بلاگ

استخر کشاورزی ارزان
89 / 100

ساخت استخر کشاورزی ارزان امروزه در بسیاری از زمین های کشاورزی رواج پیدا کرده است ، با ایجاد و ساخت یک استخر برای مزارع کشاورزی ، کشاورزان دیگر دچار بحران آب نخواهد شد چرا که با ذخیره آب در داخل استخر می توانند به راحتی زمین های زراعی خود را آبیاری کنند ، امروزه داشتن و استفاده از یک استخر کشاورزی برای اکثر کشاورزان مخصوصا کشاورزانی که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند امری ضروری شده است

 

استفاده از ژئوممبران در ساخت استخر کشاورزی ارزان

استخر برای ذخیره چاه ها ، قنات ها ، چشمه ها یا رودخانه ها ، ذخیره باران و برف در فصول پاییز و زمستان و مصرف آن در آبیاری ، ذخیره سهم آب برای انجام آبیاری با آب باران یا آبیاری قطره ای یا آبیاری دوتایی (پرورش ماهی و ذخیره آب) متداول ترین نوع برای ذخیره ی آب است.

هزینه ساخت استخر کشاورزی استخر با هر جای ایران متفاوت است. به طور معمول ، هزینه حفاری برای هر متر مکعب خاک بین 1 تا 1.2 دلار است. این قیمت در مناطق مختلف سال و در فصول مختلف متفاوت است. دسترسی به بیل مکانیکی ، تعداد ماشین آلات آماده به کار در منطقه ، فصل بیکاری یا طولانی شدن و … عواملی هستند که باعث این اختلاف قیمت می شوند.

 

استخر های کشاورزی به سه منظور ساخته می شوند:

  1. جهت ذخیره آب کشاورزی به دو سایز بزرگ و خیلی بزرگ
  2. دو کاربره جهت استفاده تفریحی و آبیاری باغ
  3. جهت استفاده از حوضچه های پرورش ماهی

 

پوشش ژئوممبران برای عایق بندی استخر کشاورزی ارزان

ژئوممبران ماده ای پلیمری از پلی اتیلن است.

به همین دلیل ، ورق ژئوممبران از نفوذ پذیری بسیار کمی (تقریباً غیر قابل نفوذ) برخوردار است و پوششی مناسب برای استخرهای ذخیره آب به حساب می آید.  هزینه اجرای و نصب ورق ژئوممبران بسیار کمتر از سنگ ، بتن یا سیمان است و کمتر از نصف آن است. علاوه بر این ، طول عمر ورق ژئوممبران بسیار بیشتر است و در برابر سرما و گرما و همچنین نور خورشید مقاوم است.

نصب ورق های ژئوممبران نیز بسیار سریعتر انجام می شود. به طوری که می توان هر روز تا 1000 متر مربع ورق ژئوممبران نصب کرد. همچنین ، استخر مورد نیاز برای ورق های ژئوممبران به هیچ گونه پوشش یا زیرسازی خاصی نیاز ندارد (مگر در مواردی که احتمال پاره شدن ورق وجود داشته باشد یا عمق استخر زیاد باشد) و فقط خاک نرم نورد برای استخر ژئوممبران کافی است. بنابراین ، هزینه ساخت استخر آب خاک با پوشش ژئوممبران بسیار مقرون به صرفه است.

از پوشش های ژئوممبران می توان برای حوضچه های سیمان یا عایق های دیگر نیز استفاده کرد. یعنی اگر غرفه ای دارید که سیمان را می پوشاند (یا عایق دیگر) می توان آن را با استفاده از ورق ژئوممبران به پوشش عایق اضافه کرد.

با این کار ، میزان ظرفیت استخر را افزایش داده اید ، نیازی به نگهداری از پوشش استخر و هیچ هزینه ای در آینده نیست.


ویژگی ها و مزایای استخرهای کشاورزی ارزان با ژئوممبران نسبت به انواع دیگر استخرها

، همچنین روند استفاده بی رویه آب توسط کشاورزان فعال در یک منطقه باعث شده است تا برخی از کشاورزانی که زمین های زراعی آن ها دور تر از رود ها و آبگیر ها می باشند به مشکل بربخورند اما با وجود این مشکلات استخر های کشاورزی کمک حال کشاورزان عزیز و زحمت کش شده است تا با ذخیره آب بتوانند در فصول گرم سال که آب کم تری به آن ها می رسد بتوانند با ذخیره آبی که انجام گرفته زمین های خود را آبیاری کنند ،

البته بسیاری از کشاورزان نیاز دارند تا استخر های کشاورزی با ابعاد بسیار بزرگ را داشته باشند که می توانند روند ساخت استخر کشاوزی ارزان خود را به شرکت آرین خاک ایرانیان بسپارند ، شرکت آرین خاک ایرانیان می تواند در کمترین زمان و با کمترین هزینه استخر کاملا ایده آل را برای شما طراحی کند .

شما عزیزان می توانید حتی بدون نیاز به ساخت استخر های خاکی و توکار ، اقدام به خرید استخر های پیش ساخته کنید ، این استخر ها در ابعاد بزرگ 10 متری نیز به فروش می رسند و تنها بایستی آن ها را نصب و راه اندازی کرد ، اما با این حال شما می توانید استخر های بسیار بزرگی برای کشاورزی ایجاد کنید ، برای ساخت استخر کشاورزی ارزان و بزرگ در ابتدا لازم است تا گود برداری صورت گیرد ، گودبرداری این استخر ها بنا به سلیقه و نیاز مشتری صورت می پذیرد بنابراین می تواند متغیر باشد ، همچنین عمق استخر نیز متناسب با نیاز مشتری انجام می گیرد .

پس از حفاری نیازی به پی ریزی و آرماتور بندی خاصی نیست چرا که بدنه این استخر ها از ورق ژئوممبران ساخته می شود ، این ورق ها از قوی ترین و با کیفیت ترین اجناس برای عایق بندی استخر های خاکی و زمینی می باشد که در ساخت بسیاری از استخر کشاورزی ارزان و بزرگ کارایی دارد ، این ورق ها که از ضخامت مطلوبی برخوردار اند می توانند عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از نشت آب باشند ، در صورت نبود عایق در کف استخر مخصوصا استخر های بزرگ می تواند باعث ورود آب به داخل زمین شود که این عمل ممکن است در دراز مدت باعث نشست زمین شود .

شرکت آرین خاک ایرانیان صفر تا صد ساخت استخر های کشاورزی شما را عهده دار خواهد شد و در سریع ترین حالت می تواند پروژه شما را تحویل داده و خدمات پس از فروش استخر را به مشتری ارائه دهد .

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما