بلاگ

طبقه بندی ژئوممبران سیاه
90 / 100

طبقه بندی ژئوممبران سیاه

blank

 


 ژئوممبران سیاه از نظر طبقه بندی دارای خواص فیزیکی پایدار، نفوذ ناپذیری بالا، مقاومت قوی در برابر چروکی و خط و خش ، مقاومت بالا در برابر ریشه گیاهان سبز و در مقابل  ضربه ا زمقاومت بشدت بالایی برخورد دار  است. می توان آن را با توجه به قسمت تماس غشاء در محل ساخت و ساز گرم کرد تا نفوذژئوممبران سیاه  HDPE را افزایش دهد. و تبادل ساختار مولکولی نسبی روی سطح غشای نفوذ ناپذیر در نهایت شکل می گیرد.

طبقه بندی ژئوممبران سیاه به دو مرحله تقسیم می شود. ساخت دیوار جانبی اکسترود شده و محوطه تکیه در مرحله اولیه نصب ژئوممبران انجام می شود و همزمان با پرکردن سد انجام می شود و ژئوممبران پس از تکمیل پرکردن به کار گذاشته می شود. برای مقاومت در برابر فشار منتقل شده توسط ژئوممبران سیاه ، ثابت کردن تسمه تکیه  و تحمل کشش منتقل شده توسط انکر تسمه، باید دیواره های جانبی سد سنگ پرکن روبروی ژئوممبران را که با سد سنگ پرکن سطحی بتنی متفاوت است فشرده کرد.

شاخص های طراحی بتن دیواره جانبی اکسترود شده این است که ضریب نفوذ پذیری بیشتر از 5cm/m/s و مقاومت فشاری 8~10MPa است.نیاز به شعاع توپ کوچکتر 300mm است.

ژئوممبران گونه ای از مصالح ژئوسنتتیک می باشد که برای عایق بندی از آن استفاده می شود. این محصول از مواد پلیمری ساخته شده و روند استفاده از آن به جای سایر محصولات مشابه رو به افزایش است.

ورق ژئوممبران از پلیمرهای مختلفی مانند پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده است و از عمر طولانی و عایق بندی 100% برخوردار است. ژئوممبران یکی از بزرگترین گروه ها از خانواده مواد ژئوسنتتیک است و به موثرترین و شناخته شده ترین محصولات جهت عایق بندی تبدیل شده اند.

این محصول برای استفاده در انواع استخرها مناسب است، برای استخرهای خاکی، نیازی به زیرسازی خاصی نمی باشد. تنها خاک نرم کوبیده شده برای بستر سازی کفایت می کند و در موارد خاص و همچنین به درخواست کارفرما از ژئوتکستایل برای زیر سازی استخر استفاده می‌شود. همچنین از این ورق برای عایق بندی مجدد استخرهای عمودی با دیواره های بتنی نیز استفاده می‌شود.

ژئوممبران به شکل رول به محل پروژه ارسال می شود و سپس توسط نصاب ژئوممبران با دستگاه جوش (اتو) و دستگاه اکسترودر به هم متصل شده و نصب می‌گردند.

در سال های اخیر، طبقه بندی ژئوممبران سیاه به طور گسترده ای در شهرداری، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از آب، جاده ها، راه آهن و محل های دفن زباله استفاده شده است. و همچنین می تواند اثر ضد نشت کانال های آبیاری را بهبود بخشد.استفاده از پل ها می تواند باعث تغییر عملکرد جاده، بهبود ظرفیت باربری جاده و افزایش طول عمر راه شود.

(1) می توان از آن برای تقویت روسازی آسفالت، روسازی بتن سیمانی و بستر جاده استفاده کرد. هر دو مسیر سخت و انعطاف پذیر را می توان اعمال کرد. در مقایسه با جاده های سنتی، می تواند هزینه را کاهش دهد، عمر سرویس را افزایش دهد و از ترک های بازتاب جاده جلوگیری کند.

(2) محصولات ژئوممبران برای ضخامت مناسب هستند، به راحتی از روسازی آسفالت جدا می شوند، از روغن لایه چسب جدا می شوند تا یک لایه جداسازی تشکیل دهند و دارای اثر ضد آب و عایق حرارتی هستند.

(3) ژئوممبران سبک وزن و استحکام بالایی دارد. ایده آل برای الزامات فنی طبقه بندی ژئوممبران سیاه در طول ساخت و ساز جاده.

(4) سطح ژئوممبران ناهموار است و به راحتی نمی لغزد. هنگام تخمگذار، سطح بیرونی پس از عملیات ویژه ناصاف است، که باعث افزایش ضریب اصطکاک، افزایش نیروی جداسازی لایه سطحی، جلوگیری از غلتش و آسیب چرخ ها در طول فرآیند ساخت و ساز و جلوگیری از لغزش وسیله نقلیه و سنگفرش روی پارچه .

(5) ساخت طبقه بندی ژئوممبران سیاه در تعمیر و نگهداری جاده آسان است و اثر کاربردی خوبی دارد. رشته های ژئوممبران معمولی به راحتی توسط لاستیک های خودرو جمع می شوند و در موارد شدید باعث می شوند سیم های تعلیق به هم پیچیده شوند و ژئوممبران جابجا شده و از نظر ساختاری آسیب ببیند.

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما