بلاگ

تعمیر ژئوممبران ضد آب
83 / 100

تعمیر ژئوممبران ضد آب

پس از گذاشتن ژئوممبران ضد آب، بازرس در محل باید به طور منظم تعمیر و نگهداری و بازرسی پارگی را انجام دهد و مناطقی را که الزامات تعمیر را برآورده نمی کند علامت گذاری کند. مواد اولیه مورد استفاده برای تعمیر عیوب در اجرای تعمیر ژئوممبران ضد آب باید با مواد اولیه مورد استفاده در اجرای پروژه های ساختمانی مطابقت داشته باشد.

     تعمیر ژئوممبران ضد آب را می توان با تفنگ جوش پلاستیکی قابل حمل و دستگاه جوش اتوماتیک شرکت آرین خاک ایرانیان قابل حمل انجام داد. ابتدا از آسیاب شن و ماسه برای از بین بردن ژئوممبران ضد آب در قسمت آسیب دیده استفاده کنید، به طوری که محدوده آسیب از محدوده تعمیر ژئوممبران ضد آب  بیشتر شود، به طوری که سطح ژئوممبران ضد آب آسیب دیده تمیز و مرتب شود و سطح ژئوممبران ضد آب شفاف نگه داشته شود. .

  یادآوری گرم برای سازندگان تعمیر ژئوممبران ضد آب: زمانی که طول جوشکاری قوس الکتریکی و جوشکاری الکتریکی کمتر یا مساوی ≤ 50 میلی‌متر باشد، لبه همپوشانی جوش الکتریکی دوتایی بالایی در فاصله 100 میلی‌متری در نزدیکی عیب یا همون پارگی ، با لیزر به محل جوشکاری الکتریکی بریده می‌شود و صیقلی می‌شود.

با یک آسیاب زاویه ای و پردازش شده. ، تعمیرات اساسی با یک تفنگ جوش پلاستیکی قابل حمل، عرض جوش جوش الکتریکی بیشتر یا مساوی 20 میلی متر است، و زمانی که طول جوش خالی و جوش از دست رفته از 50 میلی متر بیشتر شود، لبه اتصال میله فولادی جوش الکتریکی دوتایی بالایی را در فاصله 120 میلی متری نقص جوش از دست رفته به جوش لبه لبه برش دهید و ژئوممبران ضد آب بیرونی را با پر کردن سوراخ تعمیر کنید.

 عیوب اتصال T شکل برای تعمیر ژئوممبران ضد آب: اتصال ژئوممبران ضد آب باید با آسیاب زاویه دار بطور مناسب ناهموار باشد و دامنه سنگ زنی کمی بیشتر از ژئوممبران ضد آب تعمیری باشد و سطح آن حذف شود. ژئوممبران ضدآب بالایی و پایینی باید با یک دستگاه جوش اتوماتیک قابل حمل گرما آب بندی حرارتی ترکیب شود.

تعمیر ژئوممبران ضد آب
تعمیر ژئوممبران ضد آب

  1. قسمت آسیب دیده بزرگ نیست: این یک آسیب نسبتا ساده و آسان برای تعمیر ژئوممبران ضد آب است. معمولاً قطر چنین آسیبی از 6 میلی متر پیشروی نمی کند. برای ترمیم این نوع آسیب کافیست مجاورت قسمت آسیب دیده را بردارید و سپس با دستگاه اکستروژن آن را تعمیر کنید.

 

  2. ژئوممبران ضد آب را با یک دستگاه محکم و قوی تعمیر کنید: ناحیه آسیب ژئوممبران ضد آب را تقریباً اندازه گیری کنید و سپس از یک ابزار معمول برش لیزر فیبر (مانند یک چاقوی کاربردی) برای برش یک قطعه مواد خام با یک قطعه بسیار بزرگ استفاده کنید. ناحیه آسیب دیده ژئوممبران ضد آب توسط لیزر فیبر مواد برش لیزر فیبر را روی ناحیه آسیب دیده ژئوممبران ضد آب پخش کنید.

       پس از گرم شدن، غشای تراوا توسط هوا ذوب می شود و از ژئوممبران ضد آب یا سمت مذاب داغ می چسبد تا غشای تراوا بچسبد. در صورت آسیب در مقیاس بزرگ، ابتدا باید از جوشکاری و جوشکاری دستگاه جوش برقی استفاده کرد و سپس از دستگاه جوش برقی برای مقابله با آسیب ناحیه کوچک استفاده کرد. هنگام مقابله با آسیب ژئوممبران ضد آب، سعی کنید تا حد امکان دمای دستگاه را کنترل کنید. از وارد کردن آسیب زیاد به ژئوممبران ضد آب خودداری کنید.

  3. زمانی که محل آسیب دیده در طراحی پلان ژئوممبران ضد آب باشد: این آسیب بسیار زیاد است، برای ترمیم همان آسیب، سعی کنید محل آسیب دیده را حذف کنید و محیط را تمیز کنید، مساحت محل آسیب دیده را اندازه گیری کنید. سپس همان مواد اولیه نازک و ضخیم را تعمیر کنید، به شکل گرد یا بیضی برش دهید (منطقه 3 برابر اندازه محل آسیب دیده است) تا محل آسیب دیده را بپوشانید و تعمیرات را انجام دهید. معمولاً از جوشکار هوای گرم، دستگاه مهر زنی یا دستگاه ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید.چسب نوع خاصی برای تراوش و ژئوممبران ضد آب است.

  4. چسب مخصوص تعمیر ژئوممبران ضد آب : برخی از سایت های ساختمانی باید با چسب مخصوص ژئوممبران ضد آب تعمیر شوند. روش دمونتاژ و برش ژئوممبران ضد آب مانند دستگاه تعمیر است، پس از جوشاندن چسب مخصوص ژئوممبران ضد آب با ابزار معمولی، با استفاده از برس نرم، روغن اکسید روی را روی ژئوممبران ضد آب بمالید، چندین بار برس بزنید. ژئوممبران ضد آب با روغن روی اکسید شده مجدد پوشانده شده است که قبل از شل شدن بیش از ده دقیقه خوب است.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما