بلاگ

جیودرین بعرض 30 سم
86 / 100

ژئودرین با عرض 30 سانتی متر یک لایه ی زهکشی جهانی ,دو ورقه ای با کارایی بالا برای عایق رطوبتی خارجی است، هم برای کاربردهای عمودی زیر زمین و هم برای کاربردهای افقی روی زمین مانند عرشه ها، بام های سبز و محوطه سازی های سخت کاربرد دارد.

ژئودرین دارای یک لایه ژئوتکستایل یکپارچه است که به صورت حرارتی به سطح میخی جوش داده شده است. این یک حفره 20 میلی متری ایجاد می کند که به غشاء ظرفیت زهکشی عالی می دهد. آب به لایه ژئوتکستایل محکم نفوذ می کند و وارد حفره های 20 میلی متری غشای فرورفته می شود. لایه ژئوتکستایل برای جلوگیری از انسداد و تضمین زهکشی، ذرات کوچک را فیلتر می کند.

blank
ژئودرین

ویژگی ها و مزایای ژئودرین

ساختار چهار لایه باعث می شود آب قبل از رسیدن به پوشش ضد آب تخلیه شود.

مناسب برای زهکشی عمودی گاز (متان و رادون) هنگامی که با یک لایه شن فیلتراسیون در زیر دال کف ترکیب شود.

روزنه های بالای ورق زهکشی باید با یک لایه شن پوشیده شود تا گاز بدون مشکل از هوای محیط خارج شود.

دارای نوار چسب هستند.

ورق های فرورفته دلتا ضد پوسیدگی هستند و در برابر محلول های نمکی، اسیدهای معدنی، قلیایی ها و مایعات قطبی مقاوم هستند.

آنها در برابر واکنش یا تغییر توسط هر یک از مواد معدنی، اسیدهای هیومیک و محصولات کاتابولیک باکتریایی که به طور طبیعی در خاک وجود دارند و همچنین توسط باکتری ها، قارچ ها و میکروارگانیسم ها اثبات شده اند.

 انواع ورق های ؤئودرین با ضخامتها و عرض های متفاوت  واکنششان نسبت به خاک یا آب زیرزمینی کاملاً خنثی است و هیچ گونه مواد مضر به محیط زیست وارد نمی کنند.

باید مراقب بود که آنها به طور دائم در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرند.

انواع نصب ژئودرین

نصب افقی

پس از اعمال لایه عایق رطوبتی اولیه، با شروع از پایین ترین قسمت ، ژئودرین را با ژئوتکستایل رو به بالا باز کنید. سپس ژئوتکستایل را عقب بکشید و لایه ی فرورفته را باز کنید. نواری از نوار چسباننده یا مهره ای را روی غشای بین ردیف اول و دوم گل میخ ها بمالید و نوار پشتی را بردارید. سپس نوار بعدی ژئودرین را بالای نوار اول باز کنید، سه گل میخ رول اول را روی هم قرار داده و محکم فشار دهید تا یک مهر و موم ضد آب بین غشاها ایجاد شود.


با بالا آمدن عناصر ساختمانی مانند دیوارهای محیطی، پنجره های سقف و غیره، غشای زهکشی باید حداقل 15 سانتی متر یا تا لبه بالایی لایه پر/ زیرلایه پوشانده شود.
نکته مهم: سطحی که باید زهکشی شود باید حداقل 2.2 درصد شیب داشته باشد. 
سپس می توانید سنگریزه یا پوشش گیاهی خود را بر این اساس اضافه کنید. 

نصب عمودی – ضد آب خارجی

هنگام اجرای عایق رطوبتی خارجی دیوارهای زیرزمین دو گزینه برای نصب وجود دارد. این لایه را می توان به صورت یک رول در اطراف ساختمان (با حداکثر عمق 1.9 متر) اعمال کرد. اگر عمق بالاتر از این باشد، لایه را می توان مانند کاغذ دیواری نصب کرد. به سادگی به اندازه برش داده شده و قسمت بالایلایه را با پریزهای سریع به دیوار ثابت کنید. هر ورق باید 3 گل میخ روی آخرین آن همپوشانی داشته باشد و باید با نوار اتصال مهر و موم شود. در هر دو مورد ژئودرین باید تا روی زمین ادامه یابد.

غشاء باید تمام شود یا درپوش شود تا از ورود هرگونه زباله به داخل حفره جلوگیری شود. این را می توان با چشمک زدن سرب یا موارد مشابه، یک زنگ رندر انجام داد.
به یاد داشته باشید که ژئوتکستایل همیشه رو به بیرون به سمت زمین است.

مهم است که غشای زهکشی یا غشای بام سبز را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. غشاهای ضد آب ما به عنوان بخشی از یک سیستم ضد آب عمل می کنند. لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال با بخش فنی ما تماس بگیرید. با ما با شماره 02188009861تماس بگیرید.

امکانات ژئودرین

نصب آسان

ظرفیت زهکشی 30 برابر بیشتر از استاندارد زهکشی مورد نیاز است

مقاومت در برابر فشار 240 کیلونیوتن بر متر مربع و در نتیجه قابلیت تحمل بار تا 24 تن در هنگام نصب را دارد.

اندازه رول / وزن قابل کنترل برای یک نفر

ماندگاری طولانی – تضمین شده در برابر خرابی به مدت 30 سال

مقاومت فشاری بالا

غشای زهکشی سخت و بادوام

به دلیل استحکام فشاری بالا، این غشا را می توان در عمق نصب تا 10 متر استفاده کرد و به لطف ظرفیت زهکشی زیاد، می تواند حتی وزن بسیار بالای آب را تحمل کند.


همچنین می توان از آن به عنوان گاز متان و زهکشی رادون استفاده کرد.


 به صورت موازی یا عمود بر بالای زمین  می تواند نصب شود.

 

همیشه باید اطمینان حاصل شود که ژئوتکستایل چاپ شده رو به خاک یا مواد پرکننده است.


همپوشانی دو مسیر غشایی در دو طرف بلند با کمک لبه خود چسب انجام می شود. در صورت اتصالات عرضی، ورق پایینی باید حداقل 20 سانتی متر زیر ورق بالایی قرار گیرد.


همچنین می تواند برای کاربردهای افقی استفاده شود.

خلاصه:

ژئودرین (یونی درین) در حقیقت نوعی ژئوکامپوزیت است متشکل از یک مغزه مشبک از جنس پی اتیلن سنگین (HDPE) که می تواند به همراه لایه هایی از ژئوتکستایل در یک سمت یا هر دو سمت تولید شود. این محصولات با توجه به انعطاف پذیری و سرعت عمل در نصب و راحتی حمل و نقل استفاده وسیعی در صنعت ساختمان و زهکشی پیدا کرده است. مقاومت فشاری بالا تا 1000 KN/m2، مقاومت در برابر حرارت از 20- تا 100+ درجه سانتیگراد، ضخامت کم، ظرفیت بالای هدایت آب، وزن کم، عمر طولانی و صرفه اقتصادی از دیگر مزایای یونی درین ها هستند.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما