نماد سایت گروه آرین خاک ایرانیان

انواع ژئوتکستایل بافته و کاربرد هر یک

ژئوتکستایل بافته

ژئوتکستایل بافته

انواع ژئوتکستایل بافته و کاربردهای هر یک

کاربردهای مختلفی برای ژئوتکستایل ها وجود دارد؛ اما بیشتر آنها تحت کنترل گسترده فرسایش چتر، پایداری خاک و زهکشی قرار دارند. با این وجود، بین ژئوتکستایل بافته و غیربافته و بسته به کار انجام شده، یک انتخاب وجود دارد. در اینجا مجموعه ای از آنچه به معنی هر دسته است و انواع پروژه ها بهترین نوع برای هر کدام است، در اینجا آورده شده است.

در ساخت این پارچه ها از روشی مشابه نحوه ساخت سایر پارچه های سنتی استفاده می شود. پارچه های ژئوتکستایل بافته بر روی لکه های بزرگ صنعتی ایجاد می شوند تا یک صلیب یا توری محکم بسازند. بسته به نوع منسوجات ساخته شده یا مواد خاص مورد استفاده، موضوعات ممکن است صاف یا گرد باشند.

پارچه های ژئوتکستایل بافته بسیار سبک و بسیار قوی هستند. بعضی از آنها می توانند یک بافت بسیار محکم داشته باشند و این بدان معنی است که رطوبت به سرعت یا به طور موثری از میان آنها عبور نخواهد کرد. پارچه های ژئوتکستایل بافته ممکن است در لایه های پایه برای جدا کردن لایه های مواد یا تقویت ساختار زمینه ای مورد استفاده قرار گیرد.

انواع زیادی از پارچه های ژئوتکستیل بافته وجود دارد و معمولاً با استحکام کششی به آنها اشاره می شود. استحکام کششی حداکثر مقدار نیرویی است که یک ماده می تواند تا زمان شکسته شدن از آن بگیرد. این پارچه تمایل به ظاهری پلاستیک دارند و وقتی از نزدیک به آنها نگاه کنید، می توانید الگوی بافت را روی سطح آنها مشاهده کنید.

ژئوتکستایل بافته

این دسته از ژئوتکستایل ها با استفاده از بافندگی تولید می شوند. نخ های جداگانه، نخ های فیبریلیز ، فیلم های شکافی یا مواد دیگر، روی یک قطعه بزرگ و یکسان با هم بافته می شوند. این فرآیند به ژئوتکستایل های بافته شده ظرفیت بار بالایی می بخشد که باعث می شود آنها برای کاربردهایی مانند ساخت جاده مناسب باشند.

بافندگی نخ ها به این معنی است که این ژئوتکستایل ها بسیار متخلخل نیستند و این باعث می شود آن ها برای پروژه های ژئوتکستایل که در آن زه کشی مهم است، مناسب نباشند. همین ویژگی باعث می شود تا آن ها برای برخی از پروژه های کنترل فرسایش که در آن باید آب از روی سطح منتقل شود، بدون اینکه از طریق خاک به زیر آن کشیده شود، ایده آل شود. ژئوتکستایل های بافته شده نیز در برابر خوردگی مقاومت کرده و برای کاربردهای بلند مدت نگه می دارند.

آن ها یک راه حل قیمت مناسب برای انواع برنامه های کاربردی از جمله موارد زیر به شمار می رود:

ساختار اساسی از ژئوتکستایل های بافته شده وجود دارد:

  1. شکاف فیلم بافته شده ژئوتکستایل:

اینها با بافندگی رشته های مسطح از پلی پروپیلن ساخته می شوند که با ضخامت ورق پلاستیکی ایجاد می شوند.

این ژئوتکستایل ها با ایجاد جداسازی و تثبیت در ساخت و ساز در خاک های نرم یا ضعیف کمک می کنند و برای برنامه های کاربردی پارکینگ / درایو بسیار عالی هستند.

 در حالی که آن ها قابل نفوذ هستند، ژئوتکستایل های فیلم شکاف در هنگام انجام آزمایش نسبت شیب عملکرد ضعیفی دارند. بنابراین، آنها می توانند مسدود شوند. به همین ترتیب، آن ها را برای برنامه های تصفیه مانند دیواره های اصلی، کنترل فرسایش یا کم کاری توصیه نمی شود.

  1. ژئوتکستایل بافته شده

با استفاده از رشته های اکسترود شده و دور، پلی پروپیلن ساخته می شوند. ژئوتکستیل های منوفیلیمنت بافته شده از خاصیت منحصر به فردی به نام درصد باز بودن منطقه برخوردار هستند و در هنگام انجام آزمایش نسبت گرادیان بسیار خوب عمل می کنند. بنابراین، آنها برای برنامه های کاربردی که قدرت و تصفیه هر دو دغدغه ای دارند، ارجحیت دارند.

  1. ژئوتکستایل های ترکیبی بافته شده:

ژئوتکستایل های ترکیبی بافته شده با بافندگی نخ های مونوفیلمنت گرد در یک جهت و نوار مسطح یا نخ های فیبریلی در جهت دیگر تولید می شوند. آن ها ترکیبی عالی از قدرت و هیدرولیک را ارائه می دهند.

  1. ژئوتکستایل بافته شده

 High Strength Woven

  Nilex Woven

بیشتر برای تثبیت و جداسازی در ساختن جاده ها به کار می روند. فرآیند جداسازی ژئوتکستایل بافته از آمیزش خاک های غیر متعارف جلوگیری می کند و باعث می شود همان گونه که مد نظر است، هر لایه خاک در ساخت و ساز جاده عمل کند.

 استحکام کششی بالا به طور خاص با ژئوتکستایل های با استحکام بالا همراه است و با افزایش خواص کشش کم نسبت به ژئوتکستایل های بافته استاندارد عملکرد فوق را فراهم می کند. این کار با ایجاد ثبات از طریق اثر غشای تنش در قسمت جاده کاهش روتینگ و افزایش طول عمر جاده انجام می شود.

ژئوتکستایل های بافته شده و دارای استقامت بالا از نخهای پلی پروپیلن با دوام و با دوام بالا بافته شده در ژئوتکستایل های صالح، قوی و با ابعاد پایدار بافته می شوند. این ژئوتکستایل ها با استقامت مختلف کششی و خاصیت هیدرولیکی در دسترس هستند تا با توجه به نیازهای خاص پروژه (به عنوان مثال ژئوتکستایل بافته شده استاندارد ممکن است، پس از بررسی مناسب باشند).

Geomatex TST

یک ژئوتکستایل بافته شده است که با استفاده از فناوری مدرن ساخته شده است. پلیمر اصلی تولید 100٪ پلی پروپیلن  است. برای ساخت سازه های نگهدارنده، سازه های خطی، رسوب زباله، سیستم های زهکشی و غیره استفاده می شود.

Geotextile Geolon PET

پارچه ژئوفیزیکی بافته شده از 100٪ پلی استر  است. برای تقویت خاکریزها، سازه های نگهدارنده، شیب های شیب دار، سازه های خطی، دفن زباله ها، زباله ها و غیره استفاده می شود.

Geotextile Geolon PP         

پارچه ژئوفیزیکی بافته شده از 100٪ پلی پروپیلن  است. برای تقویت سازه های نگهدارنده، سازه های خطی، محل های دفن زباله، سیستم های زهکشی و غیره استفاده می شود.

خروج از نسخه موبایل