضخامت و عرض های گوناگون قابل ساخت و تولید است. ورق ژئوممبران به صورت رول بوده و با ضخامت های نیم، 1، 1.5، 2 میلیمتر و در طول 100 تا 150 متر و عرض های 2 الی 9 متر تولید می شود .

 

 

ژئوممبران ها از ورقه‌های پلیمری پیوسته و نسبتا نازک ساخته شده اند و با آغشته شدن الاستومرها و … می توانند چند لایه باشند. ساخت این نوع ورقها با تولید مواد خام که شامل رزین پلیمری و افزودنی های مختلف مانند آنتی اکسیدان ها، نرم کننده ها، پرکننده ها، کربن سیاه و روان کننده ها (به عنوان کمک فرآوری) می باشد، آغاز می شود. مواد خام به وسیله اکستروژن به صورت ورقه هایی با عرض و ضخامت گوناگون تولید می شوند.

در بخش های کشاورزی یا نگهداری سیالات شیمیایی و صنایع مختلف که از مواد و سم های گوناگون و خطرناک استفاده می شود، نگهداری صحیح و مناسب آن ها بسیار اهمیت دارد که این امر با ورق های ژئوممبران برطرف شده و موجب کاهش خطرات و زیان های وارده شده است.

استفاده و بکار گیری از این ورق ها به 40 سال پیش مربوط می شود و در سالهای 1960-1970 استفاده از آن اهمیت بیشتری یافت به طوری که امروزه این محصولات به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند ساخت و ساز برای چندین صنعت کلیدی تبدیل شده اند.

قیمت و خواص فیزیکی مناسب آن ها در مقایسه با ورق های سنتی از مزایای عمده آن است. این ورق ها از پلیمرهای مختلف ساخته شده توسط دست بشر حاصل می شوند که در ارتباط با خاک یا سنگ برای افزایش پایداری زمین ها کاربرد دارند. ورقهای ژئوممبران به دلیل توانایی بالا در طیف وسیعی از محدودیتهای مهندسی مربوط به تقویت خاک، کنترل فرسایش و مهار خاک، در پروژه‌ های زیر ساختی عمرانی، معدنی و حمل‌ و نقل استفاده می‌ شوند. محصولات ژئوسنتتیک به چهار نوع طبقه بندی می شوند که شامل ژئوممبران ها، ژئوتکستایل ها، ژئوسل ها و ژئوکامپوزیت ها است و محبوب ترین آن ها، ژئوممبران است.

 

 

طراحی ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف

از این ورق ها ممکن است برای پوشش استخرها، حوضچه ها، و حفره های آب زمین گلف و سنگرهای شنی استفاده شود. با توجه به کاربرد، ضخامت آن ها متفاوت است و باید از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، سوراخ شدن، اشعه ماوراء بنفش و همچنین باید از نفوذ پذیری کمی برخوردار باشند.

ژئوممبران 96 درصد از پلی اتیلن، 3 درصد مستربچ و 1 درصد آنتی اکسیدان تشکیل می شود و بر اساس رزین پلی اتیلن به سه نوع، پی وی سی و پلی اتیلن تقسیم می شود.

ورق ژئوممبران تولید شده هر کارخانه ای، توسط استانداردهای نوشته شده توسط انجمنهای ملی و بین المللی با استفاده از آزمایش ها و روش های تست مشخصی تحت آزمایش قرار می گیرند.

آزمونهای تعیین کیفیت ورقهای ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف

این آزمون ها و آزمایش ها شامل: وزن، ضخامت، کیفیت، شاخص جریان مذاب و چگالی و … است. هدف از انجام این آزمون ها این است که ورق های تولید شده را بر اساس مقاومت در برابر پارگی، ضربه، سوراخ شدن و استحکام کششی، استحکام مواد در شرایط مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار دهند تا کیفیت نهایی محصول تایید شود.

این ورق ها موفق شده اند تا نقشهای استحکام بالا، عدم نشتی، جلوگیری از اتلاف آب و ممانعت از آلودگی سیالات خوبی را به خوبی بازی کنند. ژئوممبران از ابتدای پیدایش تاکنون، از نظر پارگی و ترک مقاومت بالایی از خود نشان داده است که آن را به قوی ترین پوشش در بازار تبدیل کرده است.

 

انواع ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف

هنگامی که نوبت به طبقه بندی ورقهای ژئوممبران می رسد؛ ممکن است افرادی که با آنها آشنا نیستند، باور این همه مزیت برای آنها دشوار و سخت باشد.

در واقع طبقه بندی‌های گوناگونی از ژئوممبران وجود دارد که آنها را می توان بر اساس نوع مواد اولیه مورد استفاده در تولید، نحوه تولید، کاربرد آنها، خواص، سطوح مورد استفاده و ضخامت ورق ها و … طبقه بندی کرد.

ژئوممبران را می توان براساس مواد اولیه به صورت پلی اتیلن و پی وی سی و LLDPE تقسیم بندی کرد که این مواد اولیه از ویژگی های شیمیایی و انعطاف پذیری عالی برخوردار بوده لذا تمامی آنها، دارای مزایا و خواصی نظیر استحکام کششی بالا، وزن سبک، سازگاری بالا با تغییر شکل، مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر دمای پایین و مقاومت در برابر سرما هستند.

مزایای استفاده از ژئوممبران عایق برای حفره های زمین گلف

محبوبیت این نوع ورق ها را می توان به خواصی همچون هزینه مناسب، مقاومت بالا، عملکرد فوق العاده عالی و … نسبت داد. ویژگی های ذاتی این محصول باعث شده تا از آن برای کاربردهای مختلف و مرتبط با آب و پساب، به عنوان انتخابی ایده آل شناخته شود.

  1. سهولت قالب گیری یا شکل دهی
  2. دوام بالا در تمامی شرایط محیطی
  3. استحکام مکانیکی و چقرمگی خوب
  4. قدرت پارگی و کشیدگی بسیار خوب
  5. مقاومت عالی در برابر سایش
  6. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  7. مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  8. خواص نفوذ ناپذیر بسیار خوب
  9. نصب سریع و آسان
  10. قابلیت تولید در ضخامت ها مختلف
  11. غیر قابل جویده شدن توسط جوندگان موذی
  12. نچسبیدن جلبک و خزه ها و..

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما