بلاگ

سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی
86 / 100

بررسی سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی

رعایت نکرد اصول بهداشتی در تخلیه حوضچه های پساب شهری و صنعتی پیامد های منفی را در پی دارد. در این مقاله قصد داریم سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی مورد بررسی قرار دهیم. آرین خاک ایرانیان همواره سعی بر این دارد تا با راه اندازی سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی از پیامد های منفی حوضچه های پساب جلوگیری کند. شرکت ما در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

هدف از راه اندازی سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی

هدف اصلی سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی حفاظت از سلامت و رفاه مردم سراسر جهان می باشد. برخی از اهداف راه اندازی سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی عبارت‌اند از:

  • از بیماری و شرایط مزاحم جلوگیری کنید
  • از آلودگی منابع آب و آب های قابل کشتیرانی خودداری کنید
  • آب تمیز را برای بقای ماهی، حمام کردن، و تفریح حفظ کنید
  • آب را برای همه مصارف حفظ کنید

ایزولاسیون حوضچه های پساب فرآیندی است که در طی آن مواد جامد کوجود در حوضچه های پساب تا حدی حذف می شوند و از جامدات آلی پیچیده به جامدات آلی نسبتاً پایدار تبدیل می شوند و خارج از آب ته نشین می شوند.

انواع مختلف سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی

راه اندازی سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی به ما این امکان را می دهد که آب را تحت شرایط کنترل شده تمیز کنیم.

بدون سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی ، فرآیند پاکسازی می تواند به طور طبیعی در یک برکه، دریاچه یا از یک جریان جاری رخ دهد. اما با فراهم کردن سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی می توان از تخریب و آلودگی این آب ها جلوگیری کرد.

مزایای پاکسازی طبیعی آب در موارد زیر عبارت‌اند از:

  • کاهش باکتری
  • ارضای الزامات BOD فاضلاب
  • تثبیت مواد آلی
  • برگرداندن اکسیژن محلول را به سطح نرمال

سیستم های نوین ایزولاسیون در چهار ناحیه همپوشانی در داخل یک آب معین اتفاق می‌افتد:

  1. منطقه تخریب
  2. منطقه تجزیه
  3. منطقه بازیابی
  4. منطقه آب پاک

منطقه تخریب معمولاً مستقیماً در زیر نقطه تخلیه قرار دارد و ممکن است شواهد قابل مشاهده ای از آلودگی را نشان دهد.

منطقه تجزیه با تجزیه یا پوسیدگی مشخص می شود. با این حال، اگر حجم فاضلاب در مقایسه با حجم آب دریافت کننده کم باشد، ممکن است این منطقه وجود نداشته باشد (زیرا اکسیژن محلول ممکن است تخلیه نشود).

منطقه بازیابی با ظهور مجدد باکتری های ماهی ها و سایر موجودات مشخص می شود.

در نهایت، منطقه آب تمیز زمانی اتفاق می‌افتد که کیفیت جریان یا به حالت اولیه بازگردد یا بهتر از سطح بالای نقطه تخلیه باشد. خود تصفیه آب تقریباً همان عملکردهای یک تأسیسات تصفیه ثانویه را انجام می دهد. با این حال، هیچ یک از این فرآیندها آلاینده های فلزی را حذف نمی کند.

انواع مختلفی از سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی وجود دارد که می توان آن ها را با هم ترکیب کرد و تأسیسات مختلف تصفیه را تشکیل داد.

ایزولاسیون اولیه

ایزولاسیون اولیه برای حذف جامدات آلی و معدنی قابل ته نشینی و شناور توسط فرآیند فیزیکی رسوب (ته نشینی) طراحی شده است. این امر با کاهش سرعت حوضچه های پساب به اندازه کافی انجام می شود تا مواد جامد ته نشین شوند. واحد هایی به نام زلال کننده ها و سپتیک تانک سرعت آب را کاهش می دهند و اجازه می دهند جامدات ته نشین شوند. راندمان حذف برای این واحدهای تصفیه حدود 90-95 درصد مواد جامد قابل ته نشین، 40-60 درصد مواد معلق و 25-30 درصد BOD است.

*برای جلوگیری از سردرگمی در بحث های بعدی، تعریف انواع مختلف سیستم های حوض مهم است.

حوضچه تثبیت سیستم: حوضچه تثبیت، سیستمی است که در آن فرآیند تصفیه طبیعی در آن انجام می شود.

سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی
سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی

تصفیه ثانویه سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی

انواع سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی بر اساس کاربرد های مختلف این سیستم ها به صورت زیر تعریف می شوند.

شرایط کنترل شده با تخلیه به آب های سطحی در بهار و پاییز سال:

برای کاهش مواد جامد پساب و نیاز اکسیژن بیوشیمیایی از طریق ته نشین شدن و تجزیه توسط باکتری های سیستم طراحی شده است. در طول تابستان، جلبک ها در حوضچه های پساب شهری و صنعتی عمدتاً اکسیژن محلول مورد نیاز باکتری ها را تامین می کنند. در طول زمستان، شرایط بی هوازی وجود دارد.

حوضچه آبیاری اسپری:

یک حوضچه آبیاری اسپری مشابه حوضچه تثبیت است. این حوضچه ها دو تفوت اصلی دارند. این دو تفاوت اصلی عبارت‌اند از:

  1. فاضلاب تصفیه شده زمانی به زمین کشاورزی تخلیه می شود که در آن محصولی فاقد مصرف انسان رشد کند
  2. حداقل زمان نگهداری برای یک حوضچه آبیاری اسپری به حداقل 210 روز افزایش می یابد تا امکان ذخیره سازی زمستانه فراهم شود.

حوض هوادهی:

سیستم حوض هوادهی یکی از سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی می باشد. در این سیستم، کاهش مواد جامد پساب و نیاز اکسیژن بیوشیمیایی از طریق ته نشین شدن و تجزیه (توسط باکتری های سیستم) تامین می شود. این سیستم می تواند برای تخلیه مداوم یا کنترل شده طراحی شود.

حوضچه بی هوازی:

حوضچه بی هوازی برای تصفیه زباله های ورودی در شرایط بی هوازی (بدون اکسیژن محلول) در تمامی اعماق طراحی شده است. این فرآیند می تواند بسیار بدبو باشد، اما در از بین بردن زباله های آلی بسیار کارآمد است. حوضچه های بی هوازی معمولاً برای تصفیه جامدات زیستی، فضولات حیوانی یا برخی از انواع زباله های صنعتی استفاده می شود.

حوضچه پولیش: سیستم حوضچه پولیش از یک سیستم تصفیه مکانیکی ثانویه پیروی می کند. هدف این حوضچه ها عبارت‌اند از:

  • کاهش بیشتر تقاضای اکسیژن بیوشیمیایی (BOD) و کل جامدات معلق
  • ذخیره سازی برای تخلیه های کنترل شده

حوضچه های پولیش اغلب نوعی درمان ثالث در نظر گرفته می شوند. مدت زمان آن ها بسته به هدفشان بین سه تا 210 روز متغیر است. حوضچه های پولیش معمولاً سیستم های بدون هوادهی هستند.

آرین خاک ایرانیان از بهترین ها در زمینه راه اندازی انواع سیستم های نوین ایزولاسیون حوضچه های پساب شهری و صنعتی می باشد. شما عزیزان می توانید انواع سیستم های مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

https://www.researchgate.net/publication/229443957_Construction_characteristics_and_management_practices_of_in-farm_irrigation_ponds_in_intensive_agricultural_systems_agronomic_and_environmental_implications

https://www.water.gov.my/jps/resources/auto%20download%20images/58464d54c4919.pdf

https://www.pca.state.mn.us/sites/default/files/wq-wwtp8-22.pdf

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:9829/FULLTEXT01.pdf

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما