بلاگ

جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران
93 / 100

جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران

ورق ژئوممبران پلی اتیلن باید به شدت از مشخصات ساخت و ساز تحت شرایط جوش برقی پیروی کند تا کیفیت جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران پلی اتیلن برای منهول ها بهبود یابد و جلوگیری از نشت آب در پروژه های ساختمانی تا حد پایینی کنترل شود. مراحل دقیق جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران پلی اتیلن چیست؟ بیایید در زیر بیشتر در مورد آن بدانیم.

  1. تنظیم تجهیزات دستگاه جوشکاری اتوماتیک ژئوممبران پلی اتیلن که توسط خود شرکت آرین خاک ایرانیان تولید شده و به فروش می رسد

  در حین جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران باید دما و فشار دستگاه جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران تنظیم شود و نمونه بر حسب نیاز روی جوش برقی زده شود و سپس جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران شروع شود.

  2. جوشکاری اتوماتیک نمونه های ژئوممبران پلی اتیلن

  قبل از جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران ، یک نمونه 0.8mm*0.3mm را برای جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران در محل برش دهید تا بررسی کنید که آیا کیفیت جوش و تنظیم خودکار دستگاه جوش واجد شرایط هستند یا خیر.

  3. از بین بردن آلودگی در اتصال میله های فولادی ورق ژئوممبران پلی اتیلن

  کارمندان فنی حرفه ای را برای حذف و تمیز کردن همپوشانی ژئوممبران پلی اتیلن قبل از دستگاه جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران اختصاص دهید زیرا این کار بسیار مهم و ضروری است.
 

جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران
جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران

  4. بازرسی جوش برق

  در ضمن جوش برقی منهول مرتب و منحصر به فرد می باشد.علاوه بر این از جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران جهشی و لغزشی ناشی از نیروی خارجی خودداری می شود.هر جوشکاری جوش برقی باید بازرسی شود.و با دقت و توجه کامل توسط افراد فوق حرفه ای انجام شود

  5. درز جوش برقی ژئوممبران پلی اتیلن

  در صورت کافی نبودن طول آن را با توجه به طول مورد نیاز برش دهید و به این نکته توجه داشته باشید که درز جوش برقی T شکل است. اول جوش برقی، جوش برقی افقی و جوش برقی درز طولی.

  6. ترمیم پیوندهای کلیدی ژئوممبران پلی اتیلن

  برخی از سایت های لینک کلیدی را نمی توان با جوشکاری اتوماتیک و الکترومکانیکی جوش داد، در چنین مواردی می توان با استفاده از HAMM یا چسب مخصوص ژئوممبران پلی اتیلن، عایق رطوبتی زمین را انجام داد.

 

 

 

تکنولوژی جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران کامپوزیتی به اختصار

① عرض همپوشانی مهره جوش ژئوممبرین مرکب: 80 ~ 100 میلی متر؛ چین های طبیعی صفحه و صفحه عمودی عبارتند از: 5٪ ~ 8٪؛ مقدار انبساط و انقباض ذخیره شده: 3٪ ~ 5٪؛ مقدار باقی مانده از مواد باقی مانده است. : 2% ~ 5% .

  ② آب بندی و توقف آب نازل زیر آب باید با نوار لاستیکی GB آب بندی شود، با فلز پیچیده شود و با ضد خوردگی ترمیم شود.

جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران
جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران

  ③روش تعمیر قسمت آسیب دیده ژئوممبران کامپوزیت به این صورت است که همان ماده را با همان مشخصات برش می دهیم، ذوب داغ و تعمیر می کنیم و با چسب پلی اتیلن آب بندی می کنیم.توجه داشته باشید که این کار بسیار حساس است و باید توسط افراد خبره و ماهر صورت بگیرد.

  ④ دمای کار جوشکاری مذاب داغ 280 ~ 300 ℃ است؛ سرعت حرکت 2 ~ 3 متر در دقیقه است؛ شکل جوش دو مهره است.

  ⑤ هیچ اتصال پارچه مانندی در مهره جوش ژئوممبران مرکب وجود ندارد و از دوخت مکانیکی استفاده می شود.

 

پیوندهای کلیدی جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران چیست؟
  
  1) دما، سرعت و فشار جوشکاری الکتریکی ژئوممبران ضد نشت باید پس از آزمایش و در زمان آزمایش تا حد امکان تعیین شود.
  
  2) جوشکاری الکتریکی باید زمانی که دمای عملیاتی بسیار بالا یا خیلی پایین است متوقف شود.
  
  3) الکترود باید تا حد امکان با مواد فیلم سازگار باشد.
  
  4) هر قطعه ژئوممبران ضد نشت باید تا حد امکان در روز گذاشتن آن جوش داده شود.


جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران
جوشکاری اتوماتیک ورق ژئوممبران

  
  5) لبه ژئوممبران ضد نشت بلند در محل جوشکاری الکتریکی باید تا زاویه شیب 45 درجه صیقل داده شود تا کیفیت جوشکاری الکتریکی بهبود یابد.
  
  6) طول اتصال میله فولادی در رابط جوشکاری جوش الکتریکی ژئوممبران ضد نشت کمتر از 100 میلی متر نیست، طول اتصال میله فولادی جوشکاری داغ دو مسیره و اکستروژن دو مسیره الکتریکی تشکیل دهنده طول اتصال میله فولادی جوشکاری .
  
  7) ضخامت جوش برقی نباید کمتر از 1.5 برابر ضخامت فیلم باشد.
  
  8) لبه قسمتی از چین را تا کنید و برای اطمینان از همپوشانی صاف، چین درز را برش دهید. هنگام اکسترود کردن، جوشکاری الکتریکی، ترک های جوشکاری یا چین ها تا حدی بریده می شوند، همپوشانی نباید کمتر از 0.1 متر باشد. هنگامی که همپوشانی کمتر از 0.1 متر است، می توان از تکه های بیضی یا حلقوی برای جبران استفاده کرد و تکه ها باید فراتر از آن گسترش یابند. هر جهت اکسیزیون 0.1 متر.
  
  9) ژئوممبران ضد نشت باید از اتصال میله های فولادی متقاطع اجتناب کند و از روش جوشکاری همپوشانی T شکل استفاده کند؛ حرکت بین جوش الکتریکی افقی و جوشکاری باید بزرگتر یا مساوی 500 میلی متر باشد و لب به لب 300×300 میلی متر باشد. جوش باید برای بازیابی استفاده شود.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما