بلاگ

89 / 100
ژئوممبران کامپوزیت
ژئوممبران کامپوزیت

مزایای ژئوممبران کامپوزیت رشته ای

ژئوممبران کامپوزیت: ژئوممبران کامپوزیت یک ماده غیر قابل نفوذ متشکل از ژئوتکستایل و ژئوممبران است که عمدتا برای عملکردهای ضد نشت استفاده می شود.ژئوممبران کامپوزیت به یک پارچه و یک غشاء و دو پارچه و یک غشاء با عرض 4-6 متر تقسیم می شود.

وزن 200-1500 گرم در متر مربع است و شاخص های عملکرد فیزیکی و مکانیکی مانند استحکام کششی، مقاومت در برابر پارگی و ترکیدگی بالا است که می تواند نیازهای مهندسی عمران مانند حفاظت از آب، مدیریت شهری، ساخت و ساز، حمل و نقل، مترو را برآورده کند. ، تونل و غیره با توجه به انتخاب مواد پلیمری و افزودن مواد ضدچروک و خط و خش را در فرآیند تولید، می توان از آن در محیط های دمایی نامتعارف استفاده کرد. 

یک پارچه و یک فیلم از یک لایه ژئوتکستایل (ژئوتکستایل رشته ای بلند و کوتاه سوزنی پانچ شده، ژئوتکستایل بافته شده، پارچه پلاستیکی بافته شده، لایه ضد آب بنتونیت و غیره) و یک لایه از مواد پلیمری (فیلم HDPE، فیلم LDPE، EVA) ساخته شده است. فیلم و غیره) ژئوسنتتیک کامپوزیت کلندری شده، ذوب داغ.

امکانات:

ژئوممبران کامپوزیت (ژئوممبران کامپوزیت ضد تراوش) به دو دسته پارچه ای و یک غشایی و دو پارچه ای و یک ممبران تقسیم می شود و دارای شاخص های عملکرد فیزیکی و مکانیکی بالایی مانند مقاومت کششی، مقاومت در برابر پارگی و ترکیدگی و دارای دوام به شدت بالایی است.محصول از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.

عملکرد ازدیاد طولی خوب، دارای ویژگی های مدول تغییر شکل بزرگ، مقاومت اسیدی و قلیایی، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابرچین و چروک و خط و خش و عملکرد ضد نشت آن بسیار خوب است. این می تواند نیازهای مهندسی عمران مانند ضد نشت، ایزوله، تقویت، پیشگیری از ترک و تقویت در حفاظت از آب، مدیریت شهری، ساخت و ساز، حمل و نقل، مترو، تونل و ساخت و ساز مهندسی را برآورده کند. اغلب برای تصفیه ضد نشت سدها و گودال های زهکشی و تصفیه ضد رسوب محوطه های زباله استفاده می شود.

در صنعت ورق ژئوسینتتیک به طور کلی به محصولاتی که متشکل از دو جز یا بیشتر باشند ورق ژئوکامپوزیت گفته می شود. با این وجود در بازار داخلی به ورق های کامپوزیتی تهیه شده از یک لایه ژئوممبران در کنار یک یا دو لایه ژئوتکستایل، ژئوکامپوزیت گفته می شود. با توجه به تعداد لایه ها، جنس ژئوتکستایل و گرماژ آن، انواع ژئوکامپوزیت مطابق با نیاز مشتری قابل تولید و بهره برداری می باشد. استفاده از ژئوکامپوزیت باعث بهبود مقاومت پارگی و سوراخ شدگی ورق ژئوممبران و کاهش زمان فرآیند نصب می شود.

از طرفی لایه‌های ژئوتکستایل بعنوان لایه محافظ ژئوممبران برای جلوگیری از آسیب پذیری آن توسط عناصر تیز و برنده در محیط بر روی آن نصب می‌گردند. موارد استفاده از این ورق ها در زیر سازی خطوط راه آهن، پوشش زیرین محل های دفن زباله و مجرای فاضلاب برای جلوگیری از نشت آلاینده ها و مشکلات محیط زیستی است.

شرکت آرین خاک ایرانیان تولید کننده ی محصولات ژئوسینتتیکی، به صورت تخصصی این محصول را با کیفیت سطحی بسیار خوب و خواص مکانیکی (استحکام در مقابل، سرما، گرما، رطوبت و ضربه و…) بسیار عالی تولید می کند.

ما تمام توان خود را برای رسیدن به کیفیت محصول از طریق هدف گذاری کیفیت با انتخاب مواد اولیه متناسب با آن، انجام می دهد.

به همین دلیل است که به شیوه محصول استاندارد مطابق استاندارد GRI GM13 و استاندارد ملی دست یافته و می تواند هر استاندارد مورد نظر مشتری را رعایت نماید.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید .

موارد استفاده از ژئوممبران کامپوزیت :

1. محل دفن زباله، فاضلاب یا تصفیه زباله ضد نشت.

2. خاکریزهای رودخانه، سدهای دریاچه، سدهای باطله، سدهای فاضلاب و مناطق مخزنی، کانالها و مخازن (گودالها، معادن).

3. مترو، زیرزمین و تونل، پوشش ضد نشت تونل.

4. ضد نشتی بستر و سایر پی ها به دلیل شوری.

5. روسازی افقی ضد نشت در مقابل خاکریز و سد، لایه ضد نشت عمودی فونداسیون، بند ساختمانی و محوطه زباله.

6. مزارع آب دریا و آب شیرین.

7. لایه ضد آب برای پایه ها، خاک های گسترده و لس های قابل جمع شدن جاده ها، بزرگراه ها و راه آهن.

8.سقف ضد تراوش .

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما