نماد سایت گروه آرین خاک ایرانیان

لوازم آبیاری قطره ای چیست و کارکردهای هر یک

لوازم آبیاری قطره ای

لوازم آبیاری قطره ای

لوازم آبیاری قطره ای چیست و کارکردهای آن؟

سیستم آبیاری قطره را گاهی به نام آبیاری ترفند می نامند. آبیاری قطره ای شامل ریختن آب بر روی خاک با سرعت بسیار کم (2-20 لیتر در ساعت) است. این کار با لوازم آبیاری قطره ای و از سیستم لوله های پلاستیکی با قطر کوچک انجام می شود که مجهز به محل های خروجی به نام های فرستنده یا قطره چکان ها است.

آب در نزدیکی گیاهان جاری می شود؛ به گونه ای که برخلاف آبیاری سطح و آبپاش که شامل خیس شدن کل پروفایل خاک است، فقط قسمتی  از خاک که در آن ریشه ها رشد می شود، خیس می شود. با آب آبیاری قطره ای، کاربردها بیشتر از روش های دیگر (معمولاً هر 1-3 روز) انجام می شود و این یک سطح رطوبت بسیار مطلوب در خاک را فراهم می کند که در آن گیاهان می توانند شکوفا شوند.

مزایای سیستم و کاربرد لوازم آبیاری قطره ای

لوازم آبیاری قطره ای

برخی می توانند برای کنترل از طریق رایانه یا دستگاه هوشمند به سیستم های اتوماسیون خانگی متصل شوند. برخی از دستگاه های هوشمند حتی می توانند بر اساس فعالیت آب و هوا برنامه های آبیاری را تنظیم کنند و گزارش هایی در مورد مصرف آب ارائه دهند و آنها را به راه حل های خانگی ایده آل تبدیل کنند.

اگر سیستم آبپاش زیرزمینی دارید، می توانید آن را پیکربندی کنید تا از آبیاری قطره ای پشتیبانی کند. کیت های تبدیل به مؤلفه های مورد نیاز برای جایگزین کردن سرهای آبپاش با منیفولدهایی که آب را برای قطره سازهای آبیاری قطره ای توزیع می کنند، به شما می دهد. همچنین می توانید قطعات را به صورت جداگانه خریداری کنید تا یک منطقه آبیاری قطره ای سفارشی ایجاد شود.

خروج از نسخه موبایل