بلاگ

ژئوممبران کامپوزیت رشته ای
87 / 100
ویژگی های ژئوممبران HDPE
ویژگی های ژئوممبران HDPE

ویژگی های ژئوممبران HDPE

ژئوممبران HDPE یک رول پلاستیکی ساخته شده از HDPE است که یک رزین ترموپلاستیک است .

ویژگی های ژئومبران HDPE اصلی سفید شیری است و در قسمت نازک تا حدی شفاف است. پلی اتیلن مقاومت عالی در برابر اکثر مواد شیمیایی خانگی و صنعتی دارد. انواع خاصی از مواد شیمیایی از نظر شیمیایی تهاجمی هستند، مانند اکسیدان های خورنده (اسید نیتریک غلیظ)، هیدروکربن های معطر (زایلن)، و هیدروکربن های هالوژنه (تتراکلرید کربن). پلیمر رطوبت سنجی نیست و مقاومت خوبی در برابر بخار آب دارد. 

ویژگی های ژئوممبران HDPE دارای عملکرد ضد خوردگی خوب، عملکرد الکتریکی، عملکرد ضد رطوبت، عملکرد ضد نشت و استحکام کششی بالا است، بنابراین برای سیم و کابل، مهندسی ضد نشت، پرورش ضد نشت، ضد نشت مخزن روغن بسیار مناسب است. ، ضد نشت زیرزمین، ضد نشت دریاچه مصنوعی و زمینه های دیگر.

ویژگی های  ژئوممبران HDPE مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارد، بنابراین در دمای اتاق و حتی در دمای پایین -40 درجه فارنهایت صادق است. ژئوممبران HDPE یک ذره سفید غیر سمی، بی مزه و بی بو از پلیمرهای مولکولی بالا، با نقطه ذوب حدود 110 ℃-130 ℃ و چگالی نسبی 0.918-0.965 است؛ مقاومت خوبی در برابر حرارت و سرما دارد. 

پایداری شیمیایی خوب ، استحکام و چقرمگی بالا، استحکام مکانیکی خوب، مقاومت خوب در برابر ترک خوردگی و شرایط محیطی و استحکام در مقابل پارگی، با افزایش چگالی، خواص مکانیکی و خواص لایه بر این اساس افزایش می‌یابد، مقاومت حرارتی و استحکام کششی استحکام نیز بالاتر می‌رود. در برابر خوردگی توسط اسیدها، قلیاها، حلالهای آلی و غیره مقاوم است.

 

 

فرایند تولیدو ویژگی های ژئوممبران HDPE

1.پلی اتیلن با چگالی بالا معمولاً به روش پلیمریزاسیون زیگلر ناتا ساخته می شود که مشخصه آن عدم انشعاب بر روی زنجیره مولکولی است، بنابراین زنجیره مولکولی به طور منظم چیده شده و چگالی بالایی دارد. این فرآیند از اتیلن به عنوان ماده خام در یک راکتور کم فشار لوله ای یا مخزنی استفاده می کند و از اکسیژن یا پراکسید آلی به عنوان آغازگر برای شروع واکنش پلیمریزاسیون استفاده می کند.

 

2. اتیلن با چگالی بالا یک ماده سازگار با محیط زیست است که می توان آن را بازیافت کرد و هنگامی که تا نقطه ذوب حرارت داده شد دوباره استفاده کرد. توجه داشته باشید که مواد پلاستیکی را می توان به دو دسته «ترموپلاستیک» (Thermoplastic) و «پلاستیک ترموست» (Thermosetting) تقسیم کرد.

 

 

 

معرفی ویژگی های ژئوممبران HDPE

 

1. ضریب ضد نشت بالا – فیلم ضد نشت دارای اثر ضد نشت است که مواد ضد آب معمولی نمی توانند با آن مطابقت کنند. ، که می تواند به طور موثر بر نشست ناهموار سطح پایه و ضریب نفوذپذیری بخار آب K<=1.0 غلبه کند.

10-13gcm/c cm2 spa.2. پایداری شیمیایی – غشای غیر قابل نفوذ دارای پایداری شیمیایی عالی است و به طور گسترده در تصفیه فاضلاب، استخرهای واکنش شیمیایی و دفن زباله استفاده می شود. مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و پایین، مقاومت در برابر آسفالت، روغن و قیر، اسید، قلیایی، نمک و سایر 80 نوع اسید قوی و مواد شیمیایی قلیایی مقاومت در برابر خوردگی متوسط

3. عملکرد ضد چروک – لایه ی ضد تراوش دارای قابلیت های عالی ضد چروک، ضد اشعه ماوراء بنفش و ضد تجزیه است و تضمین مواد برای ضد نشت در محیط

4. مقاومت ریشه گیاه – غشای غیر قابل نفوذ HDPE مقاومت خوبی در برابر سوراخ شدن دارد و می تواند در برابر اکثر ریشه های گیاه مقاومت کند.

5. استحکام مکانیکی بالا – غشای غیرقابل نفوذ دارای استحکام مکانیکی خوب، استحکام کششی در شکست 28MPa، ازدیاد طول در شکست 700٪ است.

6. هزینه کم و راندمان بالا – غشای ضد تراوش HDPE فناوری جدیدی را برای بهبود اثر ضد نشتی اتخاذ می کند، اما فرآیند تولید علمی تر و سریع تر است، بنابراین هزینه محصول کمتر از مواد ضد آب سنتی است. صرفه جویی در حدود 50٪ از هزینه

7. سرعت ساخت سریع – غشای ضد نشت انعطاف پذیری بالایی دارد، مشخصات مختلف و اشکال مختلف لایه برای برآورده کردن نیازهای ضد نشت پروژه های مختلف وجود دارد، با استفاده از جوشکاری ذوب داغ، استحکام درز جوشکاری بالا است، ساخت و ساز  راحت، سریع و سالم است.

8. ژئوممبران hdpe حفاظت از محیط زیست و عدم واکنش پزیری با سایر مواد – مواد به کار رفته در غشای ضد نشت همه مواد غیر سمی و سازگار با محیط زیست هستند.اصل ضد نشت تغییرات فیزیکی معمولی است و هیچگونه مواد مضر تولید نمی کند.بهترین  انتخابی برای حفاظت از محیط زیست، پرورش ماهی و جلبک و استخرهای آب آشامیدنی است.

 

خواص و ویژگی های ژئوممبران HDPE

ژئوممبران HDPE یکی از سه ماده ژئوسنتتیک اصلی است که معمولاً در مهندسی دفن زباله استفاده می شود (سایر ژئونت ها و ژئوتکستایل ها) و عملکرد ضد نشت آن شاخص اصلی برای اندازه گیری اینکه آیا محل دفن زباله بهداشتی الزامات حفاظت از محیط زیست را برآورده می کند یا خیر .ژئوممبران HDPE معمولاً از یک لایه نازک پیوسته از پلیمر ساخته می‌شود که کاملاً غیرقابل نفوذ آب و گاز نیست، اما نسبت به ژئوتکستایل یا پرکننده یا حتی خاک رس غیر قابل نفوذ آب و گاز است. داده های اندازه گیری شده توسط آزمون نفوذپذیری بخار آب بین 0.5×10-10×0.5×10-13 سانتی متر بر ثانیه است. بنابراین ژئوممبران محل دفن مواد بهداشتی  می باشد

 

شرکت آرین خاک با سالها تجربه در زمینه تولید مواد ژئوسنتتیک آماده همکاری با شما عزیزان می باشد جهت سفارش محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما