بلاگ

ATARFIL.-Heap-leach-pad-1
79 / 100

سیستم هیپ لیچ چیست؟

سیستم‌های پوششی شامل: ژئوممبران پلیمری، ژئوتکستایل‌ها برای حفاظت از ژئوممبران و سیستم‌های زهکشی که شامل ژئوکامپوزیت‌ها و زهکش‌ها می‌شود.

لاینرهای ژئوممبران

ژئوممبران‌های آرین خاک می‌توانند شامل لاینر پلی اتیلن، لاینرهای پلیمری تخصصی با توجه به استحکام مورد نیاز باشند.

آسترهای رسی ژئوسنتتیک

لاینر پد هیپ لیچ یک سیستم پوشش خاکی و ژئوممبران است، اما یک آستر رسی ژئوسنتتیک GCL به عنوان یک آستر کامپوزیتی بهتر از خاک‌های استاندارد ارائه می‌شود.

سیستم هیپ لیچ

فیلترهای ژئوتکستایل

انتخاب ژئوتکستایل به اثرات بر پلیمر و خطرات آسیب مکانیکی تنش‌های پروژه و محیط بستگی دارد.

اولین انتخاب برای به حداکثر رساندن هزینه‌ها، پلی استر، رشته پیوسته، ژئوتکستایل نبافته، سوزنی سوراخ شده، با نسبت استحکام به جرم بالا است. با بالاترین استانداردهای کنترل کیفیت از پلیمرهای بکر و بازیافتی بسته به شیمی سایت تولید می‌شود.

ژئوتکستایل‌ها جایگزینی هستند که می‌توانند در هر دو پلی استر و پلی پروپیلن با توجه به خطرات آسیب، و خطرات شیمیایی در تخریب پلیمر تولید شوند. آزمایش ژئوتکستایل برای مطابقت با شرایط پروژه برای برنامه‌های Heap Leach ضروری است، پیوندهای آزمایشگاهی Geofabrics GRID دارای تکنیک‌هایی هستند تا اطمینان حاصل شود که ژئوتکستایل می‌تواند به عنوان یک فیلتر، لایه حفاظتی برای محیط در طول عمر طراحی پروژه عمل کند.

blankسیستم‌های هیپ لیچ در سال‌های اخیر برای اطمینان از بازیابی حداکثری فلزات هدف و تولید زباله کمتر و خطر آلاینده‌ها، در حال اصلاح‌تر شدن هستند.

طراحی سنتی به دلیل عدم سازگاری بین مواد ژئوسنتتیک (مانند ژئوممبران، ژئوپایپ، ژئوتکستایل و غیره)، مواد بومی، سنگ معدن، و شرایط/محدودیت‌های عملیاتی، چالش‌های ژئوسنتتیکی قابل توجهی را مشاهده کرد. این موضوع با توجه به اینکه بالشتک‌های آب‌شویی انبوه در زمین‌های شیب‌دار، آب و هوای خشن (مرطوب، سرد و غیره) ساخته می‌شوند و در معرض بارهای سنگ معدنی بالا (بیش از 4 مگاپاسکال) قرار می‌گیرند، آشکارتر می‌شود. سیستم لاینر هیپ لیچ سنتی شامل یک سیستم لاینر خاک و ژئوممبران با یک لایه زهکشی معدنی برای جریان محلول ثقلی به خندق‌ها و حوضچه‌های خارجی است.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما