بلاگ

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران
94 / 100

مخزن های شیمیایی چیست؟

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران نوعی محفظه ثانویه هستند که برای جلوگیری از انتشار غیرقابل کنترل مواد شیمیایی مایع استفاده می شود. آنها سدی را ایجاد می کنند که برای محتوی مایعات طراحی شده و خطر را برای کارکنان و محیط زیست به حداقل می رساند. با به دام انداختن مایعات در یک منطقه از پیش تعیین شده،مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران امکان یک فرآیند تمیز کردن سریع و کارآمد را فراهم می کنند. انواع مختلفی از جمله قابل حمل یا دائمی وجود دارد. باندها همچنین می توانند برای ذخیره ایمن حجم های مختلف مایعات از درام های 20 لیتری تا مخازن 40000 لیتری استفاده شوند.

blank

چرا از مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران استفاده کنیم؟

در استرالیا، مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران مزایای بسیاری را برای مشاغل فراهم می کند. مقررات دولتی و هزینه بالای نیروی کار، نشت مواد شیمیایی را بسیار گران می کند، به این معنی که یک باند راه حلی نوآورانه برای کاهش زمان و هزینه پاکسازی ارائه می دهد. شرکت ها را می توان در قبال آسیب های زیست محیطی و آلودگی آبراه ها در نتیجه نشت مواد شیمیایی مسئول دانست. 

با استفاده از مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران برای جلوگیری از جابجایی مواد شیمیایی به راحتی می توان از این امر جلوگیری کرد و به کارکنان اجازه می دهد تا زمانی که PPE مناسب را به دست نیاورند از نشت جلوگیری کنند. در بسیاری از کاربردها، بسته های شیمیایی می توانند از حق بیمه شما سود ببرند، زیرا ارائه دهندگان بیمه مزایای ذخیره سازی ایمن مواد شیمیایی در بسته ها را تشخیص می دهند.

یکی دیگر از کاربردهای رایج محافظت از مواد شیمیایی در برابر آب و هوای سخت استرالیا است. هنگام نگهداری مواد شیمیایی در خارج، بسیاری از افراد استفاده از بسته‌های شیمیایی را انتخاب می‌کنند که همچنین به منظور محافظت از ظروف شیمیایی در برابر قرار گرفتن در معرض نور UV و رویدادهای آب و هوایی است که می‌تواند به ظروف نگهداری مواد شیمیایی آسیب برساند و باعث ریختن مواد شیمیایی شود. 

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران همچنین به طور منظم برای بهبود کارایی در محل کار با کوتاه کردن زمان تمیز کردن نشت و کاهش هزینه های مربوط به عملیات گسترده کارگری استفاده می شوند.

 علاوه بر این، آنها از گیاهان و تجهیزات گران قیمت در برابر آسیب نشت های شیمیایی محافظت می کنند و به جلوگیری از آلودگی محصولات نهایی کمک می کنند.

برنامه های کاربردی

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران شیمیایی برای همه کاربردهایی استفاده می‌شوند که در آن کاربران می‌توانند از کاهش خطری که مواد شیمیایی ذخیره‌شده بر محیط، ایمنی کارکنان و پرسنل وارد می‌کنند بهره‌مند شوند. این محصول خطر ذاتی ذخیره‌سازی مواد شیمیایی مایع را کاهش می‌دهد، زیرا ظروف و مخازن ممکن است در هر نقطه از کار بیفتند، به‌ویژه زمانی که در معرض آب و هوای سخت استرالیا قرار می‌گیرند. 

باندهای شیمیایی به طور گسترده در صنایع تولیدی، لجستیکی، کشاورزی و معدن استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردها و کاربردها، به مقاله ما باندهای شیمیایی و چرا به آنها نیاز دارید
مراجعه کنید.

انواع مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران :

5 نوع اصلی وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. 

IBC و درام باند:

اینها دسته های قابل حملی هستند که برای نگهداری ثانویه در اطراف ظروف نگهداری مواد شیمیایی قابل حمل برای نگهداری حجم کمتری از مواد شیمیایی استفاده می شوند. آنها را می توان به راحتی با دست یا با استفاده از لیفتراک جابجا کرد و شامل دسته هایی برای درام های 20 لیتری، درام های 200 لیتری و IBC (ظروف فله متوسط) است. این باندها برای کاربردهای قابل حمل بسیار مفید هستند، جایی که ظروف شیمیایی باید متحرک باشند و مرتبا جابجا شوند. 

