بلاگ

90 / 100

 

فروش ژئوممبران و پنل خورشیدی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در استخر

پنل خورشیدی چیست؟

 

سامانه پنل خورشیدی (به انگلیسی: Solar panel) سامانه‌ای است که می تواند انرژی خورشید را دریافت کند و آن را به الکتریسیته تبدیل کند که برای مصرف های تجاری و مسکونی قابل استفاده باشد. سامانه‌های فتوولتائیک معمولاً شامل یک پنل و ماژول های صفحات خورشیدی، اینورتر، و گاهی اوقات یک باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم‌کشی اتصالات نیز می باشد.

 

 

نحوه نصب پنل خورشیدی چگونه است؟

راندمان و بازده یک پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) به میزان و شدت تابش، دما، درجه حرارت و مراقبت های دوره ای بستگی دارد تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. صفحات خورشیدی در مناطق خنک بیشترین بازده ممکن را دارند زیرا از اتلاف انرژی بخاطر بالا رفتن دما جلوگیری می شود. هنگام نصب این پنل ها باید شدت تابش محل قرار گیری پنل خورشیدی را اندازه گرفت تا بهترین مکان را انتخاب نمود.

همچنین هنگام نصب باید پنل ها را به نوعی قرار داد تا سایه هر پنل بر روی پنل کناری قرار نگیرد تا از ایجاد سایه سوختگی جلوگیری شود. علاوه بر این از نصب پنل خورشیدی (صفحه خورشیدی) در محل های که تیر های چراغ برق و ساختمان های بلند حضور دارند و باعث ایجاد سایه بر صفحه خورشیدی می شوند، جدا خودداری شود زیرا باعث تشکیل نقطه داغ و تشکیل سایه سوختگی می شود.

 

شدت تابش خورشیدی در ایران

استفاده از پنل خورشیدی یا سولار پنل (Solar Panel) جهت تولید انرژی الکتریکی به کمک نور خورشید که گسترده ترین و تجدیدپذیرترین انرژی جهت تولید انرژی الکتریکی می باشد، در سطح جهانی بسیار رایج شده است.

انرژی تابش شده خورشید به ازای یک متر مربع مساحت مفید پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی در هوای بدون ابر و آلودگی در حدود 1 کیلووات برق تولید می کند.شدت تابش خورشیدی در ایران به طور میانگین در روز به ازای تابش خورشیدی به هر 1 متر مربع مساحت مفید پنل، 0.85 کیلووات انرژی تولید می کند. که این میزان در نقاط جنوبی و جنوب شرقی کشور بیشتر از سایر نقاط می باشد.

 

انواع پنل خورشیدی از لحاظ نوع ساخت

  • پنل خورشیدی پلی کریستال سیلیکونی (Poly Crystal)
  • پنل خورشیدی مونو کریستال سیلیکونی (Mono Crystal)
  • پنل خورشیدی تین فیلم (Thin Film)

 

 

خرید پنل خورشیدی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در استخر

خرید پنل خورشیدی برای خانه یک تصمیم هوشمندانه است؛ چراکه علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها و قبض برق، ارزش خانه شما با این پنل‌ها بالا می‌رود و آن را برای فروش مجدد جذاب‌تر می‌کند. اما چرا خرید پنلهای خورشیدی برای خانه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند به حساب می‌آید؟

افزایش ارزش ملک

ملک های که دارای سیستم خورشیدی هستند، به طور متوسط ​​4.1 درصد بیشتر از ملک های مشابه بدون انرژی خورشیدی مورد توجه قرار می‌گیرند. این بدان معناست که فروشندگان ملک می‌توانند قیمت بالاتری برای خانه خورد در نظر بگیرند.

قبض کمتر برق

معمولاً بسته به برند و تعداد پنل‌ مورد استفاده در طول زمان هزینه کمتری برای قبض برق خود خواهید پرداخت. در بعضی از مواقع استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند قبض انرژی را تا ۷۵ درصد کاهش دهد. این بدان معنی است که شما می توانید مبلغ قابل توجهی را در طول زمان ذخیره کنید.

عدم وابستگی به شبکه شهری

اصطلاح «خارج از شبکه» به این معنی است که برای استفاده از برق متکی به خدمات برق شهری نیستید. با این حال، می‌توانید میزان اتصالی را که می‌خواهید به شبکه شهری داشته باشید، انتخاب کنید.

 

انواع پنل خورشیدی

 

پنلهای خورشیدی (Solar Panels) یا سلول‌های فوتوولتائیک، نور خوشیدی را که بر آن‌ها می‌تابد، دریافت می‌کنند و فوتون‌ها یا ذراتی را که دارای انرژی هستند، به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌نمایند. البته این همه کاربردهای پنلهای خورشیدی نیست.

 

عملکردهایی مانند کنترل قدرت سیستم اتاقک‌ها و تجهیزات ارتباطی و هم‌چنین کنترل حسگر یا سنسور تولید نمودن الکتریسیسته به وسیله سیستم‌های الکتریکی خورشیدی خانگی و تجاری، برخی دیگر از کاربردهای این پنل هاست.

 

پیش از خرید پنل خورشیدی باید انواع پنل ها را مورد بررسی قرار دهید و آن نوع پنلی را انتخاب نمائید که به بهترین شکل ممکن نیازهایتان را برطرف کنند. برخی از انواع پنلهای خورشیدی عبارت هستند از:

 

  • پنل سیلیکون بلوری

پنل سیلیکون بلوری، مجموعه‌ای از کریستال‌های کوچک را در بر می‌گیرد که  از یک کریستال یکپارچه و بزرگ گرفته شده‌اند. سیلیکون بلورین، ماده اصلی نیمه هادی این نوع پنل به حساب می‌آید.

  • پنل مونوکریستال

ماده اصلی این نوع پنل که به طور گسترده تولید می‌شود، کریستال سیلیکون است. این مواد ذوب می‌شوند و در کنار هم برش می‌خورند و به عنوان پنل مونوکریستال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پنل پلی‌کریستال

این صفحات خورشیدی بر خلاف پنل‌های مونوکریستال، از چندین کریستال در یک سلول PV تشکیل شده‌اند.

  • پنل نوار رشته‌ای

فرایند ساخت این نوع پنل به این صورت است که نوارها و ورق‌‌های سیلیکونی مولتی‌‌کریستالی در کنار هم قرار می‌گیرند و ذوب می‌گردند. سپس نوارهای مقاوم در برابر دمای از درون سیلیکون مذاب عبور داده می‌شوند.

  • پنل فیلم نازک

این نوع پنل‌ها، نسل دوم سلول‌های خورشیدی هستند که از قرار دادن یک یا چند لایه نازک مواد فتوولتائیک روی لایه‌ای از شیشه، فلز یا پلاستیک، حاصل می‌شوند.

  • پنل سیلیکون آمورف

مزیت این نوع پنل، نیاز کمتر به سیلیکون است؛ اما همین موضوع سبب شده که آن، نسبت به صفحات خورشیدی پلی‌‌کریستالی یا مونوکریستالی، بازدهی کمتری داشته باشد.

  • پنل کادمیم تلورید

این نوع پنل از ماده تلورید کادمیوم (CdTe) تولید می‌شود و از فناوری فتوولتائیک بهره می‌برد.

  • پنل مس ایندیم گالیم سلنید

این پنل‌ها از ترکیب مس، گالیوم، سلنید و ایندیوم ساخته می‌شوند. این مواد روی لایه‌‌ای مانند پلاستیک یا شیشه، در کنار آند و کاتد (الکترودها) در پشت و جلو، به منظور تأمین توان خروجی الکتریکی قرار می‌گیرند.

  • پنل ترکیبی با ساختمان یا BIPV

این پنل‌ها برای قسمت‌هایی از ساختمان مانند دیوارها، پشت بام، سردرها، پنجره‌‌ها و برخی از بخش‌های دیگر که ممکن است که با مواد فتوولتائیک تناسب داشته باشد، طراحی و استفاده می‌‌شود. این نوع پنل‌ها هزینه بالایی دارند.

  • پنل حرارتی

این پنل خورشیدی، برقی تولید نمی‌‌کند؛ بلکه از طریق خورشید، حرارت مورد نیاز جهت گرم کردن آب استخر یا مصارف عمومی در خانه را تامین می‌نماید.

  • پنل هیبرید

پنل هیبرید، از یک ماده رسانا و غیرآلی برای تشکیل لایه‌‌های فتوولتائیک استفاده می‌کند. بازدهی این پنل نسبت به پنل‌هایی که تک‌ماده هستند، بیشتر است و مزایای هر دو نیمه‌‌رسانای آلی و غیرآلی را نیز دارد.

 

 

 

 

 

 

قیمت پنل خورشیدی یا صفحه خورشیدی

قبل از خرید پنل های خورشیدی به دلیل تنوع در برند و کشور سازنده، توصیه می شود با کارشناسان این حوزه مشورت نموده سپس اقدام به خرید نمایید زیرا افراد بسیاری برای انتخاب پنل خورشیدی ایرانی یا خارجی نیازمند راهنمایی هستند. جهت اطلاع از قیمت صفحه خورشیدی یا پنل خورشیدی و متولی یا شرکت نصب پنل خورشیدی که ارائه دهنده آموزش نصب سولار پنل می باشد با کارشناسان شرکت آرین خاک ایراینان تماس حاصل کنید.

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما