بلاگ

کاربرد عناصر دکوراتیو در روف گاردن
83 / 100

عناصر دکوراتیو در طراحی روف گاردن مدرن

در ابتدا لازم است عرض کنم که روف گاردن‌ها یک طراحی بینابینی از دکوراسیون داخلی و خارجی را طلب می‌کنند. ممکن است برخی از عناصر دکوراسیون داخلی و برخی از عناصر دکوراسیون خارجی در آن حضور داشته باشند. طراحی روف گاردن تفاوت چندانی با طراحی باغ‌ها و باغچه‌های روی زمین ندارند و تنها باید تمهیداتی برای مقاومت اشیاء قرار گرفته روی آن در برابر باد در نظر گرفت.

در طراحی روف گاردن می توان از عناصر مختلفی استفاده کرد، که هرکدام به نحوی به زیبایی می افزاید و محیطی آرام و دلنشین را ایجاد می کند.

کاربرد عناصر دکوراتیو در روف گاردن


آب نما یا استخر

آب نما یا استخر از المان هایی هستند که در روف گاردن بسیار مورد توجه هستند و نیز جلوه بسیار خوبی به محیط می بخشند. از طرفی، استفاده از استخر برای آرامش روحی و سلامت تن به افراد کمک می کند. اما یکی از مهم ترین نکاتی که نیاز است تا در خصوص اجرای استخر روی بام ساختمان به آن توجه شود، وزن قابل تحمل توسط ساختمان است که متخصصان این شرکت، این امر را فراهم آورده اند.

نور پردازی و روشنایی

در مقوله دکوراسیون فضای باز، نورپردازی جنبه‌ای جدی و حرفه‌ای دارد؛ اما در کنار جدی بودن می‌تواند ساده و کم هزینه نیز باشد. نورپردازی روف گاردن نیز مانند تمامی فضاهای باز طراحی می‌شود. برای طراحی نورپردازی روف گاردن مدرن می‌تواند از ایده‌های ساده مانند ریسه چراغ‌ها و یا از نورپردازی‌های حرفه‌ای‌تر مانند المان‌های نوری زمین و دیواری بهره برد.

طراحی روف گاردن

کف پوش

از کفپوش‌های مختلفی برای طراحی روف گاردن مدرن و به طور کلی برای تمامی روف گاردن‌ها استفاده می‌شود. چوب، چمن مصنوعی یا طبیعی، سنگ، موزائیک و کفپوش‌های پلیمری از جمله گزینه‌های انتخابی هستند.
کف پوش ها می توانند نمایی فوق العاده به روف گاردن دهند، و نیز در کنار عناصر دیگر، محیطی دلنشین را برای استراحت و آرامش فراهم آورند.


باغچه

گاهی برای طراحی روف گاردن مدرن لازم نیست، متحمل هزینه زیادی بابت کاشت درخت شوید. با اینکه وجود درخت در روف گاردن حال و هوای آن را دگرگون می‌کند ولی به جای درخت می‌توانید از درختچه‌های کوتاه و گلدان‌های پر از گل یا از روف گاردن در منطقه‌ای صحرایی یا ساحلی است می‌توانید از گلدان‌های کاکتوس بزرگ و ساکولنت‌های رنگارنگ استفاده کنید.

سایبان یا آلاچیق

در ذهن بسیاری آلاچیق با عمارت کلاه فرنگی روی سقف تداعی می‌شود ولی این نوع آلاچیق‌ها مناسب فضاهای با دکوراسیون سنتی یا معاصر هستند و با مکان‌های با دکوراسیون مدرن تناسب ندارند.
سایبان‌ها هم مناسب دکوراسیون مدرن هستند و هم از نظر هزینه رنج مناسبی نسبت به آلاچیق دارند.

مبلمان

مبل، صندلی، میز، سایبان، باربیکیو و بسیاری از وسایل رفاهی در فضای باز جزء مبلمان به حساب می‌آیند. مدل های مختلف مبلمان می توانند به روف گاردن فضایی سنتی یا مدرن ببخشند و محیطی برای دور هم نشینی و گفت و گو باشند.

کاربرد عناصر دکوراتیو در روف گاردن

باربیکیو

از آن جایی که ایرانیان علاقه زیادی به کباب دارند. مهمانی باربیکیو از جمله لذت‌ها و بخش مهمی از دور همی های ایرانیان است. برای این منظور می‌توان در کنار سایبان یا آلاچیق از یک باربیکیو استفاده کرد. ابعاد و پیشرفته بودن باربیکیو به فضای پشت بام و میزان استفاده ساکنان بستگی دارد. داشتن یک سینک ظرفشویی و یک دستگاه خنک کننده نوشیدنی در کنار باربیکیو می‌تواند، مهمانی‌های کبابی را دلپذیرتر کند.


المان های دکوراتیو

از جمله المان های دکوراتیو در روف گاردن‌ها را می‌توان آبنما، مجسمه‌ها و گلدان‌ها دانست. گلدان ها با طرح های مختلفی در بازار عرضه می شوند، که می تواند به زیبایی پشت بام بی افزایند، مجسمه ها و المان های زیبایی بسیاری وجود دارند که می توان از آن ها در روف گاردن استفاده کرد.

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما