نماد سایت گروه آرین خاک ایرانیان

حفظ آب در ژئوممبران کامپوزیت رشته ای

حفظ آب در ژئوممبران کامپوزیت رشته ای

ژئوتکستایل رشته ای عملکرد مکانیکی خوبی دارد، نفوذپذیری آب خوب، ضد خوردگی، ضد چروک و خط و خش و دارای عملکردهای عایق، ضد فیلتر، زهکشی، حفاظت، تثبیت، تقویت و غیره است. می تواند با لایه های پایه ناهموار سازگار شود و در برابر ساخت و ساز مقاومت کند. نیروهای خارجی آسیب، خزش اندک است و عملکرد اصلی هنوز می تواند تحت بار طولانی مدت حفظ شود و میتواند وزن زیادی را تحمل کند.

ویژگی های ژئوتکستایل رشته ای:

استحکام– تحت مشخصات وزن گرمی یکسان، استحکام کششی در تمام جهات بالاتر از سایر پارچه های غیر بافته سوزنی است.

ضد اشعه ماوراء بنفش – توانایی ضد اشعه ماوراء بنفش بالایی دارد.

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا – مقاومت در برابر درجه حرارت بالا تا 230 ℃، هنوز یکپارچگی ساختاری و خواص فیزیکی اصلی را در دمای بالا حفظ می کند.

نفوذپذیری و زهکشی صفحه – ژئوتکستایل ضخیم و سوزنی سوراخ شده است، با زهکشی سطح خوب و نفوذپذیری عمودی آب، که هنوز هم می تواند این عملکرد را پس از سالها حفظ کند.

ژئوممبران کامپوزیت رشته ای از ژئوتکستایل رشته ای و ژئوممبران در دمای بالا تشکیل شده است و دارای زهکشی سطح خوب و عملکرد ضد نشت است. ژئوممبران کامپوزیت به یک فیلم پارچه ای و دو لایه پارچه ای با عرض 4 تا 6 متر، وزن 200 تا 1500 گرم در متر مربع، مقاومت کششی و پارگی و خواص فیزیکی و مکانیکی بالا در برابر پارگی تقسیم می شود.

خواص استحکام و کشیدگی مدول تغییر شکل خوب، مقاومت اسید و قلیایی، ضد پیری، عملکرد ضد نشت خوب، می تواند نیازهای حفاظت از آب، شهری، ساخت و ساز، حمل و نقل، مترو، تونل، ساخت و ساز مهندسی ضد نشت را برآورده کند.

مانند ایزوله، آرماتور، ترک و غیره. لزوم تقویت عملیات عمرانی حفاظت از آب. به دلیل مواد بسته بندی اصلی و عامل ضد پیری اضافه شده در فرآیند تولید، می توان از آن در محیط های دمایی نامتعارف استفاده کرد. معمولا در درمان ضد نشت خاکریزها، خندق های زهکشی و مکان های دفع زباله استفاده می شود.

مکانیسم اصلی ژئوممبران قطع کانال نشتی سد خاکی به دلیل نفوذ ناپذیری لایه پلاستیکی است و می تواند فشار آب را تحمل کند و با استحکام کششی و کشیدگی زیاد خود با تغییر شکل بدنه سد سازگار شود.

مواد شیمیایی که از سوراخ سوزنی یا اتصال حرارتی تشکیل می شوند، دارای استحکام کششی و کشش بالایی هستند و پس از ترکیب با فیلم پلاستیکی، نه تنها استحکام کششی و مقاومت در برابر سوراخ شدن فیلم پلاستیکی را افزایش می دهند، بلکه به دلیل پارچه غیر بافته شده نیز هستند. سطح ناهموار ضریب اصطکاک سطح تماس را افزایش می دهد که برای پایداری ژئوممبران مرکب و لایه محافظ مفید است. 

در عین حال مقاومت در برابر خوردگی خوبی در برابر باکتری ها و اثرات شیمیایی دارند، از فرسایش اسیدی، قلیایی و نمکی نمی ترسند و در هنگام استفاده در تاریکی عمر طولانی دارند.

مقاومت در برابر خزش – مقاومت خزشی ژئوتکستایل ها بهتر از سایر ژئوتکستایل ها است، بنابراین اثر طولانی مدت آن خوب است. می تواند در برابر فرسایش مواد شیمیایی رایج در خاک و خوردگی بنزین، روغن دیزل و غیره مقاومت کند.

قابلیت انبساط – ژئوتکستایل دارای نرخ کشیدگی خوبی تحت تنش خاص است، به طوری که می تواند با سطح پایه نامنظم ناهموار سازگار شود.

مشخصات فنی ژئوتکستایل رشته ای: ضخامت ژئوتکستایل می تواند تخلخل سه بعدی ژئوتکستایل را تضمین کند که منجر به تحقق عملکرد هیدرولیکی عالی می شود. مقاومت ترکیدگی ژئوتکستایل مزایای زیادی دارد، به ویژه برای تقویت دیوارهای حائل و خاکریز مناسب است. شاخص های ژئوتکستایل ها همگی فراتر از استاندارد بوده و مواد تقویت کننده ژئوتکنیکی عالی هستند.

خروج از نسخه موبایل