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران

بسته های پالت:

مشابه باندهای IBC و درام برای نگهداری ایمن ظروف کوچکتر به روشی قابل حمل طراحی شده اند. تفاوت اصلی این است که دسته‌های پالت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کاربر اجازه می‌دهند تا چندین درام را بدون نیاز به بسته‌های جداگانه برای هر یک از ظروف شیمیایی جداگانه روی پالت قرار دهد. مزیت کلیدی دیگر این است که می توان از آنها برای نگهداری ظروف شیمیایی با اندازه های مختلف از کوزه های 10 لیتری تا 1000 لیتری IBC استفاده کرد. 

باند

دسته های کف:

اینها باندهای با مشخصات پایینی هستند که در یک فضای ذخیره سازی بزرگ تنظیم می شوند و آنها را قادر می سازد تا حجم لازم مایع را ذخیره کنند. آنها اغلب به گونه ای طراحی شده اند که توسط وسایل نقلیه هدایت شوند و نصب می شوند، به این معنی که نمی توان آنها را به راحتی جابجا کرد. آنها در کاربردهایی که مقادیر زیادی ظروف ذخیره سازی کوچکتر وجود دارد و داشتن یک بسته جداگانه روی هر ظرف پرهزینه است بسیار مفید هستند. باند کف در اطراف یک منطقه بزرگ (مثلاً 50 متر مربع) نصب می شود و به عنوان یک محفظه ثانویه برای همه مواد شیمیایی در مجموعه طبقه بندی عمل می کند.   

باند

دسته های تاشو: 

این قابل حمل ترین نوع باند است زیرا می توان آن را تا کرد. آنها از PVC نرم ساخته شده اند و به عنوان یک راه حل ارزان و قابل حمل برای نیازهای بسته استفاده می شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی تا شوند و بسیار سبک وزن هستند، بنابراین می توان آنها را به سرعت جابجا کرد و دوباره سرهم کرد. دیوارها را می توان به سمت داخل فرو ریخت، اما در برابر فشار بیرونی مقاوم هستند که پس از پر شدن با مایع، آنها را به حالت عمودی نگه می دارد. 

blank

بسته های مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران:

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران اغلب از مخازن کوچک 1000 لیتری تا ظرفیت ذخیره سازی بیش از 40000 لیتر متغیر است. مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران به عنوان راه اندازی دائمی برای ذخیره سازی مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند و متعاقباً نیاز به نصب باندهای دائمی در اطراف آنها دارند. حتی گاهی اوقات از باندها برای مهار ثانویه در اطراف لوله کشی استفاده می شود.

بسته

انواع مواد:

پلاستیک:

باندها به دلیل داشتن خواص مقاومت شیمیایی قوی و دوام، اغلب از پلاستیک ساخته می شوند. دو نوع اصلی پلاستیک مورد استفاده وجود دارد:

  1. پی وی سی به دلیل مقاومت شیمیایی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد 
  2. HDPE به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، مقاومت شیمیایی قوی و مقاومت بالا در برابر نور UV. HDPE برای کاربردهای فضای باز و راه حل های طولانی مدت و مقرون به صرفه عالی است.

فولاد:

باندهای فولادی ثابت یا قابل حمل و اغلب در جاهایی استفاده می‌شوند که به دلیل دمای مایع ذخیره‌شده نمی‌توان از ترموپلاستیک‌هایی مانند HDPE و PVC استفاده کرد. باندهای فولادی عمدتاً برای نگهداری ثانویه مایعات قابل اشتعال یا انفجار استفاده می شوند. آنها اغلب گزینه ای سنگین تر و گران تر هستند. 

بتن:

هنگامی که راه حل های دائمی در یک کارخانه یا سایت صنعتی مورد نیاز است، نوارهای بتنی راه حلی طولانی مدت برای ماندگاری راه حل های دیگر ارائه می دهند. آنها را می توان برای همه اندازه ها استفاده کرد، اما نمی توان آنها را جابجا کرد. در برخی موارد، بتن به عنوان جایگزینی برای فولاد در هنگام ذخیره سازی مایعات قابل اشتعال و انفجار استفاده می شود.

خلاصه

مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران یک راه حل عالی برای به حداقل رساندن تأثیر نشت مایعات شیمیایی بر محیط زیست و پرسنل سایت هستند. باندها با نشت مواد شیمیایی، زمان پاکسازی نشت را کاهش می دهند که در هزینه های نیروی کار صرفه جویی می کند و بهره وری از دست رفته را به حداقل می رساند. نوارهای پلاستیکی رایج ترین نوع هستند زیرا راه حل مقرون به صرفه ای هستند و نسبت مقاومت به وزن بالایی در مقایسه با فولاد و بتن دارند. پلاستیک همچنین برای کاربردهای مخزن های شیمیایی ثانویه با ژئوممبران قابل حمل مناسب تر است. 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما